Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí144 - 153další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pěvecké sbory v Jindřichově Hradci
DVOŘÁKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zaměřuje na současné pěvecké sbory, které působí v Jindřichově Hradci. Mezi nejvýznamnější dětské sbory patří dětský pěvecký sbor Nova domus a Rosa aurea. Ze smíšených sborů působící v Jindřichově Hradci je uveden pěvecký sbor Jakoubek, Chrámový pěvecký sbor Adama Michny a pěvecký sbor Smetana, který má dlouholetou tradici. Je zde zmíněna jejich historie, koncertní činnost a jejich didaktické využití v rámci výuky na 1. stupni základní školy.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
DOSTÁLOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů, které jsou ve výzkumu zahrnuty a na popis metody sémantického diferenciálu. Praktická část se věnuje výsledkům, které z výzkumu vyplynuly, a následně je zpracovává pomocí metody sémantického diferenciálu.
Posterové sdělení a jeho didaktický potenciál ve výtvarné výchově (prakticko-teoretická práce]
VACKOVÁ, Eliška
Předkládaná diplomová práce s názvem ?Posterové sdělení a jeho didaktický potenciál ve výtvarné výchově? se ve svém obsahu zabývá praktickými postupy jednotlivých výtvarných technik ve výtvarné výchově na vysokých školách. Teoretická část je zaměřena na didaktický materiál ve výtvarné výchově, který je propojen s vizuální stránkou posterů v současnosti i v minulosti. Praktická část této práce zahrnuje vlastní tvorbu pěti grafických posterů pro studenty na vysokých školách, kteří využívají těchto postupů. Dále může sloužit pro vyučující jako didaktická pomůcka v hodinách výtvarné výchovy.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ
ŽIŽKOVÁ, Iveta
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli na prvním stupni základních škol. Teoretická část se zabývá odborným vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu a vymezením zkoumaných pojmů. V praktické části byly zjištěny a dále zpracovány pojetí didaktických pojmů pomocí metody sémantického diferenciálu.
Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.
Praktické příklady použití projektové výuky fyzické geografie na 2. stupni ZŠ
TRTÍKOVÁ, Renata
Cílem diplomové práce je vypracování rozšiřujícího výukového učebního manuálu použitelného v rámci praktické terénní výuky zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Práce obsahuje soubor projektů s praktickými cvičeními a terénními pokusy, objasňující konkrétní procesy a pojmy fyzické geografie vázaných na vybraná území (Domažlicko a Humpolecko). Jednotlivé kapitoly jsou věnované dílčím fyzicko-geografickým oborům (meteorologie a klimatologie, hydrologie, pedologie, biogeografie, geologie a geomorfologie) a první kapitola je věnovaná kartografii.
Operační výzkum na středních školách
Mančíková, Táňa ; Šindelářová, Irena (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Operační výzkum je soubor různých disciplín, které pomocí aplikace matematických metod hledají optimální řešení složitých problémů. Jednotlivé disciplíny, základy z nich, popř. celý obor se běžně vyučuje na vysokých školách v České republice. Ze sekundárního vzdělávání bylo toto učivo vyřazeno před dvaceti lety. Tato práce se zabývá tím, z jakých důvodů by bylo vhodné a jak by bylo možné témata operačního výzkumu opět středoškolským studentům přiblížit. Zabývá se teoretickým pozadím i ryze praktickými otázkami. Pro tyto účely byly také zařazeny části s návrhy didaktiky a metodiky vyučování tohoto předmětu. Výsledkem je ucelený pohled na možnost znovuzavedení disciplín operačního výzkumu do středních škol a do povědomí jejich studentů.
The analysis of verbal valence in the textbook "Německy s úsměvem"
GRÖSLOVÁ, Hana
Tématikou této diplomové práce je analýza slovesné valence v české učebnici "Německy s úsměvem". Teoretická část se nejprve zabývá slovesnou valencí, v jejímž rámci zkoumá slovní druh sloveso a problematiku valence. Dále se věnuje gramatice z pohledu didaktiky DaF. Na závěr teoretické části je připojena stručná charakteristika typologie cvičení, kterou doplňuje výběr vhodných typů cvičení k nácviku slovesné valence. Jádro práce pak tvoří analýza slovesné valence, kterou představuje excerpce, prezentace a procvičení slovesné valence ve vybraném úseku učebnice. Výsledky jednotlivých částí analýzy jsou dále vyhodnoceny a statisticky zpracovány. Za vyhodnocením následuje soupis zjištěných problémů, na základě nichž je pak vytvořen vlastní návrh k jejich řešení.
Výuka tématu rasismus v předmětu výchova k občanství na 2. stupni ZŠ
SKLENÁŘOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá tématem rasismus ve vyučování v předmětu výchova k občanství na 2. stupni základní školy. V teoretické části je popsána problematika rasismu v průběhu historie, rasistické teorie, ideologie a současná situace extrémistických hnutí v České republice. Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování tématu rasismus a jeho výuku na 2. stupni základních škol. Téma je vyučováno na základních školách v Českých Budějovicích, na ZŠ J. Š. Baara, ZŠ L. Kuby, ZŠ Máj 1. V rámci výuky jsou ověřovány tyto hypotézy: 1. Znají žáci pojem rasismus a umí jej definovat? 2. Mají žáci předsudky vůči jiným rasám? Cílem diplomové práce je zjistit, jak žáci vnímají rasismus a jaký mají vztah k ostatním rasám.
Fantasy - teorie žánru a jeho edukační aspekty
HOKR, Boris
Tato diplomová práce se zabývá podstatou žánru fantasy ve světovém i zahraničním kontextu, stejně jako možnostmi jeho didaktického využití. Cíle je dokázat, že fantasy má svou historii a místo v literárních dějinách, že může obohatit své čtenáře v rovině estetické, vědomostní, zkušenostní a zážitkové. Zároveň si práce klade za cíl popsat pozici fantasy v tzv. fantastice. Úvodní část práce blíže osvětluje pojem fantasy, nabízí přehled historie žánru a jeho současné rozčlenění. V dalších kapitolách je fantasy představena jakožto žánr schopný adaptace i na mimoliterární oblasti současné kultury, fantasy jakožto zdroj poznání a sebevýchovy v životě mladých lidí a nabízí i podrobnější zastavení u české podoby žánru s přihlédnutím ke styčným i rozlišovacím bodům oproti fantasy světové (převážně anglo-americké). Didaktický potenciál je vždy v příslušných pasážích vyzdvihnut a zcela je mu věnována čtvrtá až šestá kapitola. Závěr přináší výsledky výzkumu zaměřeného na žánr fantasy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí144 - 153další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.