Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce učitelů s ADHD dětmi a jejich integrace do kolektivu třídy
DOMIANOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat. Bakalářská práce zkoumá hloubku znalostí o poruše ADHD v pedagogickém prostředí. Cílem práce bylo zmapovat vědomosti učitelů o syndromu ADHD vzhledem k stoupající tendenci této poruchy. Dále bylo zjišťováno, zda je lepší pro dítě mít vlastního asistenta, který by mu při výuce pomáhal. Nebo je lepší ponechávat děti s tímto problémem ve specializované škole či je začleňovat do klasických ZŠ. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 48 pedagogů celkem ze 5 základních škol: ZŠ L.Kuby (České Budějovice), ZŠ Máj (České Budějovice), ZŠ a MŠ Ledenice, 3.ZŠ Cheb, ZŠ Františkovy Lázně. Pedagogové vyplňovali dotazník týkající se poruchy ADHD. Dalším výzkumem pro bakalářskou práci bylo pozorování žáka s ADHD při hodině, kde bylo zjišťováno, zda je schopen samostatné práce při hodině. Praktická část bakalářské práce je uzavřena rozhovorem s asistentkou žáka trpícího syndromem ADHD. Asistentka přispěla svými názory a pohledem na poruchu ADHD z profesního hlediska. Vyhodnocením výsledků bylo prokázáno, že většina pedagogů i přesto, že mají ve třídě ADHD žáky, není dostatečně vybavena znalostmi o této poruše, a tím pádem nevědí, jak správně s žáky pracovat.
Artróza kolenního kloubu
Jahnová, Michaela ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Cvičení jako prevence artrózy kolenního kloubu Cíle: Cílem mé práce je shrnout dostupná fakta o problematice artrózy kolenního kloubu a na základě výsledků rešerše sestavit návrh pohybového programu na její prevenci. Snahou je zaměřit se na příčiny jejího vzniku a šíření a tyto poznatky využít při návrhu programu, který by pomohl zabránit či oddálit vznik nebo zmírnit progresi této civilizační choroby. Metody: Pro bakalářskou práci jsem využila především sběr, třídění a vyhodnocení informací. Provedla jsem literární rešerše. Interpretovala jsem výsledky a na jejich základě sestavila návrh pohybového programu na její prevenci. Výsledky: Artróza kolenního kloubu se nedá vyléčit, můžeme pouze zmírnit její šíření a následky. Nejdůležitější je včasná prevence zahrnující vhodné každodenní pohybové stereotypy a pohybový program. Trénované svaly stabilizují kolenní kloub a uváženě dávkovaný pohyb je důležitý pro výstavbu intaktního kolenního kloubu potřebného k bezpečnému provozování mnoha sportů i běžných každodenních aktivit. Návrh pohybového programu jsem zaměřila na střední a starší věkovou skupinu a sestavila ho tak, aby se postupně zvyšovala jeho náročnost. Program obsahuje všechny oblasti důležité k ovlivnění vybraných rozhodujících složek tělesné zdatnosti, které mají vliv na redukci...
Metodika fenotypizace rezistence broskvoní k viru šarky švestky
Salava, Jaroslav ; Polák, Jaroslav
Šarka švestky, jejímž původcem je virus šarky švestky (Plum pox virus, PPV) je ekonomicky nejvýznamnějším virovým onemocněním ovocných dřevin. Vzhledem k tomu že v České republice není možná úplná eradikace PPV, je nutné najít jiný způsob regulace tohoto patogena. Jako nejperspektivnější se jeví šlechtění nových odrůd na rezistenci. Metodika poskytuje přesný pracovní postup pro testování rezistence broskvoní k PPV. Metodický postup je založen na vizuálním hodnocení příznaků choroby na listech a plodech, stanovení přítomnosti viru v rostlinách pomocí technik ELISA a RT-PCR a biologickém testu na indikátorové rostlině.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Nekróza jasanu Chalara fraxinea - fenologie, bionomie, charakteristika symptomy, rozšíření v oblasti podhůří Orlických hor
Vágner, Filip
Tato bakalářská práce se zabývá hromadným odumíráním jasanů způsobené patogenní houbou Chalara fraxinea. V práci jsou shrnuty dosud známé informace o této houbě, především fenologie, bionomie, charakteristické symptomy, kterých bylo používáno při praktickém výzkumu v terénu. V další části vlastního výzkumu je v práci mapována intenzita a směr šíření na jednom lesním úseku, přičemž zde jsou zmiňovány možné faktory, které na jednotlivých stanovištích mohou průběh urychlovat nebo omezovat. Následně jsou zhodnoceny finanční ztráty způsobené touto patogenní houbou a zároveň navrženy výchovné zásahy, které by mohly přispět přežití jasanů v hospodářských lesích.
Kompenzace dyslexie v podmínkách střední školy
Buchtová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u žáků střední školy. Část teoretická je zaměřena na definování jednotlivých poruch, dále etiologii, diagnostiku, symptomy, reedukaci a kompenzaci. Jsou zmíněny také organizace, které pomáhají osobám se specifickými poruchami učení. Praktická část je realizovatelná ve formě kvalitativního výzkumu. Výzkum se věnuje případové studii-kazuistice studentky ve věku 21 let. Dílčí metody jsou pozorování, rozhovor, anamnéza, dotazník a analýza výsledků činnosti. Cílem teoretické části je zjištění nejnovějších poznatků v oblasti specifických poruch učení. Cílem praktické části je vypracování případové studie-kazuistiky, která je zaměřena na všechny stupně vzdělávání a s důrazem na rodinu.
Přijetí ADHD dítěte pedagogem ve třídě mateřské školy v Jihočeském kraji
VÍTKOVÁ, Alice
Bakalářská práce mapuje a rozebírá přijetí dětí s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou z pohledu pedagoga předškolního vzdělávání. V první části práce jsou nadefinované základní pojmy a souvislosti týkající se problému ADHD. V hlavní části práce je proveden výzkum, který odhaluje úskalí problému přijetí dítěte s ADHD pedagogem v Jihočeském kraji. V této části bakalářské práce jsou navržena možná řešení těchto situací, které jsou použitelné v prostředí mateřských škol.
Spontánní hra dítěte s ADHD
HRONOVÁ, Petra
Teoretická část charakterizuje poruchu ADHD {--} samotný pojem ADHD, symptomy, příčiny vzniku, kritéria pro určení diagnózy. V dalším teoretickém oddíle je zpracována hra, její přínos pro rozvoj dětské osobnosti, zvláště pak spontánní hra, typická hra dětí předškolního věku, využití hry pro diagnostiku. Praktická část uvádí výzkum, jehož použitou metodou bylo pozorování. Sledováno bylo pět dětí předškolního věku s projevy poruchy ADHD, jejich způsob hry je zde více rozpracován. Záměrem bylo sledovat, zdali se porucha projevuje ve hře dětí a do jaké míry ji ovlivňuje. Závěrem jsou uvedeny možnosti, jež by mohly dopomoci k úspěšnější a nenásilné práci s těmito dětmi.
Problematika patogena Phytophthora infestans u sledovaných odrůd brambor
DVOŘÁK, Martin
Byla sledována odolnost 4 odrůd proti plísni bramboru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.