Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopravní chování obyvatel České republiky po roce 1989: geografické aspekty
PRENER, Jan
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zevrubná analýza dopravního chování obyvatel Česka po roce 1989. Bližší zaměření elaborátu se věnuje problematice geografických aspektů a změn v prostorovém rozmístění využití jednotlivých dopravních prostředků po roce 1989, a zejména v analyzované dekádě 20012011. Primárním úkolem analýzy dopravního chování obyvatel Česka je statistické šetření ze Sčítání lidu, domů a bytů v letech 2001 a 2011, na jichž základě je pomocí mapových výstupů zásadní vymezení prostorových disparit, jejich základní podmíněnosti a možný vývoj v následující dekádě. Bakalářskou práci lze považovat za dílčí výzkum dopravního systému České republiky a jeho prostorové organizace. Téma dopravního chování obyvatel je velice rozsáhlou problematikou, tudíž i přes obsáhlost této práce není možné vymezit všechny hlavní faktory, které měly vliv na dynamický vývoj dopravního odvětví v Česku. Obdobným způsobem je hodnocena i teoretická část této práce, která se snaží vnést jednoduchý a zároveň komplexní pohled na vybrané téma. Důraz kvalifikační práce je zejména kladen na kvantitativní šetření, jehož úkolem je naznačení a popis prostorových změn u vybraných dopravních prostředků, v již zmíněném intercensálním období. Nedílnou součástí této odborné práce je i jistá diskuze problematiky nad analyzovaným tématem v jednotlivých kapitolách. Tuto diskuzi lze nazvat jistou syntézou dosavadní vědecké literatury, která se dopravnímu chování věnovala a rozvíjela ho. Závěrem jsou nastíněny některé geografické aspekty podmiňující dopravní chování obyvatel u jednotlivých dopravních prostředků a možný vývoj zkoumané problematiky v dalším desetiletí.
Technické a legislativní podmínky přepravy koní
VŠETEČKA, Miroslav
Bakalářská práce se zabývá podmínkami přepravy koní. V první části je řešen zejména účel přepravy koní, současné právní předpisy a legislativní podmínky z oblasti přepravy koní a technické parametry dopravních prostředků, které se k přepravě používají. Dále jsou shrnuty veškeré dokumenty potřebné pro převoz koní ve vnitrostátní i mezinárodní dopravě. V závěrečné kapitole je zpracován přehled pro majitele koní jaké možnosti přepravy a využití dopravních prostředků je pro ně nejvýhodnější.
Srovnání MHD vybraných evropských měst
Siegerová, Lucie ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Štambergová, Kristina (oponent)
Práce se zabývá charakteristikou městské hromadné dopravy na území měst Prahy, Londýna a Vídně a následně jejich vzájemným porovnáním. Teoretická část je zaměřena na popis vývoje dopravy, dopravních prodstředků, tarifních systémů, odbavovacích systémů a kombinaci individuální a hromadné dopravy. V praktické části jsou nejprve popsány konkrétní systémy a následně jsou hodnoceny.
Komparace dopravních módů z hlediska produkce emisí škodlivin
Huňková, Žaneta ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopravními módy a jejich vlivem na životní prostředí. Teoretická část této práce pojednává o fosilních palivech a jejich vlivu na životní prostředí, o zplodinách, které jsou vytvářeny a alternativních palivech. Teoretická část také popisuje, jak jsou emise škodlivin u jednotlivých dopravních módů regulovány. Praktická část je zaměřena na komparaci konkrétních dopravních módů z ohledu emise škodlivin, které produkují na vybrané relaci.
Dopravní infrastruktura Prahy a Minsku
Milkevich, Igor ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem této práce je analýza a porovnání dopravních sítí Prahy a Minsku. Pokusím se nejen porovnat tyto dvě dopravní infrastruktury, ale najít slabá místa. Pokusím se porovnat přepravu cestujících hlavních měst obou zemí, včetně možnosti a kvality přepravy, druhů dopravních prostředků, cen jízdného odlišnými druhy dopravy. V teoretické časti představím co to je dopravní sit' města, jeji uspořádání, jaké druhy dopravy zahrnuje. Dále představím jednotlivé druhy dopravy a popíšu typy dopravních prostředků zajišt'ujících přepravu cestujících ve městě. V praktické části popišu dopravní systémy Prahy a Minsku. A to od nejdůležitější městské hromadné dopravy do letecké dopravy. Dále bude následovat analýza dopravních systémů přes porovnání dvou dopravních infrastruktur s cílem zjištění rozdílů mezi nimi. V závěru jsou výsledná hodnocení provedené analýzy dvou hlavních měst, hlavní odlišnosti Prahy a Minsku, možné změny a nápravy.
Analýza dopravního chování obyvatel v České republice s důrazem na využívání železniční dopravy
Divíšková, Lenka ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
V průběhu transformačního období došlo k dynamickým změnám v sektoru dopravy (změny v nabídce dopravních možností) a postupně se začalo měnit také dopravní chování obyvatel. Volba dopravního prostředku je proces, který je podmíněn mnoha faktory a může vykazovat rozdílné regionální charakteristiky. Z toho důvodu je obecným cílem práce hodnocení dopravního chování obyvatel v jednotlivých regionech Česka se zvýšeným důrazem na železniční dopravu. Analytická část diplomové práce je rozdělena na hodnocení ve dvou měřítkových úrovních. Cílem práce na národní úrovni je určit význam jednotlivých typů dopravních prostředků při dojížďce za prací. Smyslem práce je vyhodnotit konkurenci hlavních dopravních módů (železnice, autobus, automobil) a stanovit spádovou oblast každého krajského města dle využitého dopravního prostředku. V rámci tohoto cíle bude pozornost soustředěna zejména na míru využívání železniční dopravy. Vedlejším cílem práce je zhodnotit dojížďku za prací na mikroregionální úrovni v rámci okresu Příbram. Analýza bude provedena na bázi jednotlivých obcí v zázemí Příbrami a bude detailně hodnotit mobilitu obyvatel. Tato analýza by měla přinést doporučení pro využívání jednotlivých dopravních módů a jejich případnou optimalizaci.
Srovnání MHD ve vybraných evropských městech se zaměřením na využití jednotlivých dopravních prostředků
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Proroková, Olga (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preferencí používaných v MHD, tarifů a prostorového uspořádání, dále pak integrovaných dopravních systémů a prostředků používaných v hromadné dopravě. Cílem praktické části je blíže představit systémy MHD pro jednotlivá města, porovnat je z několika základních hledisek, se zaměřením na využívání a vedení linek pro různé dopravní prostředky (tramvaje, autobus, trolejbus, metro). Zkoumanými městy jsou Praha, Amsterdam a Budapešť.
Zhodnocení kvality masa v závislosti na podmínkách dopravy
ČONDLOVÁ, Šárka
Práce se zabývá přepravou jatečných zvířat na porážku a jejím vlivem na kvalitu masa. Shrnuje vhodné způsoby nakládky, vykládky a dalších manipulací se zvířaty. Stanovuje přesné požadavky na přepravní prostředky a přepravní zařízení. Zahrnuje u nás nejčastěji využívanou přepravu po silnici a okrajově využívanou přepravu po železnici a vodě. Zmiňuje nejčastější příčiny poranění, úhynů a ztrát při přepravě. Poukazuje na vliv předporážkových manipulací se zvířaty na kvalitu masa. Důsledkem nevhodného zacházení se zvířaty vznikají vady masa DFD a PSE, které jsou nejčastěji způsobeny stresem a vyčerpáním energetických rezerv. Popisuje tyto základní vady masa u obvyklých jatečných zvířat ? skotu a prasat. Zmiňuje základní laboratorní postupy ke zjištění těchto odchylek.
Pražská integrovaná doprava
Rubková, Lenka ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Melechovský, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na rozbor Pražské integrované dopravy, na nalezení jejich silných a slabých stránek. Teoretická část obsahuje IDS, praktická část se zabývá analýzou PID. Rozbor kapitol v praktické části odpovídá kapitolám z teoretické části. Nejdříve je zmiňováno o historii PID, o dopravních prostředcích v současnosti užívaných v Praze, kde je analyzovaná MHD a vnější hromadná doprava PID, dále jízdné, záchytná parkoviště P+R, vozový park a preference MHD.
DOPRAVNÍ SÍŤ MĚSTA JEREVAN
Malchasjanová, Lusine ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Hlavními podklady pro vypracování této práce posloužili hlavně originální materiály z Ministerstva dopravy a spojů Arménie, které však nevyjadřují situaci až do dnešního dne. Práce analyzuje dopravní síť Jerevanu. Podrobeny jsou veškeré existující dopravní prostředky hlavního města. Dále je sledován způsob kombinace rozlišných způsobu jízdného v rámci jednoho města. Práce zmíňuje také neexistenci unifikovaného jízdného. Vystihuje specifika, která jsou pro středoevropský prostor velmi neobvyklá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.