Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dojížďka za prací v okrese Strakonice: geografické aspekty a aktuální trendy
VLKOVÁ, Kristýna
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou dojížďky za prací v okrese Strakonice. Na základě údajů o dojížďce ze SLDB 2001 a 2011 jsou sledovány změny její prostorové organizace a změny regionalizačních procesů dojížďkou podmíněných. V analytické části práce jsou pro sociogeografickou regionalizaci okresu Strakonice použity metody geografů L. Sýkory, M. Hampla a M. Haláse, které jsou následně vhodně hodnoceny a vzájemně srovnávány. Díky využití tří různých metod sociogeografické regionalizace s použitím odlišných regionalizačních kritérií je možné širší nahlédnutí do geografických aspektů dojížďky za prací a jejích podmíněností. Hlavní analytickou část doplňují první kapitoly obsahující teoretické podchycení dojížďky za prací, teorii regionu a regionalizace či přehled odborné literatury k danému tématu. Následující kapitoly jsou pak zaměřeny na metodiku práce, zdroje a zpracování dat.
Analýza dojížďky z Černošic do Prahy se zaměřením na kvalitu života
Bareš, Vojtěch ; Šimková, Martina (vedoucí práce) ; Krbcová, Daniela (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou dojížďky do zaměstnání a do škol z města Černošice do Prahy ve spojení s kvalitou života. Je zaměřena na analýzu klíčových faktorů, které determinují tento jev. Zvolený problém je řešen pomocí dotazníkového šetření, které umožnilo zjistit názory a postoje občanů žijících ve sledovaném území. Provedeným výzkumem se podařilo stanovit oblasti spokojenosti či naopak nespokojenosti respondentů v různých otázkách spojených s dojížděním. Přínosem této práce je identifikace případných nežádoucích faktorů, plynoucích z výsledků šetření.
Analýza dat o dopravní spádovosti měst a okresů v ČR
Běhounek, Josef ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Vochozková, Jacqueline (oponent)
Práce se zaměřuje na regionalizaci, kterou představuje spádovost středisek. Teoretická část se zabývá různými pohledy na tvorbu regionů a jejich vymezování (modelování). V praktické části je představena možnost využití jednoho z teoretických modelů v praxi a jeho zhodnocení. Konkrétně se jedná o Reillyho model, který je modelován s využitím dat o dojížďce, která nejlépe reprezentují ukazatel spádovosti. Proměnnou jsou data o dojížďce mezi středisky, v nichž jedno představuje nodální centrum a druhé periferní středisko ve stejném okresu, které je závislé na nodálním centru. Z práce vyplývá, že výsledky modelu sice odpovídají skutečnému vztahu mezi spádovostí vycházející z dojížďky do zaměstnání a do škol, v absolutních číslech jsou však neuspokojující a síla nodálního centra je ve skutečnosti vyšší. Závěrem nicméně není vyvrácení možnosti aplikace Reillyho modelu v rámci regionalizacích metod, ale potřebnost kalibrace modelu pomocí dalších proměnných.
Dopravní chování obyvatel České republiky po roce 1989: geografické aspekty
PRENER, Jan
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zevrubná analýza dopravního chování obyvatel Česka po roce 1989. Bližší zaměření elaborátu se věnuje problematice geografických aspektů a změn v prostorovém rozmístění využití jednotlivých dopravních prostředků po roce 1989, a zejména v analyzované dekádě 20012011. Primárním úkolem analýzy dopravního chování obyvatel Česka je statistické šetření ze Sčítání lidu, domů a bytů v letech 2001 a 2011, na jichž základě je pomocí mapových výstupů zásadní vymezení prostorových disparit, jejich základní podmíněnosti a možný vývoj v následující dekádě. Bakalářskou práci lze považovat za dílčí výzkum dopravního systému České republiky a jeho prostorové organizace. Téma dopravního chování obyvatel je velice rozsáhlou problematikou, tudíž i přes obsáhlost této práce není možné vymezit všechny hlavní faktory, které měly vliv na dynamický vývoj dopravního odvětví v Česku. Obdobným způsobem je hodnocena i teoretická část této práce, která se snaží vnést jednoduchý a zároveň komplexní pohled na vybrané téma. Důraz kvalifikační práce je zejména kladen na kvantitativní šetření, jehož úkolem je naznačení a popis prostorových změn u vybraných dopravních prostředků, v již zmíněném intercensálním období. Nedílnou součástí této odborné práce je i jistá diskuze problematiky nad analyzovaným tématem v jednotlivých kapitolách. Tuto diskuzi lze nazvat jistou syntézou dosavadní vědecké literatury, která se dopravnímu chování věnovala a rozvíjela ho. Závěrem jsou nastíněny některé geografické aspekty podmiňující dopravní chování obyvatel u jednotlivých dopravních prostředků a možný vývoj zkoumané problematiky v dalším desetiletí.
Dojížďka za prací a do škol ve vybraných okresech Jihočeského kraje v roce 2011 (Český Krumlov, České Budějovice, Jindřichův Hradec)
TICHATZEK, Aleš
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou dojížďky za prací a do škol ve vybraných okresech Jihočeského kraje (Český Krumlov, České Budějovice, Jindřichův Hradec) na základě nejnovějšího censu z roku 2011. Úvodní kapitoly jsou zaměřeny na cíle práce, teoretická východiska práce a rozbor odborné literatury. Následující kapitoly představují metodiku práce, zpracování dat, hypotézy a sociogeografickou charakteristiku vybraných okresů. Stěžejní kapitoly práce se věnují interpretaci výsledků analýzy dojížďky za prací a do škol. Zhodnocena je jak celková dojížďka za prací a do škol, tak i zvlášť obě formy dojížďky. Na výsledky analýzy navazuje kapitola věnující se vlivu krajského města na sledované území. V závěrečné části jsou zhodnoceny výsledky práce a stanovené hypotézy.
Dojížďka za prací a do škol ve vybraných okresech Jihočeského kraje 2011 (Strakonice, Tábor, Písek)
JIROUTOVÁ, Nikol
Bakalářská práce je zaměřena na regionalizaci trojice jihočeských okresů - Strakonice, Tábor a Písek, a to za pomoci dat zachycujících denní dojížďku za prací a do škol k rozhodujícímu datu 26. 3. 2011. Po úvodní kapitole, která se zabývá teoretickými východisky práce, následuje kapitola detailně popisující metodiku zpracování a postupy, které byly v této práci použity. Určitý úsek práce je věnován i samotné charakteristice jednotlivých okresů a výčtu jejich nejdůležitějších administrativních jevů a skutečností. Nejpodstatnější obsah je objasněn v kapitole pod názvem "Analytická část práce", ve které jsou zachyceny a textově zhodnoceny výsledky dílčích částí regionalizace a řada mapových výstupů, které slouží k vizualizaci výsledků. Na závěr jsou vyhodnoceny celkové výsledky a hypotézy. Součástí je samozřejmě i výčet použité literatury a praktické seznamy zkratek a obrazových příloh.
Vymezení sfér vlivu města České Budějovice: aplikace různých metod výzkumu
HAVLÍK, Václav
Předkládaná bakalářská práce se věnuje vymezení sféry vlivu města České Budějovice, při kterém je aplikováno několik vybraných metod výzkumu. Těmito metodami jsou migrace, dojížďka do zaměstnání a do škol a intenzita spojů veřejné dopravy mezi obcemi Jihočeského kraje a Českými Budějovicemi. V práci jsou použita nejnovější data Českého statistického úřadu z posledního sčítání lidu, domů a bytů. Důležitou částí práce je zjištění intenzity vazeb mezi obcemi ležícími v Jihočeském kraji a horního dosahu sféry vlivu jihočeské metropole. Značný význam je také věnován zhodnocení působení distance decay funkce na všechny použité metody a následné syntéze těchto metod.
Geografické aspekty dojížďky za prací a do škol v okrese Benešov
PEŠEK, Ondřej
Předkládaná bakalářská práce se zabývá geografickými aspekty dojížďky za prací a do škol v okrese Benešov mezi léty 1991 a 2001. Úvodní kapitoly se věnují cílům této práce a přehledu odborné literatury k danému tématu. Následující kapitoly jsou zaměřeny na metodiku a zpracování dat k dojížďce. Poté následuje kapitola obsahující vybrané geografické charakteristiky okresu Benešov. Další kapitoly se zabývají dojížďkou za prací a do škol v daném regionu. Je zde hodnocen i vliv blízkosti makroregionálního střediska Prahy na sledovaný region.
Migrace pracovních sil v Jihočeském kraji
PETRÁCH, Filip
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou trhu práce v kontextu mobility pracovních sil v Jihočeském kraji. Obsahuje část teoretickou, charakterizující trh práce, jeho fungování, segmenty a typy prostorové mobility. V další části následuje charakteristika vybraného sledovaného regionu, která je sledována především z ekonomického a sociálního hlediska. Část praktická je rozdělena do tří kapitol, kde dochází ke zkoumání trendů a tendencí ve třech typech prostorové mobility, hodnocení vlivu mobility v souvislosti s trhem práce a nakonec prognóza budoucí situace. Analýza trendů a tendencí je sledována u tří typů prostorové mobility, přičemž u vnitřní migrace v rámci České republika je sledované období v letech 1996 {--} 2006, stejně je tomu tak i u imigrace cizinců a dojížďka a vyjížďka za prací je sledována v letech 1991 a 2001. Analýza vychází z časových řad, na kterých jsou aplikovány běžně používané ukazatele (saldo, obrat, intenzita, účinnost, hrubá a čistá míra migrace). Poslední kapitolou praktické části je prognóza budoucího vývoje prostorové mobility v kontextu trhu práce, respektive jeho ukazatelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.