Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arteterapie při práci s dětmi s astmatickým onemocněním
BROUMOVÁ, Zulika
BROUMOVÁ, Z. Arteterapie při práci s dětmi s astmatickým onemocněním. České Budějovice 2012. Bakalářská práce. Jihočeská universita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce M. Lhotová. Práce se zabývá vlivem působení arteterapeutických technik u dětí a mládeže s onemocněním astma. Teoretická část se zabývá diagnosou astma, historií, současností, psychosomatikou, charakterizuje děti s diagnosou astma, dále popisuje možnosti psychoterapie, formy a metody arteterapie. Praktická část obsahuje charakteristiku výzkumného souboru a prostředí, výtvarnou činnost, popisuje a vyhodnocuje možnosti a využití arteterapie u dětí mladšího školního věku.
Využitelnost arteterapeutických technik v sociální práci
CEJPKOVÁ, Dana
Diplomová práce se zaměřuje na oblast sociální práce a arteterapie, konkrétněji na možnost aplikovatelnosti a využitelnosti arteterapeutických technik v sociální práci. V prvém kroku mapuje teoretická východiska obou zmíněných disciplín, následně praktickou formou hledá místa využitelnosti arteterapeutické technik v sociální práci. Závěrečná část zasazuje a popisuje specifika přínosu zmíněných technik pro sociální práci a to i v konkrétních metodách sociální práce, jako sociální práce s jednotlivcem, se skupinou, rodinou a dětským klientem.
Specifika využití arteterapie v doléčovacím centru
PODZIMKOVÁ, Petra
Předkládaná práce se zaměřuje na pojetí arteterapie v doléčovacím centru, ve službě zabývající se následnou péčí pro osoby, které se léčí ze závislosti na návykových látkách, především na nealkoholových drogách. Zadané téma je zpracováno do části teoretické a praktické. Teoretická část práce shrnuje základní definice týkající se syndromu závislosti a popsání osobnosti závislého, následně představuje služby následné péče a zaměřuje se na principy a cíle léčby závislosti. V rámci léčby závislosti je za výchozí zvoleno využití psychoterapie a expresivní psychoterapie - arteterapie. Arteterapie je popsána jako obor spolu s historickými souvislosti, definicí směrů, které se v rámci oboru vymezily a stanovením místa arteterapie v léčbě závislostí. V úvodu praktické části je podrobně popsána činnost Doléčovacího centra Prevent se zaměřením na průběh a složení programu a zastoupení arteterapie v něm. Po té jsou představena východiska práce v rámci arteterapie v Doléčovacím centru Prevent. Stěžejním místem práce je představení konkrétních kazuistik klientů spolu s analýzou a interpretací jejich artefaktů, které ozřejmují způsob práce v rámci arteterapeutické skupiny s ohledem na metodu Rožnovské arteterapie. V závěru práce jsou shrnuta specifika využití arteterapie v daném typu zařízení a popsány zřejmé přínosy pro obor arteterapie.
Vývoj kresby domu u dětí na 1. stupni ZŠ
ŠOLTÉSOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj kresby domu u dětí na 1. stupni základní školy. V teoretické části popisuje zákonitosti mladšího školního věku, vývoj výtvarného projevu dětí a propojení arteterapie s kresbou domu. Praktická část obsahuje analýzu kreseb domu u dětí mladšího školního věku, charakterizuje vývoj kresby domu a zabývá se rozdíly v kresbách chlapců a dívek.
Terapeutické aspekty prostorové tvorby u dospívajicích
DIVIŠOVÁ, Olga
Bakalářská práce popisuje terapeutické aspekty prostorové tvorby a jejich přínos v arteterapii. Zaměřuje se na výtvarný projev v období dospívání a jemu předcházejícímu období tzv. výtvarné krize, pro které hledá východisko v uplatnění trojrozměrné tvorby. Tato bakalářská práce je sestavena ze dvou částí, teoretické a praktické. Praktická část obsahuje návrh na vytvoření prostorové techniky s terapeutickým přesahem, pro obohacení stávajících tradičních prostorových technik využívaných v arteterapii. Součástí této části je i praktická realizace navržené techniky, metodika práce a následná analýza vzniklých artefaktů, včetně jejich obrazové prezentace.
Výtvarný projev seniorů
SOUČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zaměřuje na využití arteterapeutických metod u seniorů. Teoretická část se zabývá hlavními psychologickými atributy stárnutí člověka, které se mohou odrážet ve výtvarném projevu seniorů. V práci jsou popsány změny, které v období stáří nastávají v kognitivní a smyslové oblasti. Dále jsou zmíněny změny nastávající v oblasti pohybového aparátu, inteligence, emocí a osobnosti. Práce se také dotýká tématu degenerativních chorob. V práci jsou nastíněny některé negativní důsledky, které mohou vzniknout vzhledem k sociálním změnám v tomto období života. Na konci se teoretická část věnuje arteterapii a jejímu využití v práci se seniory. V praktické části práce je zkoumán výtvarný projev seniorů s jeho typickými charakteristikami v tomto věku. Na základě kvalitativního výzkumu byl zjišťován jejich způsob zpracování artefaktů, celková úroveň výtvarného projevu, barevnost, přítomnost a zpracování detailů apod.
Cesta do hlubin Švankmajerovy tvorby
RYBÁŘOVÁ, Adriana
Bakalářská práce pojednává o díle českého výtvarníka, animátora a režiséra Jana Švankmajera a o možnosti interpretace jeho tvorby. Zprvu se zabývá problematickou otázkou interpretace uměleckého (surrealistického) díla optikou psychoanalýzy, při ohledu na vývoj disciplíny. Dále sleduje vybraná východiska a aspekty umělecké tvorby vzhledem k dílu Švankmajera. Teoretické modely jsou aplikovány v další části bakalářské práce, při analýze filmů Jana Švankmajera a jejich ústředních motivů prolínajících celou tvorbou. Cílem studie je nalézt pokud možno adekvátní způsob interpretace a náhledu na tvorbu konkrétního umělce- Jana Švankmajera (s důrazem na rozdílnost pohledu na dílo uznávaného umělce oproti tvorbě laika, či klienta v terapii)ve shodě s úhlem pohledu rožnovské školy arteterapie.
Arteterapie na pobytových akcích pro děti z dětských domovů
POHOŘELSKÁ, Alena
Bakalářská práce se věnuje arteterapii s dětmi z dětských domovů na pobytových akcích. Teoretická část pojednává o specifikách dětí žijících v dětském domově. Zabývá se zejména problematikou psychické deprivace a syndromu CAN a představuje výtvarnou tvorbu takto poznamenaných dětí. Praktická část představuje výzkumnou studii, jejíž cílem bylo vyhledat znaky výtvarného projevu deprivovaných dětí. Rovněž předkládá kazuistiku jednoho dítěte s analýzou jeho výtvarných děl. Dále se zabývá možnostmi a účinnými faktory arteterapie na pobytových akcích pro děti z dětských domovů.
Unique Vision Project o.p.s.
Unique, Elis ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Cipro, Martin (oponent)
Hlavním voditkem při stanovení cílů své bakalařské práci jsem použila současné sociologické výzkumy o stavu české společnosti, ze kterých jsem odvodila některé společenské potřeby a v návaznosti na ně jsem pokusila nalezt způsob, jakým je možné na tyto potřeby reagovat z hlediska zpestrení kulturního života pražáků a využit arteterapií v běžné praxi pražské nevládní neziskové organizaci UVP o.p.s. k posilování sociální soudružností a integrací společnosti. Představila jsem podnikatelský záměr, detailní plán a přehled různých společenských aktivit uplatnujících arteterapeutické techniky v kombinací v různé míře vzdělávácích aktivit s zábavnou a poutavou formou dle potřeb cílových kategorií zároven k výchově, pěstování občanských názorů a osobnímu rozvoji jak u dětí tak i dospělých.
Receptivní arteterapie s osobou připoutanou na invalidní vozík
SLEPIČKOVÁ, Eliška
Práce se zabývá receptivní arteterapií a tím, jak je tento druh arteterapie využitelný u tělesně handicapovaných lidí. První tři kapitoly práce jsou teoretickou oporou. Je zde porovnán pojem arteterapie od několika autorů, dále uvádím rozdělení arteterapie a její cíle. Kromě toho zde popisuji tělesný handicap, psychický stav člověka s tímto handicapem a také to, jak zdravá společnost k těmto lidem přistupuje. V neposlední řadě je zde uvedeno využití arteterapie právě u lidí s tělesným handicapem. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na praktickou část práce. Je zde uveden životní příběh klientky, na který je tato práce částečně zaměřena. Dále jsou zde koláže, které klientka popisuje. Tyto koláže jsou vytvořeny různými autory na určitá témata. Rozhovory, které jsem s klientkou absolvovala, jsou následně analyzovány a přirovnány k životním zkušenostem, čitelným z klientčina příběhu. K celkovému shrnutí analýz slouží poslední kapitola, kde sumarizuji nejčastěji řečená témata, kterými se paní A. věnuje v popisech koláží. Z poslední kapitoly je patrné, co je pro klientku důležité a čím se momentálně zabývá ve své mysli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.