Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost žáků základních škol
Čudová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Stará, Dana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků základních škol poté,co bylo finanční vzdělávání zařazeno do Školního vzdělávacího plánu základních škol. Teoretická část bakalářské práce s použitím odborné literatury vymezuje Standardy finanční gramotnosti a posuzuje přínos a problémy finančního vzdělávání žáků základních škol. Závěr teoretické části bakalářské práce je věnován historii finančního vzdělávání od roku 2005 do roku 2014. Praktická část bakalářské práce je věnována mezinárodnímu šetření PISA a vlastnímu testování. Mezinárodním testováním PISA i vlastním testováním byl zjišťován stav znalostí a dovedností finanční gramotnosti před zavedením finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího plánu a po zavedení finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu. V projektu PISA byli testování patnáctiletí žáci, ve vlastním testování žáci 1. a 2. stupně a víceletého gymnázia. Současně byla provedena komparace úrovně znalostí žáků 2. stupně a víceletého gymnázia ve vlastním testování a mezinárodního šetření PISA.Součástí vlastního testování je anketa, která byla provedena s vyučujícími a vedením testovaných škol. Vlastní testování a anketa byly uskutečněny se žáky a s učiteli na základních školách v Čáslavi a okolí. V závěru bakalářské práce bylo provedeno vyhodnocení získaných poznatků ke zlepšení výuky finanční gramotnosti a porovnání výsledků žáků v mezinárodním šetření PISA a vlastního testování.
Zhodnocení úrovně finanční gramotnosti vybrané skupiny obyvatelstva
Špirka, Jozef ; Ulrich, Milan (vedoucí práce)
Současná doba je charakteristická konzumním způsobem života, tržní ekonomikou, snadno dostupnými půjčkami, zadlužováním domácností, odosobněním toku peněz zavedením elektronických plateb a viditelnými důsledky dluhových pastí a následných exekucí při nezvládnutí bezpečného financování. Nedostatečná, nebo jen elementární znalost finanční gramotnosti mladých lidí je stav, který je nejvíce rizikovým faktorem při dovednostech v hospodaření se svými penězi. Výše uvedené skutečnosti jsou prostředím, kdy se nejvíce mohou uplatnit někdy až agresivní způsoby nabídky nevýhodných půjček. V praktické části práce si kladu za úkol pomocí dotazníkové metody zjistit stav finanční gramotnosti a porovnat výsledky v několika středních školách včetně zhodnocení schopnosti orientace na finančním trhu a rezistence vůči rizikovému jednání při finančním hospodařeni s osobními financemi.
Finanční gramotnost a její aplikace v praxi
Příbek, Martin ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Ivan, Ivan (oponent)
Bakalářská práce "Finanční gramotnost a její využití v praxi" se věnuje stále aktuální problematice a je zaměřena na středoškolskou mládež. V teoretické části je čtenář seznámen s pojmy vztahujícími se k tématu, jako je finanční gramotnost, výuka finanční gramotnosti na středních školách. Jsou zde charakterizovány nejdůležitější bankovní produkty, především úvěry, představeny nebankovní společnosti, uvedeny následky nesplácení úvěrů apod. V praktické části byla použita metoda dotazníkového šetření, a to na dvou různých školách v rámci jednoho města. Dotazník se zaměřoval na znalosti žáků v oblasti finančního hospodaření. Obory vzdělávání byly u obou škol stejné, lišily se však kategoriemi (H, E). Na základě výsledků vzešlých z dotazníkového šetření byla navržena vlastní doporučení, díky kterým by mohlo dojít ke zkvalitnění výuky finanční gramotnosti na zmíněných školách.
Finanční gramotnost žáků středních škol
Novák, Michal ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šeráková, Petra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tématu Finanční gramotnost žáků středních škol. Problematika úrovně finanční gramotnosti je v dnešní době stále diskutovanějším tématem s ohledem na možné důsledky nízké gramotnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část slouží k vysvětlení a definování základních pojmů spojených s problematikou finanční gramotnosti. Mezi tyto pojmy patří například Standardy finanční gramotnosti, RPSN, inflace, rozpočet a další. Náplní praktické části je průzkum úrovně finanční gramotnosti na dvou vybraných středních školách. Pro praktickou část práce byli osloveni anonymním dotazníkem žáci 3. ročníků z Gymnázia a Obchodní akademie Pelhřimov a dále ze Střední průmyslové školy a Středního odborného učiliště Pelhřimov. Na základě provedeného průzkumu jsou navrženy možnosti zlepšení úrovně finanční gramotnosti.
Finanční gramotnost uživatelů azylových domů
JANOUŠOVÁ, Věra
Finanční gramotnost je aktuální téma, které se každodenně dotýká všech skupin obyvatel. Diplomová práce na téma Finanční gramotnost uživatelů azylových domů se snaží přiblížit pohled na problematiku finanční gramotnosti ze dvou stran. Na jedné straně osob, které se z nejrůznějších příčin stali uživateli azylového domu a na straně druhé sociálních pracovníků, kteří v azylových domech pracují. Teoretická část je rozdělena do čtyř podkapitol, které vystihují danou problematiku. Na vysvětlení základních pojmů, vztahující se k tématu, navazuje podkapitola o finančním vzdělávání dětí i dospělých a aktivitách ve vzdělávací oblasti. Třetí podkapitola řeší možné důsledky finanční gramotnosti a závěr teoretické části je věnován sociální práci s uživateli azylových domů. V praktické části je popsán výzkum, který je rozdělen na dvě části. Pro dosažení stanoveného cíle byl pro obě části zvolen kvalitativní výzkum, s využitím metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru. V druhé části výzkumu bude využita také obsahová analýza dokumentů. Výzkumného šetření probíhalo v pěti azylových domech ve střediscích Diakonie Českobratrské církve evangelické. První části výzkumu se účastnilo patnáct komunikačních partnerů, uživatelů sociální služby azylový dům. Do druhé části výzkumu se zapojilo pět komunikačních partnerů, sociálních pracovníků v azylových domech. Oba výzkumné soubory byly vytvořeny prostřednictvím účelového výběru. K vyhodnocení dat, získaných z rozhovorů, byla využita metoda otevřeného kódování. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak uživatelé azylových domů vnímají vlastní finanční gramotnost a možnosti jejího zvyšování. Dílčí cíl práce byl zaměřen ke zjištění pohledu sociálních pracovníků na možnosti zvyšování finanční gramotnosti uživatelů azylových domů. Výsledky výzkumu ukázaly, že kategorie finanční gramotnost ve významu, ve kterém je definována v literatuře, není u uživatelů azylových domů zastoupena. Vzhledem k jejich celkově obtížné situaci, která zahrnuje i situaci finanční, se kategorie finanční gramotnosti ztenčila na snahu přežít z měsíce do měsíce a otázku řešení či neřešení finančních pohledávek, dluhů, exekucí. Z tohoto nastavení musejí při své práci vycházet i sociální pracovníci v azylových domech. U všech skupin obyvatel, bez rozdílu místa bydliště, existuje široká nabídka možností, které vedou ke zvýšení finanční gramotnosti. Pokud pomineme výuku ve školách, je další získávání informací dobrovolné, podmíněné vlastním zájmem. Sociální pracovníci mohou ke zvýšení finanční gramotnosti uživatelů vybrat z mnoha nabídek, případně využít vlastní znalosti a dovednosti. Hlavní podmínkou úspěchu je přizpůsobit se zájmu a možnostem uživatelů. Diplomová práce přibližuje postoj uživatelů azylových domů k problematice finanční gramotnosti, což je u této specifické skupiny obyvatel shodné s postojem k řešení jejich složité finanční situace. Sociální pracovník získá přehled o dalších možnostech zvyšování finanční gramotnosti, které může při své práci s uživatelem využít. Na základě získaných výsledků výzkumu byl vytvořen srozumitelný leták, který obsahuje základní informace pro orientaci uživatelů v problematice finanční gramotnosti. Leták bude k dispozici v elektronické i tištěné podobě pro zájemce z řad uživatelů azylových domů, sociálních pracovníků i široké veřejnosti.
Nesplácení spotřebních úvěrů - konsolidace půjček a jiná řešení situace
NOVÁK, Jan
Předmětem bakalářské práce "Nesplácení úvěrů Konsolidace půjček a jiná řešení situace" je nastínit problematiku úvěrů, analyzovat příčiny a důsledky jejich nesplácení a nastínit možná řešení včetně prevence. První kapitola se zabývá teoretickým popisem spotřebitelských úvěrů. Druhá kapitola je věnována srovnání nabídek a podmínek jednotlivých bankovních a nebankovních poskytovatelů úvěrů a prakticky se zaměřuje na řešení nesplácení úvěrů u modelových případů.
Řešení nedostatku finančních prostředků v různých typech domácností v ČR
Pavézková, Lenka
Diplomová práce se zabývá identifikací forem řešení nedostatku finančních prostředků v různých typech domácností v České republice. Teoretická část se zaměřuje na spotřební chování domácností a faktory, které je při spotřebě ovlivňují. Praktická část na základě kvalitativního výzkumu analyzuje strukturu příjmů a výdajů domácností a jejich spotřební preference. Rozpoznávány jsou hlavní důvody, které domácnosti vedou ke spoření, půjčování a využívání finančních produktů. Významná část práce se zaměřuje na problematiku finanční gramotnosti. Zkoumaný vzorek byl tvořen 18 domácnostmi, které si po dobu jednoho měsíce vedly příjmové a výdajové deníky. Deníkové šetření bylo doplněno hloubkovými rozhovory (n = 18). Ze získaných poznatků jsou vyvozeny závěry a navrženy doporučení pro instituce působící na finančních trzích.
The role of competition and interest rate on over-indebtedness in the microfinance Industry
Binney, Othniel
Cílem výzkumu provedeného v rámci předkládané práce je zjistit vliv hospodářské soutěže a úrokové sazby na předluženost zákazníků. Předluženost, z pohledu zákazníka, vzniká v momentě, kdy zákazník nemůže dostát svým závazkům a musí přistoupit k sebeobětování, které umožní splacení dluhu. V rámci realizovaného výzkumu bylo pro řízené interview vybráno deset mikrofinancovaných firem a 85 zákazníků metodou náhodného výběru. Analýza dat ukazuje vysokou úroveň hospodářské soutěže mezi společnostmi. Zákazníci se, na druhou stranu, více zajímají o výhodnost ekonomických podmínek než o výši úroků z úvěru. Následný vznik a výše dluhu zákazníka mohou být také ovlivněny úrovní dosaženého vzdělání a zaměstnání. Úrokové sazby v Ghaně sice od roku 2007 klesají, avšak stále patří k nejvyšším na světě.
Aukční portál nebankovních úvěrů v České Republice
Hadač, Marek ; Pochyla, Martin (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským záměrem internetového aukčního portálu s nebankovními půjčkami. Náplní práce je na základě finančního plánu a finanční analýzy navrhnout funkční systém, který bude realizovatelný v praxi. V teoretické části se zabývám analýzou internetových aukcí, ale také legislativou spotřebitelských smluv a úvěrů. V praktické části pak praktickým srovnáním trhu a návrhu řešení podnikatelského plánu.
Finanční gramotnost a možnosti jejího zvyšování
Chmelíková, Petra ; Coufal, Libor (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Tato bakalářská práce, která je věnována oboru financí, se konkrétně zabývá problematikou finanční gramotnosti a jejího vzdělávání. Důraz je kladen především na situaci v České republice. Hlavním cílem je zjištění aktuálního stavu vzdělání českých žáků základních škol a srovnání vybraných projektů pro zvyšování úrovně jejich finanční gramotnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, jejich přehledu a shrnutí. Součástí teoretické části je také rozbor zmiňovaných některých projektů pro vzdělávání. V praktické části je pak zpracováno dotazníkové šetření žáků základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí131 - 140dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.