Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalita ošetřovatelské péče z pohledu pacientů se stomií
VLČKOVÁ, Veronika
Člověk se stomií je zdravotně postižený občan, který má dočasně nebo trvale vyvedený dutý orgán na povrch těla. Nejčastěji se jedná o tlusté střevo, tenké střevo nebo močové cesty. Dochází tak k neovládatelnému vyprazdňování střevního obsahu nebo moči nepřirozenou cestou s nutností používání stomických pomůcek. V oblasti stomií je nejdůležitějším faktorem informovanost a to nejen samotného nemocného, ale i sester. Dostatečná edukace klienta a schopnost sestry pečovat o stomii je základem kvalitní ošetřovatelské péče. Cílem práce bylo zjistit do jaké míry jsou stomici informováni o způsobu ošetřování stomií a jak jsou spokojeni s kvalitou poskytované ošetřovatelské péče. Práce je členěna na současný stav dané problematiky a metodické postupy. Současný stav zahrnuje především předoperační, pooperační, domácí a ambulantní péči, edukaci klientů, význam stomasetry a sdružení stomiků, typy stomických pomůcek, specifika výživy stomiků, sociální problematiku stomií atd.Pro výzkumnou část práce bylo stanoveno šest hypotéz, týkajících se kvality ošetřovatelské péče, problematiky ošetřování stomií a spolupráce se stomasestrou a klubem stomiků. Bylo zjištěno, že 81% dotázaných je spokojeno s kvalitou poskytované ošetřovatelské péče, 98% dotázaných je seznámeno s problematikou ošetřování stomií, 99% dotázaných bylo 6 měsíců po založení stomie schopno pečovat o stomii samostatně, 72% dotázaných je členem klubu stomiků a 90% dotázaných spolupracuje se stomasetrou. Na základě provedeného výzkumu byly všechny hypotézy potvrzeny a cíl práce splněn. V práci byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Výzkum probíhal v Nemocnici České Budějovice a.s. a v klubech stomiků ve městech Tábor a Příbram. Technikou sběru dat byl anonymní dotazník určený klientům se stomií. Byl osloven soubor 100 respondentů. Výzkum proběhl na základě osobního kontaktu a spolupráce se stomiky, tudíž návratnost dotazníků činila 100%. 2 dotazníky byly z důvodu neúplnosti vyřazeny. Výsledky jsou uvedeny v procentech a graficky znázorněny.
Znalosti zdravotnického personálu o onemocnění AIDS v České republice ve srovnání s Kanadou
LIŠKOVÁ, Kristina
HIV/AIDS. Jenda z nejobávanějších pohlavně přenosných chorob, která v současné době v naší republice zažívá prudký vzestup. O to větší důraz je klást na zdravotnický personál. Zdravotníci jsou nejvíce ohroženi poraněním o kontaminovanou jehlou, která může přenášet více než 20 přenosných chorob včetně HIV, hepatitidy B nebo hepatitidy typu C. Vystavení riziku jsou jak zdravotní sestry, lékaři, ale i pomocný personál a další zaměstnanci ve zdravotnictví. Cílem práce bylo zjistit míru informovanosti zdravotnického personálu v Českobudějovické nemocnici a.s. a zda využívají svých znalostí v preventivních opatření v praxi. Získané výsledky byly porovnány s výsledky informovanosti a ochrany sester v Kanadě. Výzkum byl prováděn kvantitativním sběrem dat, konkrétně pomocí dotazníkového šetření a skrytého pozorování. Výzkum byl zaměřen na zdravotní sestry z chirurgického, interního, neurologického, kožního a ORL oddělení. Výsledky dotazníkového šetření byly následně porovnány s výsledky výzkumu, od Mgr.Jolany Ročňové DiS., prováděné v roce 2006 zdravotními sestrami v Foot Hills Hospital in Calgary {--} kvantitativním sběrem dat, sekundární analýzou dat a dotazníkovým šetřením. Dále s bakalářskou prací na téma Úrazovost sester při výkonu povolání z roku 2004, od Renaty Pilečkové. Bylo pracováno s hypotézami, že informovanost zdravotnického personálu je v Českých Budějovicích dostačující, že zdravotnický personál, využívá preventivní opatření minimálně. Poslední hypotéza byla, že zjištěné výsledky o lepším využití znalostí v Kanadě.Výsledky z posledních dvou hypotéz byly nakonec potvrzeny.
Povědomí dětí o zacházení se psy.
CHLOPČÍKOVÁ, Marie
Povědomí dětí o zacházení se psy začíná v dnešní době nabývat na významu. Stále častěji se setkáváme s problematikou úrazů způsobených u dětí právě našimi nejvěrnějšími zvířecími společníky. Tato situace si vyžaduje řešení. Problém však nelze vidět pouze v obviněném zvířeti. Ve většině případů totiž není viníkem pes, ale ani dítě. Hlavní příčinou konfliktu mezi jinak harmonickým soužitím obou partnerů se jeví neznalost dětí v chování, řeči těla a celkovém zodpovědném přístupu ke psům. Těmto důležitým základům se však nemohou naučit samy. Teoretická část diplomové práce věnuje pozornost celkovému nastínění vztahu mezi dítětem a psem. Jednotlivé kapitoly se zaměřují nejen na psychologický a sociální vývoj obou arbitrů, ale i jejich vzájemný vliv, chování, péči, komunikaci a spolupráci. Práce současně nastiňuje problematiku úrazů, způsobených psem u dětí v našich i zahraničních zeměpisných šířkách. V neposlední řadě zdůrazňuje potřebu prevence a opatření, která by vedla ke zmírnění či celkové eliminaci vzniku dramatických situací mezi dítětem a psem. Hlavním cílem celé práce bylo zmapovat povědomí (informovanost) dětí středního školního věku o zacházení, péči, chování a komunikaci se psy. Dalším předpokladem je zjistit rozdíly ve znalostech mezi dětmi, které mají psa a těmi, jež psa nevlastní. Výstupem praktické části diplomové práce jsou výsledky kvantitativního výzkumu, za použití metody dotazování {--} techniky standardizovaného dotazníku pro děti v rozmezí 3.-5. třídy základní školy. Výzkumný soubor představuje vědomosti žáků čtyř základních škol v celkovém počtu 200 respondentů. Z hlediska regionálního zastoupení se jednalo o děti z Jihočeského a Olomouckého kraje. Z výzkumu vyplynuly patrné nedostatky ve znalostech řeči těla psa a tudíž bezpečnosti vzájemného kontaktu, které představují hlavní problém při vzniku rizikové situace mezi dítětem a psím společníkem. Proto je důležité jim do budoucna věnovat zvýšenou pozornost.
POVĚDOMÍ ČESKÉ SPOLEČNOSTI O ALTERNATIVNÍCH PEDAGOGICKÝCH SMĚRECH
BARTESOVÁ, Adéla
Alternativní školy označují vzdělávání, které se odlišuje zcela nebo částečně svými cíli, učebními obsahy, formami učení a vyučování od vzdělávání nabízeného státem nebo jinými tradičními institucemi. V teoretické části bakalářské práce byla použita metoda sekundární analýzy dat. Pro ověření předpokládaných hypotéz a splnění cílů výzkumné části práce byla zvolena metoda dotazování, technika dotazník. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost české společnosti o možnostech alternativního vzdělávání. Dílčím cílem bylo zmapovat názory veřejnosti na formu tohoto vzdělávání. Předpokládaná hypotéza, že rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, se potvrdila s jasnou návazností na dílčí hypotézu, která říká, že hlavním důvodem, proč rodiče upřednostňují vzdělávání ve standardních (běžných) školách dané vzdělávací soustavy před vzděláváním alternativním, je neznalost kurikula nabízené alternativy.
Rozvoj malého a středního podnikání v Plzeňském kraji
ZETKOVÁ, Jaroslava
Analýza podmínek rozvoje MSP v Plzeňském kraji se zaměřením na inovační aktivity, kooperaci a technologická centra.
Vliv profese na výskyt hypertenze u pacientů kardiologické ambulance Rokycany
KOTRŠÁLOVÁ, Ilona
Ve své práci jsem se zabývala souvislostí mezi vzděláním, pracovním odvětvím, spokojeností s pracovním a rodinným prostředím a výskytem hypertenze jako jedné z civilizačních nemocí a velmi nebezpečným faktorem kardiovaskulárních onemocnění. Dále jsem porovnávala prevalenci hypertenze u fyzicky pracujících a duševně pracujících osob.
Dodržování práv pacientů ve vybraných nemocnicích České republiky.
KORTUSOVÁ, Jana
Hospitalizace je pro každého člověka změnou, která je doprovázená různými omezeními. Nesmí ale znamenat změnu práv. Každý pacient je jedinečný {--} má specifické potřeby, neměnné zásady, vlastní hodnotový systém. Pacienta můžeme definovat jako osobu v lékařské péči, jako léčícího se nemocného člověka. Termín {\clq}qpacient`` je odvozen od latinského slova {\clq}qpatiens`` {--} trpělivý, trpící.Pacienti mají svá práva sepsána v kodexu Práv pacientů, který v České republice vstoupil v platnost v roce 1992. Znalost práv je důležitá především pro posílení rovnocenného vztahu mezi lékařem a pacientem. Důsledným dodržováním práv pacientů se snižují rizika, která hrozí během hospitalizace a zvýší se spokojenost pacienta s poskytovanou péčí.Mezi základní individuální práva pacientů patří právo na zachování mlčenlivosti o skutečnostech, které se zdravotnický pracovník dozvěděl v souvislosti s ošetřováním nebo léčbou, právo na informace o svém zdravotním stavu, právo získat od lékaře potřebné informace na rozhodnutí před zahájením nového diagnostického či terapeutického postupu. Dalšími právy jsou odmítnutí léčby a informování o důsledcích rozhodnutí, právo na soukromí při ošetřování nebo léčbě a na ohleduplný, citlivý a důstojný přístup při léčbě. Práva pacientů jsou obsažena i v Národních akreditačních standardech. Diplomová práce se skládá ze současného stavu dané problematiky, cíle práce, stanovení hypotéz, metodiky, výsledků výzkumu, diskuze, závěru, seznamu použitých zdrojů, klíčových slov a příloh.Současný stav zachycuje historii etických kodexů, právní normy a problematiku medicínského práva, práva pacientů, individuální práva pacientů, akreditační standardy práv pacientů.Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou pacienti při přijetí do nemocnice seznámeni se svými právy, zda jsou informováni o povaze onemocnění, navrhované léčbě a možných alternativách léčby. Zmapovat, zda u každého pacienta je posouzena potřeba edukace a zda sestry provádějí záznam do dokumentace a zjistit znalosti sester v oblasti imobilizace pacienta.V diplomové práci bylo stanoveno 7 hypotéz a 5 hypotéz statistických.K výzkumu byla zvolena strategie kvantitativního výzkumu, metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Dotazník pro pacienty byl anonymní a skládal se z 26 otázek. Zaměřoval se na seznámení pacienta se svými právy, na informovanost o zdravotním stavu, povaze onemocnění a navrhované léčbě, na edukaci pacienta sestrou a na respektování intimity pacienta. Obsahoval otázky uzavřené a polouzavřené. Na závěr dotazníku měli pacienti možnost vyjádřit své případné připomínky, návrhy, podněty k dané problematice. Dotazník určený pro sestry byl anonymní a obsahoval 32 otázek. Zaměřoval se na dodržování práv pacientů, informovaný souhlas pacientů, jejich edukaci, na problematiku omezování pacienta v lůžku a na respektování intimity. V dotazníku byly použity uzavřené, polouzavřené a otevřené otázky.Výzkumný soubor tvořili pacienti a sestry z nemocnice v Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Táboře, Písku a Strakonicích. Reprezentativní soubor tvořilo 218 pacientů a 205 sester.Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a následně pak programem SPSS.V diskuzi jsou shrnuty poznatky výzkumu v komparaci s použitou literaturou. Závěr pak shrnuje celou výzkumnou část. Diplomová práce by mohla být použita k dalšímu vzdělávání, ke studijním účelům a v přednáškové činnosti pro zdravotnické pracovníky, v rámci jejich celoživotního vzdělávání. Výsledky výzkumu budou nabídnuty zúčastněným i ostatním organizacím, které se danou problematikou zabývají a mohly by je využít v praxi.
Informovanost prvorodiček o průběhu porodu
PISCHEKOVÁ, Markéta
V dnešní době je porod velice medializovaná záležitost, o kterou je veliký zájem ze strany těhotných i celé společnosti. Nové poznatky mohou rodičky najít v časopisech zaměřených na tuto problematiku, knihách určených přímo pro těhotné ženy nebo například na předporodních kurzech vedených porodní asistentkou. Nejlépe přístupným zdrojem informací se stává internet, kde si mohou nastávající maminky najít vše od teoretických znalostí až po konzultace s odborníky či rozmluvy s dalšími rodičkami. Pro plnohodnotné rozhodnutí by měla být rodička plně informovaná o možných komplikacích či následcích svého jednání, protože jen ona ponese za své jednání zodpovědnost. Dostatek informací dává také rodičce možnost bránit se nestandardním postupům či neprofesionálnímu přístupu personálu. Na zdravotnickém personálu je, aby taková rozhodnutí rodičky respektoval a poskytoval profesionální péči za daných podmínek
NÁVYKY DĚTÍ TÝKAJÍCÍ SE PITNÉHO REŽIMU V ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH V MĚSTĚ HAVLÍČKŮV BROD
TVRDÁ, Lenka
Voda je pro život nezbytná, tvoří podstatnou část těla a probíhá v ní mnoho důležitých chemických reakcí. Příjem tekutin je ovlivňován hypothalamem, což se projevuje jako pocit žízně. Tekutiny přijímáme zejména ve formě nápoje, méně z jídla a metabolických procesů. Výdej tekutin je největší močí, méně kůží, dýcháním a stolicí. Pokud je příjem tekutin nedostatečný, hrozí dehydratace. Dětský organismus je dehydratací více ohrožen než organismus dospělého. V rozvojových zemích umírá v důsledku dehydratace 4 {--} 5 milionů dětí ročně. Mírnější nedostatek tekutin se může projevit vyšší únavou, nepozorností či bolestí hlavy. Sliznice dítěte vysychají, jsou náchylné k průniku infekce, může se objevit zácpa, nechutenství. Chronický nedostatek tekutin může být počáteční moment k tvorbě žlučníkových či ledvinných kamínků. Nedostatek tekutin během vyučování může snižovat výkonnost a schopnost koncentrace. Co se týká výběru nápojů, je známo, že pití přeslazených nápojů vede k vyplavení inzulínu s následným rychlým poklesem glykémie, což se může projevit poruchou pozornosti dítěte a únavou či bolestí hlavy. Vysoký obsah cukru v limonádách vede také k pocitu nasycení, proto děti po jejich konzumaci odmítají jídlo. Pro sběr dat byly použity dvě metody {--} přímé dotazování (v 1. a 2.ročníku) a dotazník (v 3. až 9. ročníku). Návratnost dotazníků byla 100%, stejně tak úspěšnost při dotazování. Cílem práce je zhodnocení informovanosti žáků základních škol v Havlíčkově Brodě o významu pitného režimu a porovnání informovanosti se skutečným chováním dětí. Výzkumem byly ověřovány tyto hypotézy: Hypotéza 1: Děti jsou informovány dostatečně. Hypotéza 2: Děti se informacemi neřídí. Ve většině ohledů byly hypotézy potvrzeny. Domnívám se, že můj výzkum přinesl nové poznatky týkající se problematiky pitného režimu dětí na základních školách. Výsledky je možné použít jako podklad k dalším výzkumům v této oblasti a rozšířit tak informace týkající se této problematiky, nebo pro přípravu programů primární prevence na základních školách.
Podávání informací o prevenci pohlavních chorob v primární gynekologické péči
HANUŠOVÁ, Jaroslava
Tato práce se snažila zjistit úroveň podávaných informací o prevenci pohlavních chorob v primární gynekologické péči

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.