Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled dětí z Dětského domova se školou Měcholupy na pobyt v tomto typu zařízení
ČÍŽKOVÁ, Monika
Cílem bakalářské práce je ukázat a objasnit funkci či účel dětského domova se školou, a zjistit pohled dětí na pobyt v tomto typu zařízení. Teoretická část popisuje druhy zařízení pro výkon ústavní výchovy, ústavní výchovu a s ní spojenou legislativu a také jaké jsou důvody pro umístění dětí do uvedených zařízení. Charakterizuje osobnost klienta a zaměstnance v tomto typu zařízení, volnočasové aktivity dětí, negativní vliv ústavní výchovy a jak probíhá ukončení pobytu v dětském domově se školou. Dětské domovy se školou mají z předchozích dob velmi špatnou pověst. Ve společnosti kolují různé mýty a málokdo si pod tímto pojmem vybaví něco pěkného. V praktické části se na základě rozhovorů snažím zjistit jaký je skutečně pohled dětí, které jsou umístěny v dětském domově se školou Měcholupy, na pobyt v tomto typu zařízení
Význam zájmové činnosti v resocializační práci
RAČÁKOVÁ, Jaroslava
Má bakalářská práce se zabývá problematikou zájmové činnosti ve vztahu k resocializační práci. Konkrétně jsem se zaměřila na etopedická zařízení Dětský domov se školou Šindlovy Dvory a Dětský diagnostický ústav Homole. Zde jsem provedla kvantitativní výzkum, metodou dotazování. Jako techniku jsem zvolila dotazníkové oslovení dětí a vychovatelů. V práci přibližuji náhled na problematiku ústavní výchovy, ochranné výchovy, předběžného opatření, dětského diagnostického ústavu, dětského domova se školou. Dále charakterizuji jedince přijímané do těchto zařízení, a to dle věku (období mladšího školního věku a období pubescence), a faktorů jako je rodina, možný syndrom CAN a případné poruchy chování, jež zapříčiňují potřebu resocializační péče. Důležitým pilířem dané problematiky je zájmová činnost, která rozvíjí motivační principy. Jako poslední teoretické východisko jsem přiblížila osobnost vychovatele. Stěžejním cílem bakalářské práce je zjištění, zda děti navštěvovaly před příchodem do již zmíněných zařízení volnočasové aktivity. Základní hypotézou práce je předpoklad, že děti před příchodem do etopedických zařízení nemají zkušenost se zájmovou činností. Z výzkumu vyplývá, že zájmové činnosti se před pobytem ve zmíněných zařízeních účastnilo cca 45, 5 % dotázaných dětí. Tato činnost není vždy vhodná. Zároveň ale z dotazníků vyplývá, že režim a smysluplné využití volného času ovlivňují např. získání nových dovedností nebo výběr profesní přípravy, atd. Důležitým poznatkem je zjištění, že 100 % dotazovaných vychovatelů se aktivně účastní zájmové činnosti pro děti. Tím děti nejen motivují, ale také si s nimi budují vztah, který je důležitý pro resocializaci.
Vliv canisterapie na klienta s poruchami chování a sociální vztahů
PILÁTOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit vliv canisterapie na klienty s poruchami chování a sociálních vztahů, a to zejména v oblasti chování, sociálních vztahů, a dále v přístupu a vztahu k živému tvoru. V teoretické části diplomové práce podává autorka ucelený přehled terminologie v oblasti zooterapie a canisterapie, včetně vymezení náležitostí její praktické realizace, a dále definuje problematiku dětí a dospívajících s poruchami chování a sociálních vztahů. Cílem praktické části bylo především vytvoření mnohopřípadové studie na základě zhodnocení dat získaných kvalitativními technikami. Mnohopřípadová studie předkládá hloubkový popis tří případů, detailně popisuje jednotlivé techniky využité v rámci canisterapie, způsob práce a průběh canisterapeutického procesu u dětí a dospívajících s poruchami chování a sociálních vztahů. Data získaná výzkumem prokázala v různých oblastech pozitivní vliv canisterapie, respektive metody AAT na sledovanou skupinu klientů.
"Prožívání agresivních projevů osob s demencí u příbuzných nemocných"
KRZOKOVÁ, Silvie
Dané téma jsem si vybrala nejen proto, že tuto problematiku považuji za důležitou a závažnou, ale také proto, že většina laických rodinných pečovatelů starajících se o osoby s demencí s projevy nevhodného chování, včetně agresivity, prožívají převážně negativní emoce. Z hlediska pečujících je pak důležité jak péči o agresivního člena rodiny vnímají, prožívají a jaký má péče dopad a vliv na jejich psychickou zátěž. V úvodní části této práce jsou shrnuty současné poznatky o dané problematice. V jednotlivých kapitolách se zabývám definicí {\clq}qdemence``, epidemiologií demence, diagnostikou a vyšetřovacími metodami demence, terapií demence, klasifikací demence, stádii demence a klinickými příznaky demence. V další kapitole popisuji agresivní projevy chování u syndromu demence, v souvislosti s tím dále pak věnuji pozornost emocím pečujících, jejich prožívání a v neposlední řadě se zabývám rolí pečovatelů a možnými riziky a dopady na jejich zvýšenou psychickou zátěž. Následující kapitoly přinášejí výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak příbuzní osob s diagnózou demence prožívají agresivní projevy svých blízkých. V rámci této práce jsem zvolila kvantitativní výzkum, který kombinuje postupy kvalitativní a kvantitativní metodologie. Pro získání potřebných dat byla použita metoda dotazování, technikou sběru dat byl anonymní dotazník, který posloužil ke stanovení hypotéz. Získané údaje byly zpracovány a vyhodnoceny v grafické podobě, a tímto byly ověřeny stanovené hypotézy. V závěru bakalářské práce bylo provedeno shrnutí a zhodnocení výsledků šetření.
Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení
KREJČÍ, Miroslav
Stále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení se tímto vážným společenským problémem rovněž zabývá. Běžná, pouhá neukázněnost dětí a mladistvích je dávno minulostí. Nespolečenské a nepřiměřené chování dnes mnohdy vystřídalo chování, které je v rozporu se společenskou morálkou a projevy, jenž zahrnují veškeré protispolečenské jednání. Velmi alarmující je klesající věková hranice postižených. Společným specifikem žáků odborného učiliště je lehká mentální retardace. Nabízí se otázka, zda příčiny poruch chování souvisí s lehkou mentální retardací, která i ubytované žáky odborného učiliště v internátě provází, či se ukáží jiná specifika, souvislosti, příčiny. Osobní zkušenosti mě přesvědčily, že většina lidských problémů této kategorie a oblasti je ve špatné rodinné výchově. Myslím si, že většina dětí a mládeže s poruchami chování vyrostla a byla vychována v prostředí s patologií rodiny, dysfunkcí rodiny, neúplné rodiny, s absencí rodiny. Výsledek zjištění je obsahem práce. V teoretické části definuji školská výchovná ubytovací zařízení, období dospívání {--} adolescenci, specifika osobnosti a psychologické zvláštnosti žáka odborného učiliště, speciální vzdělávání, speciální pedagogiku a zaměřuji se na etopedii. V praktické části bylo mým cílem zjistit přítomnost a vyhledat u ubytovaných žáků odborného učiliště poruchy chovaní, určit a klasifikovat je a ověřit vazbu mezi poruchou chování a specifikem žáka odborného učiliště.Vedený výzkum v praktické části byl realizován prostřednictvím hromadných dotazníků pro ubytované žáky odborného učiliště, dotazníků pro pedagogický personál školy a internátu. Výzkumem jsem dospěl k závěru, že pro bezproblémový život mladistvého, a pro minimalizaci možných poruch chování, je nejvýznamnější správná a náležitá výchova v rodině, která vede k jeho harmonickému rozvoji.
Vliv rodinného prostředí na vznik a rozvoj poruch chování u dětí.
ZAVADILOVÁ, Dita
Poruchy chování se vymykají z přiměřeného chování v určitém věku a v určitém sociokulturním prostředí. Jedinec s poruchami chování porušuje určité normy chování (morální nebo právní normy). Příčiny mohou být vrozené (dědičné), které jsou méně závažné či důsledkem výchovy (vlivy vrstevníků, rodiny, party), kdy mladý člověk tak napodobuje své okolí. Poruchy chování lze obecně charakterizovat jako odchylku v oblasti socializace, kdy jedinec není schopen respektovat běžné normy chování na úrovni odpovídající jeho věku.
Poruchy chování - šikana
VLKOVÁ, Kateřina
Agresivita a šikana je v současné době hrozivý fenomén, který začíná provázet děti již od předškolního věku a v průběhu života dítěte se mohou stupňovat. Tento problém se však netýká pouze dětí, ale i dospělých a celé naší společnosti. Cílem této práce s názvem Poruchy chování - šikana bylo zjistit, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci 9. tříd spolupracujících základních škol v Táboře a popsat, jakým způsobem tuto problematiku řeší pedagogických sbor na oslovených základních školách. Pro splnění cíle odstranění šikany a dalších sociálně patologických jevů na našich školách, je do budoucna potřeba stále zlepšovat systém vzdělávání s postupným prosazováním celoživotního vzdělávání pedagogického sboru a zajištění stabilního toku financí pro tuto oblast.
Aspekty zvládání zátěže v rané adolescenci v souvislosti s poruchami chování
BENEŠOVÁ, Štěpánka
Tématem této práce jsou aspekty zvládání zátěže v rané adolescenci v souvislosti s poruchami chování. V teoretické části práce jsem se zaměřila na vysvětlení pojmů, které byly pro práci důležité a týkaly se daného tématu. Praktickou část jsem pojala jako analýzu jednotlivých rozhovorů a jejich následné porovnávání. Výsledkem této práce by mělo být zmapování toho, jak se vypořádávají se zátěžovými situacemi adolescenti s poruchami chování a bez poruch, jaké jsou jejich strategie zvládání zátěže, zda jsou podobné nebo se nějak výrazněji odlišují.
Citová vazba k rodičům (attachment) v rané adolescenci a její souvislosti s poruchami chování
KOLÁŘOVÁ, Šárka
Cílem mé diplomové práce je ověření předpokladu o vlivu organizace citové vazby na vývoj emocionálně stabilní osobnosti. Podle modelu vývojové psychopatologie představuje jistá organizace citové vazby protektivní faktor a je asociována se zdravým vývojem jedince. V rané adolescenci má pozitivní souvislosti s kompetencí ve vrstevnických vztazích, efektivní seberegulací a lepší sociální adaptací. Nejistá citová vazba je pro další vývoj dítěte určitou vulnerabilitou a vykazuje souvislosti s nižší sociální kompetencí, méně efektivní emocionální regulací a sociální adaptací či s psychickými poruchami. Diplomová práce se v praktické části zaměřuje na zjištění souvislostí mezi organizací citové vazby k rodičům v rané adolescenci a mírou sociálního přizpůsobení (určeno mírou výskytu problémů v chování). Z demografických faktorů je zkoumán vliv věku na souvislosti mezi indikátory citové vazby, reprezentací rodičů, strategií chování a psychickými poruchami. Část výzkumného vzorku tvoří děti s diagnostikovanými poruchami chování. V teoretické části je zpracována problematika citové vazby a rodinných vztahů, poruch chování a vývojové charakteristiky dětí dané věkové kategorie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.