Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Algebraizace v úlohách s geometrickým kontextem - žákovské obtíže a chyby
Benešová, Štěpánka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na úlohy, ve kterých žáci prokazují schopnost přecházet mezi geometrickou a algebraickou reprezentací. Cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků při algebraizaci úloh s geometrickým kontextem před výukou algebry a po její výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy, zabývá se vybranými výsledky z výzkumů a studií týkajících se algebraizace úloh s geometrickým kontextem a obsahuje analýzu pěti vybraných učebnic pro osmý ročník základní školy, které používají žáci účastnící se výzkumu. Analýza učebnic je zaměřena konkrétně na kapitoly, které se věnují tématům Výrazy s proměnnou a Mocniny. Učebnice jsou analyzovány z hlediska přítomnosti výše uvedených úloh. Experimentální část je zaměřena na vlastní výzkum, který identifikuje obtíže a chyby žáků při řešení úloh, ve kterých žáci algebraicky modelují geometrické vztahy. Podkladem pro výzkum byly dva testové soubory úloh a následné individuální rozhovory s žáky. Jeden soubor úloh byl vytvořen pro žáky 6., 7. a 8. ročníků. Druhý soubor byl vytvořen pro žáky 9. ročníků. Testy byly zadány ve dvou základních školách a na jednom osmiletém gymnáziu. Každá úloha ze souboru je nejprve analyzována z hlediska předpokládaných obtíží a chyb žáků. V další části práce je...
Aspekty zvládání zátěže v rané adolescenci v souvislosti s poruchami chování
BENEŠOVÁ, Štěpánka
Tématem této práce jsou aspekty zvládání zátěže v rané adolescenci v souvislosti s poruchami chování. V teoretické části práce jsem se zaměřila na vysvětlení pojmů, které byly pro práci důležité a týkaly se daného tématu. Praktickou část jsem pojala jako analýzu jednotlivých rozhovorů a jejich následné porovnávání. Výsledkem této práce by mělo být zmapování toho, jak se vypořádávají se zátěžovými situacemi adolescenti s poruchami chování a bez poruch, jaké jsou jejich strategie zvládání zátěže, zda jsou podobné nebo se nějak výrazněji odlišují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.