Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikulturní vyučování
PRÜHEROVÁ, Jana
Ve své bakalářské práci popisuji jaké uplatnění nachází multikulturní výuka a výchova v podmínkách českého školství. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je vymezen pojem multikulturní výchova a zmíněn samotný původ vzniku multikulturní výchovy. Dále je tato část věnována charakteristice obsahové stránky multikulturní výchovy a samotné realizaci multikulturní výchovy ve školních vzdělávacích programech. Druhá, praktická část, porovnává postoje a znalosti dvou skupin žáků. První skupina měla jiné postoje a menší znalosti než druhá, která absolvovala projektové vyučování.
Politické myšlení a metody oslovování občanů nacionálně sociálního proudu české krajní pravice
Šůsová, Veronika ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce analyzuje politické myšlení subjektů řadících se k současnému českému nacionálnímu socialismu a metody aktivizace občanů, které tyto subjekty používají. Těmito subjekty jsou Dělnická strana (sociální spravedlnosti), Národní odpor a Autonomní nacionalisté. První kapitola práce objasňuje pozadí vývoje českého nacionálního socialismu z faktografického hlediska. Ve druhé stěžejní kapitole je charakterizováno politické myšlení soudobého českého nacionálního socialismu. V závěrečné kapitole je pozornost upřena na metody oslovování občanů těmito subjekty. Rozebrána jsou aktivizační témata, nástroje propagandy, rétorika, ale také image těchto subjektů.
Sociálně patologické jevy na pracovišti
Sulovská, Hana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konflikty, šikanou (mobbing, bossing, staffing), rasismem a sexuálním obtěžováním na pracovišti. V teoretické části jsou tyto jevy definovány a je zde rozebírána možná obrana proti nim. Praktická část se věnuje reakcím zaměstnanců na určité patologické chování, které se může na pracovištích vyskytovat. Srovnává reakce pracovníků, kteří jsou zaměstnáni ve školství s reakcemi pracovníků z jiných oborů.
Výuka tématu rasismus v předmětu výchova k občanství na 2. stupni ZŠ
SKLENÁŘOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá tématem rasismus ve vyučování v předmětu výchova k občanství na 2. stupni základní školy. V teoretické části je popsána problematika rasismu v průběhu historie, rasistické teorie, ideologie a současná situace extrémistických hnutí v České republice. Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování tématu rasismus a jeho výuku na 2. stupni základních škol. Téma je vyučováno na základních školách v Českých Budějovicích, na ZŠ J. Š. Baara, ZŠ L. Kuby, ZŠ Máj 1. V rámci výuky jsou ověřovány tyto hypotézy: 1. Znají žáci pojem rasismus a umí jej definovat? 2. Mají žáci předsudky vůči jiným rasám? Cílem diplomové práce je zjistit, jak žáci vnímají rasismus a jaký mají vztah k ostatním rasám.
Informovanost učitelů základních škol o možnostech multikulturní výchovy jako součást integrace
MATLASOVÁ, Kateřina
Smyslem této práce je jeden z možných pohledů k přístupu české pedagogické veřejnosti k multikulturní výchově. Změny v české společnosti po roce 1989 vedly nejen ke změnám politickým, ale převážně společenským. Otevřeně se začalo mluvit o kultuře a životě národnostních menšin žijících na území České republiky. Jedním z hlavních prvků budoucí změny je multikulturní výchova na základních školách. Změnu v novém vnímání již přináší nový školský zákon, který obsahuje rámcový vzdělávací program, v nimž je zahrnuta i multikulturní výchova. Výzkumem bylo zjištěno, že povědomí o multikulturní výchově chybí, a to jak mezi učiteli, kteří nejsou příliš nadšeni jakoukoli změnou, tak i u učitelů budoucích, tj. současných studentů pedagogických fakult, neboť ani vysoké školy je k tomuto řešení nevedou.
Vzrůstající oblíbenost extremisticky orientovaných politických stran v ČR
LEPIČ, Jiří
V předložené diplomové práci se autor zaměřuje na vzrůstající oblíbenost extremisticky orientovaných politických stran v České republice. Růst oblíbenosti extremisticky orientovaných politických stran v České republice dokazují volební výsledky z posledních let. S rostoucí {\clqq}bojovou sílou`` pravicových extremistů stoupá i počet jejich příznivců. Důkazem mohou být krajské volby v roce 2008, v kterých Dělnická strana získala téměř 29 tisíc hlasů, což je osmkrát více než při volbách v roce 2004. Ve volbách do Evropského parlamentu získala tato strana dokonce 1,07 % hlasů, čímž překročila hranici nutnou k možnosti nárokovat si státní dotaci. V teoretické části se autor zaobírá vymezením základních pojmů extrémní a radikální. Dále se věnuje teoretickému rozdělení politické scény na pravici a levici z hlediska současnosti i historie. Poté se věnuje pojmům s extremismem úzce souvisejícími. Mezi tyto pojmy patří nacionalismus, antisemitismus a rasismus. V závěru teoretické části se autor zaměřuje na krajní pravici a krajní levici. Věnuje pozornost nejen současným představitelům těchto směrů, ale i jejich předchůdcům. V praktické části autor vymezuje cíle a stanovené hypotézy. Věnuje se zde i metodice použité při výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím dotazníkového šetření. Otázky byly zaměřeny na názory týkající se nepřizpůsobivých občanů a extremismu. Nechyběly také otázky zaměřené na činnost politických stran zastoupených v Parlamentu České republiky ve výše zmíněných oblastech nepřizpůsobivých občanů a extremismu. Výsledky byly autorem zhodnoceny z hlediska stupně dosaženého vzdělání dotazovaných respondentů. V diskuzi autor srovnává získaná data s poznatky odborníků. Zaměřuje se zde také na názorovou odlišnost dotazovaných respondentů v souvislosti se stupněm dosaženého vzdělání. Tato diplomová práce a její výsledky by mohly sloužit široké veřejnosti zajímající se o extremismus v České republice jako informační materiál napomáhající k lepší znalosti extremistické scény v České republice a problematice s ní související.
Jaké je být Romem v naší společnosti
KLÍMOVÁ, Eliška
Předmětem mojí diplomové práce je život Romů v České společnosti. Téma bylo vybráno záměrně, protože vztahy mezi členy romské menšiny a členy majoritní společnosti patří k tématům, které jsou velmi aktuální a ačkoliv Romové žijí na našem území již několik staletí, jsou pro naprostou většinu obyvatel stále neznámí. Cílem práce bylo především získávat informace o tom, jak vnímají život v naší společnosti sami Romové a podnítit diskuzi o jiných tématech než je např. kriminalita nebo chudoba. Zároveň byl výběr ovlivněn mojí prácí s Romy a tudíž proto pro mě velice blízkou problematikou. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje historii Romů, jejich současnou situaci v České republice a dále se věnuje tématům jako je rasismus a extremismus. Praktická část je postavena na kvalitativním a kvantitativním výzkumu. V první části jsou interpretována data, která byla získána v rámci terénního výzkumu ve vybraných lokalitách v Českých Budějovicích. Výzkum probíhal formou polořízených rozhovorů v měsících květen, červen. Druhá část výzkumu je postavena na technice obsahové analýzy primárního dokumentu, kterým byly pro účel tohoto výzkumu zvoleny romské noviny Romano hangos. Výběrový soubor mojí analýzy je tvořen všemi čísly časopisu Romano hangos v roce 2008. Základní jednotkou výběru je článek. Proto, aby mohl být článek zařazen do obsahové analýzy, musel obsahovat sdělení o tom, jak vnímají Romové život v naší společnosti. Výsledky výzkumu potvrzují, že Romové se stále v naší společnosti cítí jako cizinci. Potýkají se ve svém každodenním životě s mnoha problémy, které si majorita ani neuvědomuje. Z informací, které výzkum přinesl je patrné, že se naši Romové velmi obávají narůstajícího extremismu a ještě větší strach mají z lehkomyslnosti, s jakou se na celou situaci dívá vláda České republiky. Reprodukovaná výzkumná data, také deklarují fakt, že ačkoliv mají naši Romové ve společnosti lepší životní standart, potýkají se s úplně stejnými problémy jako lidé, kteří žijí s nižším sociálním statusem. Tento fakt naprosto odporuje a sráží ideu integrace a poukazuje na vážnost problému netolerance naší majoritní společnosti, která není schopná přijmout zaměstnaného, vzdělaného a schopného člověka, jen proto, že je Rom.
Problematika diskriminace imigrantů a azylantů žijících v ČR
FITTLOVÁ, Romana
Chování majority vůči cizincům (a tedy i azylantům a imigrantům) se často zakládá na stereotypním uvažování a z něho plynoucích předsudcích vůči skupině či jednotlivci. Diskriminace se poté děje na základě těchto předsudků. Diskriminace však není jen problémem menšin, obětí diskriminace se může stát v podstatě kdokoliv. Existuje mnoho forem diskriminace avšak i tehdy, dochází {--} li k diskriminaci veřejně, lze jí jen obtížně prokázat. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na definování pojmu diskriminace a jejích forem, pojmů souvisejících s problematikou diskriminace, pojmů z oblasti migrace, uprchlictví a azylu. Poslední část teorie se zabývá problematikou médií a jejich vlivu na společnost. Pro výzkum mé bakalářské práce byly použity dvě metody kvalitativního výzkumu. První z nich byla metoda řízeného rozhovoru s vybranými členy majoritní populace. Druhou použitou metodou byla metoda obsahové analýzy vybraného deníku se zaměřením na reportáže (články) týkající se imigrantů, azylantů (případně žadatelů o mezinárodní ochranu). Obsahová analýza byla provedena zpětně za půl roku vydávání vybraného deníku. Prvním cílem práce bylo zjistit názory, stereotypy a předsudky ve vztahu k imigrantům, azylantům (případně žadatelům o mezinárodní ochranu) u vybraných členů majoritní populace. Druhým cílem bylo zjistit, jak vybraný deník prezentuje reportáže (články) vztahující se k imigrantům, azylantům (případně žadatelům o mezinárodní ochranu)- tzn., že používáním určitých slovních druhů de facto neposkytuje neutrální (nezaujatý) pohled na danou skutečnost. Oba tyto cíle byly splněny. Jelikož se v mé práci jedná o kvalitativní výzkum, byly hypotézy stanoveny až na základě výsledků výzkumu. Mimo jiné byla stanovena např. hypotéza č. 1: Osobní zkušenost s cizinci uvádí nejvíce respondentů z kategorie časná a střední dospělost (věkové rozmezí od 20 do 45 let). Hypotéza č. 5: Členové majoritní populace by nebyli ochotni přijmout azylanta či imigranta za člena své rodiny. Hypotéza č. 15: Titulky článků odpovídají jejich obsahům. Další hypotézy jsou uvedeny v části diskuze. Na základě mé práce vznikla některá doporučení k řešení dané problematiky např. rozšiřování povědomí o problematice migrace a to nejen na školách, ale i prostřednictvím nejrůznějších přednášek pro širokou veřejnost a také samozřejmě prostřednictvím médií, aby byla zaručena informovanost širokých vrstev obyvatelstva, dále zbavit veřejnost předsudků týkajících se cizinců pocházejících z východních států {--} zprostředkovat široké veřejnosti kontakt s cizinci z těchto zemí např. besedy s cizinci, pořádat přednášky o těchto zemích, o problémech, které mohou tamní obyvatelé ve své zemi mít apod. Další doporučení jsou popsány v závěru práce.
Interkulturní výchova a její využití ve volném čase dětí a mládeže
TYKVARTOVÁ, Oľga
Práce se zabývá vymezením interkulturní výchovy a základních pojmů, které jsou v rámci její teorie často užívány a způsoby její aplikace v rámci školního a mimoškolního vzdělávání. Mapuje aktuální situaci v oblasti interkulturního vzdělávání v Evropě a České republice. Vyústěním práce je nástin aplikace interkulturní výchovy do volnočasové sféry současné mládeže.
Masaryk - kritik rasismu
Opat, Jaroslav
Masaryk - kritik rasismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.