Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 

Dopady suburbanizačních procesů na obec - případová studie města Klecany
Faberová, Jana ; Pělucha, Martin (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá dopady suburbanizačních procesů na historické město. Konkrétně se jedná o město Klecany v okrese Praha - Východ. Suburbanizační procesy se v ČR projevují již od 2. poloviny 90. let, ale projevy jsou různé v jednotlivých obcích. Cílem práce je tedy porovnat teoretické předpoklady o suburbanizaci s realitou Klecan, zejména v oblasti dopravy, ekonomiky, rozpočtu, výstavby, struktury obyvatel města, sociálního a politického prostředí atp. Součástí práce je i změření suburbanizace podle tzv. klasického vzorce a dotazníkové šetření provedené mezi obyvateli nové i původní části města.

Vyhledávací studie obchvatu obcí Hněvotín-Lutín
Březina, Michal ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem vyhledávací studie obchvatu obcí Hněvotín a Lutín, který je řešen jako přeložka stávající silnice II/570, a je zpracován z důvodu zvyšující se intenzity dopravy v těchto obcích. Navrhovaná komunikace bude řešena jako silnice kategorie S7,5/80 a bude vedena jižně okolo obce Hněvotín. Poté pomocí úrovňového křížení protne stávající silnici II/570 a následně je vedena severně okolo obce Lutín. V práci je řešeno také napojení na stávající komunikace pomocí úrovňových křižovatek. Terén v řešeném území je mírně zvlněný a nachází se zde převážně zemědělské pozemky. Navržená trasa kříží stávající dopravní infrastrukturu a vodoteče.

Vyhledávací studie obchvatu obcí Bukovka – Rohovládova Bělá
Kabeš, Luboš ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vyhledávací studie obchvatu obcí Bukovka – Rohovládova Bělá, okres Pardubice, Pardubický kraj, který bude řešen jako přeložka silnice I/36. Obchvat bude navržen z důvodu zvýšení bezpečnosti a snížení intenzity dopravy v obcích.

Vliv inteligentních dopravních systémů na zvýšení bezpečnosti obyvatel obcí (Libkov, Rozvadov Kašperské Hory)
Sedlák, František ; Kocmánková Menšíková, Lucie (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňují inteligentní dopravní systémy (IDS) bezpečnost silničního provozu a tím přispívají ke zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel ve vybraných obcích (Libkov, Rozvadov, Kašperské Hory) Plzeňského kraje. V teoretické části byly vymezeny základní pojmy o regionálním rozvoji a politice se zaměřením na dopravu, kvalitu života a bezpečnost obyvatel. Byla popsána zařízení, užívaná jako prostředky pro zklidnění dopravy a zvýšení bezpečnosti obyvatel. Empirická část byla provedena vypracováním sekundární analýzy dat o nehodovosti v silniční dopravě a vlivu inteligentních dopravních systémů na bezpečnost obyvatel ve vybraných obcích. Sekundární analýzou dat o IDS bylo zjištěno, že mezi hlavní příčiny nehod řidičů v ČR (z roku 2014) jsou např. nesprávný způsob jízdy (62,9 %) a nepřiměřená rychlost (17,5 %). Obce Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory patří do projektu Klidné příhraničí, jehož cílem je snížit rychlost na obecních komunikacích a tím zvýšit bezpečnost obyvatel obcí pomocí instalovaných ukazatelů rychlosti SYDO Traffic Zeus. Bylo zjištěno, že ve sledovaných obcích došlo ke zpomalení vozidel v průměru o 38,6 %, a to zároveň znamená zvýšení bezpečnosti silničního provozu v obcích, a tím zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel v obcích Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory.

Vyhledávací studie silnice II/373 v úseku mezi obcemi Benešov – Brodek u Konice
Vidourková, Kristýna ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vyhledávací studie silnice II/373 v úseku mezi obcemi Benešov – Brodek u Konice. Obec Benešov se nachází v okrese Blansko, kraj Jihomoravský a obec Brodek u Konice v okrese Prostějov, kraj Olomoucký. Silnice je řešena ve třech variantách. Varianty jsou vzájemně porovnány, jedna z nich je v rámci studie detailně zpracována. Cílem práce je návrh propojení těchto obcí a tím snížit intenzitu dopravy a zvýšit bezpečnost v okolních obcích.

Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti regionálního svazku obcí Vltava
CHROMÁ, Martina
Cílem této práce je popsat mikroregion Regionální svazek obcí Vltava (dále RSO Vltava) se zaměřením na oblast komerčních služeb, provést situační analýzu mikroregionu a vymezit předpoklady rozvoje v dané oblasti komerčních služeb. Regionální svazek obcí Vltava je tvořen 18 členskými obcemi. Významnou pozici v RSO Vltava zaujímá město Český Krumlov, a to nejen co do velikosti, ale je také zapsané na Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Nezaměstnanost v RSO Vltava v některých obcí výrazně přesahuje míru nezaměstnanosti Jižních Čech. V některých obcích v RSO Vltava je závislá zejména na dopravní dostupnosti místa prostředky veřejné hromadné dopravy, vzdálenosti od Českého Krumlova a především Českých Budějovic. Nabídka komerčních služeb v RSO Vltava je vzhledem k vytíženosti regionu dostatečná. Podnikatelé nabízející služby ubytovací a stravovací se často potýkají s nedostatkovým využitím svých kapacit. Problémem oblasti je její orientace na letní sezónu. Představitelé obcí se snaží nalákat turisty do oblasti i v zimní sezóně. V řešeném území roste poptávka po kvalitním ubytování. Mezi významná ubytovací zařízení v RSO Vltava patří ubytování v soukromí a v penzionech. Dominantním požadavkem oblasti je snížení sezónnosti, kterého bude nutné dosáhnout značným rozšířením sportovních a kulturních příležitostí využitelných i mimo letní období. Velkým potenciálem pro rozvoj služeb a cestovního ruchu pro sebe obce vidí v rozvoji venkovského cestovního ruchu, cykloturistiky či hippoturistiky. Svým charakterem je vhodný pro rekreaci rodin s dětmi i starší generací.

Elektronické mýtné - využití pro řízení dopravy v intravilánu
Složil, Jiří
Diplomová práce na téma Elektronického mýtného -- využití pro řízení dopravy v intravilánu se věnuje problematice použití elektronického mýtného, jako nástroje regulujícího dopravu. Doprava osob i materiálu má negativní vliv na životní prostor i veřejné zdraví. Proto je cílem práce představit systémy elektronického mýtného a jejich účinnost na regulaci dopravy ve městech. Za tímto účelem jsou porovnány jednotlivé technologie elektronického mýtného za použití více kriterií a navrženy možnosti pro optimální řešení a pořadí preference jednotlivých technologií. Moderní systémy elektronického mýtného umožňují variabilní nastavení výše mýta, které může odrážet specifické potřeby konkrétních měst, jako je omezení vjezdu vozidel, omezení emisí, hluku, dopravních kongescí a dalších nepříznivých vlivů dopravy. Jako doplnění textu jsou uvedeny konkrétní příklady možných dopravních regulací prostřednictvím individuálního nastavení výše mýtného.

Statistická analýza a průzkum vazeb v měřených dopravních datech
Brabec, M. ; Konár, O. ; Kasanický, I. ; Pelikán, E. ; Přikryl, Jan
Jedním z aktuálních problémů v dopravním výzkumu je problém dostupnosti obrovského množství nevyužitých dat, měřených telematickými systémy na dálnicích či městských komunikacích. Tato data obsahují mnohdy informace, jež – bez využití vhodných matematických nástrojů datové analýzy – zůstávají skryty a nevyužity při řízení dopravy. V rámci projektu Nové metody řízení dopravy v kongescích v intravilánu je naším cílem navrhnout nové algoritmy pro adaptivní řízení městské dopravní sítě. Současná verze algoritmů je založena na linearizovaném modelu vývoje délky fronty vozidel, čekajících na červenou, vycházejícím z klasického bilančního zákona zachování. Tento model je pro případy saturace doplněn alternativním modelem délky fronty jako funkce obsazenosti dopravního detektoru. Cílem práce, popsané v této zprávě, bylo prozkoumat možné další vazby a skryté stavy dopravního systému, ukryté v měřených datech a do této chvíle neuvažované v používaném dopravním modelu.

Vliv silniční dopravy na životní prostředí
Bubák, Ondřej ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Dizdarevič, Damir (oponent)
Diplomová práce se snaží o základní postihnutí problematiky vztahu silniční dopravy a jejích enviromentálních projevů. Obsah je tvořen z obecného výkladu pojmů, definice základních negativních projevů silniční dopravy na životní prostředí a naznačuje cesty, jak jim čelit. Důležitou součástí je kapitola o externích nákladech z dopravy plynoucích, resp. o externalitách a způsobech jejich neutralizace - popisuje možnosti, jak dosáhnout jejich internalizace. Analytická část je zaměřena na konkrétní dopravní stavbu v intravilánu středně velkého města, kterou sleduje od fáze prvních návrhů po uvedení do provozu. Hodnotí její vliv z hlediska změny kvalit životního prostředí v přilehlém okolí a změn dopravní situace města.

Jeseník, Rejvízský most
Dvořák, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Náplní diplomová práce je návrh křižovatky silnic I/44 a II/453 v intravilánu města Jeseník. Součástí návrhu je řešení pěší dopravy a napojení na přilehlé účelové komunikace.