Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spokojenost uživatelů sociálních služeb a působnost jejich poskytovatelů ve vybraném regionu
Andrésová, Patricie ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce, na téma: ,,Spokojenost uživatelů sociálních služeb a působnost jejich poskytovatelů ve vybraném regionu", se zaměřuje na zjištění spokojenosti uživatelů sociálních služeb v Prostějově. Teoretická část seznamuje čtenáře s termínem spokojenosti, uživateli sociálních služeb, sociálními službami a následně poskytovateli sociálních služeb, čímž přechází do praktické části k jednotlivým poskytovatelům sociálních služeb v Prostějově a následnému dotazníkovému šetření, které je adresované uživatelům sociálních služeb. Metoda rozhovoru je věnována personálu poskytovatelů sociálních služeb. Při zjištění nespokojenosti uživatelů sociálních služeb jsou zpracovány náměty na zlepšení situace v sociálních službách.
Informovanost personálu poskytovatelů sociálních služeb Jihočeského kraje o mimořádných událostech
HANZALOVÁ, Edita
Bakalářská práce se zabývá informovaností personálu poskytovatelů sociálních služeb Jihočeského kraje o mimořádných událostech. Pro bakalářskou práci byly náhodně vybrány sociální zařízení poskytující pobytovou formu pro zdravotně postižené osoby. V těchto zařízeních jsou klienti po celou dobu závislí na pomoci druhých v tomto případě na personálu. Z toho důvodu by personál měl být dostatečně informován o mimořádných událostech a doporučených způsobech chování při jejich vzniku. Mezi sociální zařízení starající se o zdravotně postižené osoby a poskytující pobytovou formu patří: domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem, domovy pro osoby se zdravotním postižením, odlehčovací služby, týdenní stacionáře, chráněná bydlení a sociální rehabilitace. V teoretické části bakalářské práce je řešena problematika mimořádných událostí a dělení dle jejich vzniku. Jedná se o přírodní mimořádné události a mimořádné události způsobené lidskou činností. Podle Havarijního plánu Jihočeského kraje jsou vybrané mimořádné události představeny konkrétněji. Další kapitolou bakalářské práce, která je velmi podstatná k danému tématu, je popis sociálních služeb. Popisuji zde sociální služby, které poskytují pobytovou formu a starají se o zdravotně postižené osoby. Na území Jihočeského kraje odpovídalo těmto kritériím 81 zařízení. Pro praktickou část bylo náhodným výběrem osloveno 30 zařízení. Dotazníkového šetření se aktivně účastnilo 20 z oslovených zařízení. Cíl práce korespondoval s formulovanou výzkumnou otázkou, a to "Jaká je znalost personálu poskytovatelů sociálních služeb na území Jihočeského kraje o mimořádných událostech?". K dosažení cíle práce a zodpovězení výzkumné otázky bylo realizováno dotazníkové šetření u vybraných zařízení na území kraje. Byly vytvořeny dva typy dotazníků. Jeden dotazník byl určen pro ředitele nebo odpovědné vedoucí poskytovatelů sociálních služeb. Obsahoval celkem 15 otázek. Dotazníkové šetření u ředitelů a odpovědných vedoucích poskytovatelů sociálních služeb probíhal metodou PAPI (Paper And Pen Interviewing). Dále byl vytvořen dotazník pro personál poskytovatelů sociálních služeb. Tento dotazník byl rozdělen na tři části a obsahoval celkem 28 otázek. První část obsahovala 4 otázky, které poskytovaly informace o respondentovi. Druhá část obsahovala 16 otázek. Tato část byla zaměřena na základní znalosti respondentů v otázkách mimořádných událostí. V poslední třetí části bylo 8 otázek, které byly zaměřeny na sebehodnocení personálu poskytovatelů sociálních služeb. Výsledky dotazníkového šetření byly vyhodnoceny formou grafů včetně jejich interpretace. Informovanost personálu poskytovatelů sociálních služeb byla hodnocena v jednotlivých otázkách mimořádných událostí a následně v tematických oblastech mimořádných událostí. Mezi tematické oblasti patří nebezpečné chemické látky, ochrana obyvatelstva, požár, epidemie, radiační havárie, povodeň, evakuace a první pomoc. K hodnocení informovanosti personálu poskytovatelů sociálních služeb byla stanovena hranice 80 % správných odpovědí. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že personál poskytovatelů sociálních služeb není dostatečně informovaný v otázkách mimořádných událostí. Hranice úspěšnosti byla splněna v otázce, k čemu sloučí varovný signál "všeobecná výstraha" a v otázce, co je akutní nemoc z ozáření. V tematických oblastech nebyla hranice úspěšnosti splněna nikde. V rámci bakalářské práce byla hodnocena i celková připravenost sociálních zařízení na vznik mimořádných událostí. Všichni účastnění poskytovatelé sociálních služeb mají zpracovaný požární evakuační plán a většina provádí nácvik evakuace. Z bakalářské práce vyplývá, že personál poskytovatelů sociálních služeb je nedostatečně informovaný o mimořádných událostech a poskytovatelé sociálních služeb nedostatečně školí svůj personál a klienty o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádných událostí.
Rozvoj dobrovolnictví mezi poskytovateli sociálních služeb na Českobudějovicku
POŠVÁŘOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy související s dobrovolnictvím, Evropským rokem dobrovolnictví 2011 a metodikou práce s dobrovolníky. Jsou zde také charakterizovány sociální služby, jejich poskytovatelé a dobrovolnictví v sociálních službách. V praktické části práce jsou popsány cíle práce a hypotéza, metody výzkumu a výsledky výzkumu. Ke zjištění potřebných informací byl zvolen kvantitativní typ výzkumu, sběr dat proběhl metodou dotazování, technikou dotazníku. Výzkumný soubor tvořili poskytovatelé sociálních služeb v okrese České Budějovice. Na Českobudějovicku působí 47 poskytovatelů sociálních služeb, ze kterých 30 odpovědělo na dotazník. Bakalářská práce ukázala, že v profesionálním řízení mají zařízení nakročeno správným směrem, ale v oblasti její koordinace mají mezery.
Regionální dostupnost sociálních služeb z geografického hlediska
Srnová, Zdeňka ; Jeřábková, Věra (vedoucí práce) ; Šimková, Martina (oponent)
Cílem této práce je zmapovat a analyzovat dostupnost sociálních služeb v jednotlivých regionech České republiky. V první části jsou popsány základní pojmy týkající se sociálních služeb a jejich financování. Druhá část práce se zabývá ekonomickým a demografickým popisem jednotlivých krajů ČR. V třetí, analytické části, je pozornost zaměřena na zjištění struktury sociálních služeb v krajích za vybrané časové období. Součástí této kapitoly je časový vývoj ukazatelů, které dostupnost sociálních služeb ovlivňují.
Projekce sociálních služeb pro seniory na vybraných územích
SCHMIDTSCHLÄGER, Radim
Abstrakt Sociální služby jsou poskytovány občanům, kteří je potřebují vzhledem ke svému zdravotnímu stavu, věku nebo nepříznivé sociální situaci, a kteří bez pomoci společnosti nemohou překonat tíživou sociální situaci nebo nepříznivé poměry. Sociální služby nejsou významné jen proto, že je potřebuje mnoho lidí, ale zejména proto, že bez jejich působení by se významná část občanů nemohla podílet na všech stránkách života společnosti. Bylo by tak znemožněno uplatnění jejich lidských a občanských práv a docházelo by k jejich sociálnímu vyloučení. Sociální rozvoj, lepší životní podmínky, pokroky v medicíně a prosazování sociálních práv vedou k tomu, že méně lidí dnes umírá v dětství, nebo během produktivního života. Lze konstatovat, že seniorů bude stále přibývat a že je to průvodním jevem úspěšného rozvoje civilizace. Touto svou početností se senioři stávají mimořádně závažným subjektem sociální exkluze. Proto je potřeba si uvědomovat určitá znevýhodnění seniorské generace a problematice plánování sociálních služeb věnovat náležitou pozornost. V rámci stanoveného cíle bylo nutné zhodnotit a porovnat jednotlivé střednědobé plány rozvoje sociálních služeb daných lokalit a též porovnat a zhodnotit komunitní plány vybraných měst. Zpracovaná diplomová práce ověřila, že je potřeba věnovat náležitou pozornost promyšlenému plánování sociálních služeb. Je tomu tak z toho důvodu, že je potřeba harmonizovat nabídku a poptávku po sociálních službách Zajištění kvalitní a dostupné sítě sociálních služeb pro seniory, je možné pouze při zajištění komplexní koncepce sociální a zdravotní péče. Vždy je však třeba zohlednit, jak demografické trendy, tak i specifika příslušné oblasti, ale též zainteresovanost všech subjektů, kterých se bezprostředně daná problematika sociálních služeb dotýká. Bezesporu lze konstatovat, že kvalita nabízených sociálních služeb, nejen pro seniory, roste a to jak v souvislosti se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, tak s požadavky uživatelů služeb.
Síť sociálních služeb v českokrumlovském regionu
VALACH, Pavel
Má práce se zabývá zákonem o sociálních službách. Práce je zaměřena na mapování sociálních služeb v českokrumlovském regionu. Zabývá se problematikou dostupnosti sociálních služeb v českokrumlovském regionu. Dále je zaměřena na možnosti poskytování sociálních služeb v regionu.
Sociální služby využívané seniory po cévní mozkové příhodě
SOUKUPOVÁ, Barbora
Má bakalářská práce je zaměřena na seniory po cévní mozkové příhodě, jejich rodinné příslušníky a na jejich možnosti využití sociálních služeb. Dále pak na míru informovanosti a dostupnosti těchto služeb na Příbramsku. Tato problematika je aktuální, protože výskyt cévních mozkových příhod je v celém světě značný a ve vyspělých zemích způsobuje závažný zdravotní, sociální i ekonomický problém. Senioři a jejich rodinní příslušníci by měli znát možnosti využití sociálních služeb, aby mohli dosáhnout nejvyšší možné míry samostatnosti a soběstačnosti v domácím prostředí, případně zajistit profesionální pomoc jejich pečujícím osobám. Teoretická část práce charakterizuje pojem senior, stáří, problematiku cévních mozkových příhod, podmínky, poskytování, financování a úhrady sociálních služeb, způsoby péče poskytované rodinou, přehled poskytovatelů sociálních služeb pro seniory na Příbramsku. Pro vypracování výzkumné části bakalářské práce bylo použito kvantitativního výzkumu, metody dotazování, dotazníku a standardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili senioři či jejich rodinní příslušníci, kteří byli osloveni pomocí dotazníku. Celkem bylo rozdáno 120 dotazníků, navrátilo se 102 dotazníků, 18 dotazníků nebylo vyplněno. Návratnost byla 85 %. Rozhovor byl proveden s 15 seniory na mém pracovišti v léčebně dlouhodobě ležících. Cílem mé práce je zmapovat dostupnost sociálních služeb v regionu Příbram a informovanost seniorů o těchto službách a jejich využití. H: Senioři po cévní mozkové příhodě jsou informování o sociálních službách, které mohou využívat. H1: Senioři po cévní mozkové příhodě se stupněm závislosti 3 a vyšším preferují pobytové sociální služby. Bylo zjištěno, že v Příbrami určité sociální služby chybí a v některých je nedostatečná kapacita. Dostupnost sociálních služeb je vyhovující. Informovanost seniorů a jejich rodinných příslušníků je také na dobré úrovni. Z vyhodnoceného dotazníku i rozhovoru vyplynulo, že senioři se třetím a vyšším stupněm závislosti nejvíce využívají pobytové služby. Na základě těchto výsledků byly jednoznačně předem stanovené hypotézy potvrzeny a s nimi i cíl práce.
Služby pro osoby se znevýhodněním a jejich transformace po roce 2007
BARVÍNKOVÁ, Martina
Služby pro osoby se znevýhodněním a jejich transformace po roce 2007 Tato diplomová práce se zabývá zmapováním situace v oblasti sociálních služeb pro osoby s různým znevýhodněním s důrazem na transformaci sociálních služeb po roce 2007. V teoretické části se zabývám zejména charakteristikou předchozího a současného systému sociální péče. V charakteristice předchozího systému sociální péče se soustřeďuji na legislativu upravující tento systém. Dále se zabývám charakteristikou a postavením služeb poradenství a sociálně aktivizační služby z důvodu toho, že v dalších kapitolách se jim věnuji při představení služeb sdružení KONÍČEK, o. s. Při přestavení nového systému sociálních služeb se věnuji zejména základním zásadám toto systému, změnám, které systém přináší uživatelům, legislativě a standardům kvality sociálních služeb. Velká kapitola je věnována Zákonu o sociálních službách, v rámci kterého je charakterizováno postavení poradenství a Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením. Další kapitoly se věnují financování sociálních služeb, zdělávání pracovníků v sociálních službách a dobrovolnictví v sociálních službách. V praktické části představuji hypotézu a cíle této práce. V dalších kapitole této části se věnuji představení cílové skupiny této práce a popisu sběru dat. Data byla sbírána na základě řízeného rozhovoru, na otázky odpovídali zástupci dané neziskové organizace. Rozhovor obsahoval tři otázky a nabízel zároveň varianty odpovědní pro snadnější zpracování. Okruh otázek se zabýval přínosem a negativním dopadem, které poskytovatelé spatřují či se s nimi potkali v průběhu registrace sociálních služeb. V rámci této kapitoly představuji také činnost sdružení KONÍČEK, o. s. před rokem 2007, kdy služby nebyly registrovány. Dále představuji činnost sdružení v roce 2008, kdy již sdružení bylo registrovaným poskytovatelem sociálních služeb. Zabývám se zde podrobně cíly, posláním a průběhem jednotlivých služeb. Dále navazuji kapitolami o organizačním a materiálovém zajištění služby. V další kapitole hodnotím a rekapituluji změny, přínosy a negativa, která přinesla registrace sociálních služeb sdružení KONÍČEK, o. s.
Vliv zákona o sociálních službách na nabídku a poptávku sociálních služeb v Českých Budějovicích
SCHMIDTSCHLÄGER, Radim
Abstrakt Sociální služby nejsou významné proto, že je potřebuje mnoho lidí, ale proto, že bez jejich působení by se významná část občanů nemohla podílet na všech stránkách života společnosti. Bylo by tak znemožněno uplatnění jejich lidských a občanských práv a docházelo by k jejich sociálnímu vyloučení. Sociální služby jsou poskytovány občanům, kteří je potřebují vzhledem ke svému zdravotnímu stavu, věku nebo nepříznivé sociální situaci, a kteří bez pomoci společnosti nemohou překonat tíživou sociální situaci nebo nepříznivé poměry. Plánovaná reforma sociálních služeb, jejíž výstupem je zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, se zaměřila na tři hlavní aktivity - plánování sociálních služeb, změnu financování sociálních služeb a standardy kvality sociálních služeb. V rámci stanoveného cíle bylo nutné zhodnotit a porovnat jednotlivé komunitní plány sociálních služeb v Českých Budějovicích a to pro období 2005 - 2007 a dále pak pro období let 2008 {--} 2013. Na základě těchto zjištění eliminovat případné nedostatky v postupu rozvoje a nabídce sociálních služeb v daném městě. Jako autor práce se domnívám, že cíl práce, byl splněn. Zpracovaná bakalářská práce ověřila potřebu zpracovávání plánu sociálních služeb města z důvodu využití pro realizaci střednědobého plánu kraje.
Mapování sociálních služeb pro mládež v Týně nad Vltavou a okolí
REMIŠ, Václav
Práce je teoretického charakteru a je zaměřená na mapování sociálních služeb pro mládež v Týně nad Vltavou a okolí. Zabývá se problematikou dospívání mladých lidí, jejich psychickými a fyzickými změnami. Dále je zaměřena na možnosti poskytování sociálních služeb v Týně nad Vltavou a okolí a trávení volného času mládeže ve státních a nestátních organizacích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.