Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,740 záznamů.  začátekpředchozí11731 - 11740  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.45 vteřin. 

Vliv aerobního tréninku a respirační fyzioterapie na funkce plic u pacientů s cystickou fibrózou
Lagatorová, Sendi ; Majerová, Markéta (oponent) ; Lekeš, Marek (vedoucí práce)
Teoretická část práce poskytuje teoretické informace o nemoci cystická fibróza a přehled o anatomii a fyziologii respiračního ústrojí. Jelikož je práce zaměřena spíše na část praktickou, popisuje dále fyziologii zátěže a techniky respirační fyzioterapie. Cílem práce je zjištění, jaký má vliv specifický tréninkový program na dechové funkce vybraných jedinců s cystickou fibrózou, kteří mají různý stupeň obstrukční ventilační poruchy. Program zahrnuje aerobní cvičení na bicyklových trenažérech v kombinaci s respirační fyzioterapií. Výsledky spirometrických vyšetření ukázaly, že u všech pacientů došlo k zlepšení plicních funkcí. Tato práce je zaměřena na možnosti fyzioterapie u zlomenin kostí horních končetin. Zlomeniny jsou velmi časté především ve starším věku u pacientů s osteoporózou. Většina zlomenin je způsobená pádem na extendovanou horní končetinu. Léčba zlomenin může být konzervativní nebo operativní. Doba hojení kosti a úspěšnost fyzioterapie závisí na typu zranění, způsobu léčby, osobnosti a spolupráci pacienta. Významnou roli mají i režimová opatření. Účinnost teoretických poznatků jsem si mohla ověřit na dvou pacientech, kdy jsem zvolenými metodami dosáhla určitého stupně zlepšení.

Cesta k literatuře prostředky dramatické výchovy
Mrázová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Z různých teorií o úloze dramatické výchovy jako metody při vyučování nejen na uměleckých, ale na základních školách vůbec, vyplývá, že by mohla být úspěšně použita při výuce. Úkolem této práce bylo její metody vyzkoušet v praxi a zjistit, zda je opravdu možné cíle, jež si klade primární škola v rámci výuky a výchovy k literatuře, skutečně naplnit, navíc formou, která je pro děti zábavná, atraktivní. Nebylo jednoduché používat prostředky dramatické výchovy jako cesty k literatuře stejným způsobem, jako například na základních uměleckých školách, kde vzhledem ke specifickému zaměření dramatického oboru má učitel snadnější možnosti. Na základních školách přece jen učitel musí lépe zvažovat, s jakými konkrétními metodami a prostředky může zacházet vzhledem k náročnosti metod tohoto oboru (například na čas, který práce s prostředky dramatické výchovy vyžadují, na potřebu většího prostoru než jaký bývá obvykle ve třídách i vzhledem k vyšším počtům žáků).

Indikace zemních spojení na venkovních vedeních
Pospíšil, Zdeněk ; Topolánek, David (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá indikací a lokalizací zemních spojení na venkovních vedeních. Zemní spojení je nejčastěji se vyskytující typ poruchy na venkovních vedeních vysokého napětí – tvoří zhruba 95% všech poruch a je problematické jej současnými metodami správně a včas indikovat, lokalizovat. Proto je velmi důležité se zemnímu spojení a jeho indikaci, lokalizaci věnovat. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá poruchami na venkovních sítích s různým typem uzlu, zejména pak spojením jedné fáze se zemí u soustavy kompenzované, izolované, účinně uzemněné a uzemněné přes uzlový odpor. Největší prostor je věnován spojení jedné fáze se zemí u soustav izolovaných a kompenzovaných, u kterých se tento typ poruchy nazývá zemním spojení. U kompenzované i izolované sítě je detailně popsáno chování – napěťové a proudové poměry během jak ustáleného, tak přechodného stavu zemního spojení. Teoretická část se dále věnuje metodám zjištění místa zemního spojení a předpokladům k jejich použití. Je zde detailně popsán celý proces zjištění místa zemního spojení, který se skládá z indikace, určení postiženého vývodu a lokalizace přesného místa nebo úseku vedení. Konec teoretické části je věnován stanovení požadavků na přesnost měření základních veličin a získávání dalších parametrů. Praktická část se zabývá prací s modelem části distribuční sítě vysokého napětí spočívající v seznámení se s modelem, detailním ověřením jeho funkčnosti a chování během zemního spojení, získání poruchových záznamů a algoritmizaci metod – metody qu - diagramu a metody první půlperiody ke zjištění postiženého vývodu. Tato část práce byla zpracovaná na základě požadavku firmy Mega, a.s., která chtěla ověřit funkčnost obou výše zmíněných a jimi doposud nevyzkoušených metod.

Praktická cvičení v učivu Biologie buněk na gymnáziu
MANDRYSZOVÁ, Jana
Tato diplomová práce obsahuje soubor 29 laboratorních úloh zaměřených na buněčnou biologii, které byly vypracovány na základě analýzy učiva o buňce v rámcově vzdělávacím programu pro gymnaziální vzdělávání, dostupných učebnicích biologie a odborné literatuře týkající se tématu. Laboratorní práce podporují aktivní a badatelský přístup k výuce biologie, součástí práce jsou protokoly prací se shrnutím cílů, metodickými poznámkami pro učitele a modelovým řešením.

Rozvíjení hlasových dovedností u dětí v předškolním věku
BENEŠOVÁ, Karolina
Práce zabývající se hudebním rozvojem dětí je rozdělena do čtyř kapitol.V první kapitole této práce je shrnuta celková charakteristika vývoje dítěte v předškolním věku. Následuje kapitola osvětlující funkce orgánů participujících na hlasovém projevu. Ve třetí kapitole se zabývám rozvojem vhodných návyků při dětském zpěvu zábavnou formou, z tohoto důvodu jsou u každé problematiky připojené názorné ukázky jednoduchých cvičení, která dětem zpříjemní nácvik základních dovedností, jejichž znalost je nutná pro zdravý zpěv. V následující kapitole je nastíněna práce a využití jednoduchých rytmických nástrojů při práci s dětmi v hudební výchově.

Užití Derive ve výuce matematiky
REINDLOVÁ, Jitka
Cílem této diplomové práce je vytvoření vzorových příkladů pro učitele v hodinách matematiky na základních a středních školách. Žáci si např. naučí sestavovat obrázky z geometrických útvarů, zadávaných matematickou formulí. Tento způsob, podle mého názoru, žáky velmi motivuje. Dílčím cílem se stalo vytvoření přehledu tematických celků, z kterých je možno obrázky vytvářet. Zpracovávaná problematika je rozdělena do 7 kapitol. Každá kapitola na začátku obsahuje úvod do dané problematiky, modelový příklad a cvičení na danou problematiku i s řešením.

Rozvoj nácviku výslovnosti ve výuce němčiny na ZŠ
RYCHTAŘÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se přednostně zabývá rozvojem nácviku výslovnosti na druhém stupni základních škol. Teoretická část popisuje jednotlivé fonetické jevy, které jsou nejčastějším zdrojem potíží pro české žáky při učení se německé výslovnosti. Opírá se o typologii cvičení podle Ursuly Hirschfeldové a shrnuje nejdůležitější principy nácviku výslovnosti cizího jazyka obecně. Praktickou část tvoří z první poloviny analýza dvou učebních materiálů Deutsch mit Max a Macht mit! Práce zjišťuje počet samostatných fonetických ke každé lekci v učebnici a v pracovním sešitě dohromady a jejich celkový počet v každé sadě učebnic. Dále popisuje, které jevy jsou v učebnicích procvičovány a které jsou opomíjenyazařazujecvičení do typologie fonetických cvičení podle prof. Ursuly Hirschfeldové. Ve druhé polovině nabízí ke každému jevu alespoň dvě cvičení pro jeho nácvik.

Příprava fyzikálního praktika s využitím edukačního systému PASCO
DVOŘÁK, Jiří
Cílem této diplomové práce je příprava praktika z mechaniky do hodin fyziky s využitím edukačního systému Pasco. Na začátku práce je stručné seznámení s edukačními systémy, konkrétní popis systému Pasco a popis jednotlivých senzorů ze základní sady senzorů pro výuku fyziky, z nichž některé jsou použity při realizaci úloh praktika. Tato část práce také obsahuje seznámení s ovládacím softwarem Pasco Datastudio a možnostmi jak získané hodnoty dále zpracovat pomocí tabulkových editorů. Další část práce pojednává o měřících metodách, chybách měření a zpracování naměřených výsledků do protokolu o měření. Následující část práce obsahuje samotný návrh čtyř úloh z mechaniky. Každá úloha obsahuje úvodní část, návrh laboratorního cvičení, postup výroby měřící soustavy, zadání úlohy, pracovní list a postup při řešení úlohy. První dvě úlohy se zaměřují na smykové tření, třetí úloha se zabývá pohybem bodu po kružnici a poslední, čtvrtá úloha, je zaměřena na pohyb tělesa po nakloněné rovině. Jako součást přílohy jsou vypracovány protokoly z jednotlivých měření a fotodokumentace postupu výroby jednotlivých měřících souprav. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky jednotlivých měření, které vycházejí z praktického ověření v hodinách fyziky na SPŠ strojní a stavební v Táboře.

Cvičení na velkém míči a jeho využití v hodinách TV a ZTV u studentek na střední zdravotnické škole v Táboře
JIROUTOVÁ, Ivana
Bakalářská práce zjišťuje význam a vliv cvičení na velkém míči a jeho využití v hodinách tělesné výchovy na střední zdravotnické škole v Táboře. Teoretická část se zaměřuje na anatomii lidského těla od kosterního systému, přes svaly po hormony, které ovlivňují těla dívek. V textu jsou uvedeny vlivy menstruačního cyklu na dívky, zásady výživy a pitného režimu při sportu a náročné životní situace v dospívání. Cílem praktické části je zjištění, zda má cvičení na velkých míčích vliv na tělesnou strukturu, zdatnost a zvýšení vnitřní vyrovnanosti dívek. K výsledkům jsem dospěla pomocí naměřených hodnot BMI, WHR, testu tělesné zdatnosti Kaschova step-testu a Ruffierovy zkoušky, hodnocení držení těla podle Jaroše a Lomíčka, měření zastoupení tkání v těle a vyhodnocení řízeného rozhovoru. Za pomoci těchto metod jsem zjistila hodnoty složení těla, váhu, výšku, stav tělesné zdatnosti, stav držení těla a psychický stav během intervenčního pohybového programu. Výsledkem bylo, že cvičení na velkém míči má pozitivní vliv na tělesnou strukturu dívek.

Stresová inkontinence a možnosti cílené rehabilitace
VYHLÍDALOVÁ, Denisa
Tématem této bakalářské práce je stresová inkontinence a možnosti cílené rehabilitace. V první části jsou zpracovány teoretické podklady, týkající se dané problematiky. Obsahem teoretické části je souhrn poznatků z anatomie a fyziologie močového ústrojí a pánevního dna (PD) a teorie inkontinence. Je zde popsáno rozdělení inkontinence a její příčiny. Dále jsou zmíněny možnosti diagnostiky a léčby, se zaměřením na inkontinenci stresovou (SI). Inkontinence, tedy nedobrovolný únik moči, patří mezi nejrozšířenější ženské obtíže poslední doby. Přináší s sebou celou řadu problémů a to nejen fyzických, ale i psychických a díky tomu negativně ovlivňuje kvalitu života. Tento nechtěný únik moči není nemocí v pravém slova smyslu, ale příznakem, který může mít různé příčiny. Nejčastěji ji způsobuje oslabení svalů PD, které jsou součástí hlubokého stabilizačního systému (HSS) a významně se podílí na stabilitě celého trupu. Právě svaly a fascie PD zajišťují správnou fixaci močového měchýře, hrdla močového měchýře a močové trubice ve správné poloze a tím zajišťují kontinenci zejména při zvýšení nitrobřišního tlaku. Svaly PD se také v koaktivaci s bránicí podílejí na dýchání. Frekvence výskytu inkontinence moči stoupá v závislosti na věku. Jedním typem je inkontinence stresová (SI). Únik moči je vždy spojený s fyzickou námahou. K úniku moči dochází při zvýšení intraabdominálního tlaku a to bez současné kontrakce detruzoru. Na rozdíl od jiných onemocnění se dá proti inkontinenci úspěšně bojovat také jiným způsobem než užíváním léků a operativním zákrokem. Léčba inkontinence je v dnešní době poměrně úspěšná a pomocí vhodného a pravidelného cvičení se jí dá i předcházet. Podle doporučení by měla být fyzioterapie při léčbě SI léčbou první volby. Cílem fyzioterapie je snaha, aby pacientka byla schopna aktivovat svaly PD v situacích, během kterých se předpokládá únik moči. Pro praktickou část bakalářské práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu formou kazuistik 2 pacientek trpících SI. Práce obsahuje vstupní a závěrečný kineziologický rozbor, doplněný o dotazník CONTILIFE, návrh vhodného cvičení a opatření a závěrečné vyhodnocení úspěšnosti léčby. Cílem práce je poukázat na významnou úlohu fyzioterapie v léčbě SI, nastínit dostupné rehabilitační metody a navrhnout soubor vhodných cviků a opatření u pacientů, trpících SI. Pro každou pacientku byla vytvořena brožurka se seznamem cviků, dle kterých na základě předchozí instrukce cvičily po dobu 8 týdnů, během kterých byly pravidelně kontrolovány. Na pacientky bylo nahlíženo komplexně, a proto byla provedena u každé z nich také individuální terapie, navržena dle konkrétních problémů, vycházejících z vstupního kineziologického rozboru. Závěrečné výsledky práce ukázaly, že takto zvolená terapie byla úspěšná a pacientky uvádějí nejen subjektivní pocit zlepšení svých potíží spojených s inkontinencí během dne, ale díky komplexnímu přístupu a individuální terapii také zlepšení fyzické kondice a úlevu od bolesti krční a bederní páteře.