|
Asfaltocementový beton
Hruška, Lukáš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím vrstvy asfaltocementového betonu do vozovek pozemních komunikací, popisuje její základní vlastnosti a objasňuje stav současné platné legislativy. Dále se věnuje laboratornímu návrhu asfaltové kostry a výplňové malty tří druhů a možnostmi pigmentace výplňové malty. Na závěr pak zhodnocuje výsledky z jednotlivých zkoušek provedených na zkušebních tělesech, vyrobených ze směsí finálních návrhů.
|
| |
| |
| |
|
Návrh směsi typu asfaltový beton a stanovení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Němec, Jan ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá problematikou asfaltové směsi typu ACO 11+ a jejím využitím do konstrukce vozovek. Byly vypracovány zkoušky vstupních materiálů. Vstupními materiály je kamenivo a pojivo. Na základě výsledků vstupních zkoušek byla navržena nová asfaltová směs. Tato asfaltová směs byla zkoušena na odolnost proti vzniku trvalých deformací. Na základě výsledků této zkoušky se uvažuje nad změnou národní přílohy normy ČSN EN 13 108-1 Asfaltový beton. Z hlediska porovnání výsledků jsou součástí práce srovnávací zkoušky mezi silničními laboratořemi.
|
|
Nízkohlučné povrchy vozovek
Zítka, Patrik ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na použití nízkohlučných povrchů vozovek kvůli stále se zvyšujícímu hluku od dopravy. Jednotlivé typy těchto vozovek jsou zde rozebrány a uvedeny jejich výhody a nevýhody. Dále jsou shrnuty a popsány základní metody měření dopravního hluku. V poslední části jsou uvedeny postupy a výsledky měření hlukových emisí na nízkohlučném povrchu VIAPHONE®.
|
| |
|
Přilnavosti asfaltových pojiv ke kamenivu
Vlk, Petr ; Hýzl, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V roce 2005 [1] byla představena revidovaná evropská norma 12697-11, která nabízí výběr ze tří odlišných metod zkoušení přilnavosti asfaltového pojiva na kamenivu. Statická metoda popsaná v části B má několik podobností s neplatnou švýcarskou normou pro stanovení afinity mezi asfaltem a kamenivem [2] a českou normou pro přilnavosti asfaltových pojiv ke kamenivu ČSN 73 6161 [3]. Výsledkem této práce je porovnání statické metody uvedené v [3] a návrhu Švýcarského výzkumného projektu [4] o afinitě, který byl představen v říjnu 2010 na zasedání evropského výboru pro normalizaci (CEN) technické komise TC 227 pracovní skupiny WG1 v Oslu, se současnou revizí evropské normy 12697-11: 2005.
|
| |
| |