National Repository of Grey Literature 16 records found  previous11 - 16  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
The development of international retail companies in the Czech republic and its economic aspects
Lochman, Alexander ; Jindra, Jiří (advisor) ; Soukup, Jindřich (referee) ; Filipová, Alena (referee) ; Šípek, Ladislav (referee)
The subject of this thesis "The development of international retail companies in the Czech republic and its economic aspects" is a comprehensive evaluation of the operation of international food retail companies focused on supplier-customer relationships. The dissertation is divided into three parts. The first part deals with the origin and characteristics of modern retail chains and instruments of analysis assess the competitive forces in the industry. The second part is devoted to the parameters of business conduct and analysis of the allocation of economic surplus in favor of the retailer. The third part is devoted to the role of prices in the retail, including price wars and its impact on suppliers and consumers
Development of shopping possibilities in Litomysl and its surrounding
Kynclová, Lucie ; Chylíková, Hana (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee)
This bachelor thesis deals with mapping of the retail network in Litomysl and its surrounding. The aim is to evaluate local shopping possibilities and to compare types of retail units (there are supermarkets, discount store and hypermarket located in Česká Třebová). The first part is theoretical and defines the trade in general terms. The second part describes types of retail units. The third part characterises Litomysl trough the basic economic data and it portrays an image of its area, location, salaries and unemployment rate. The next part processes the data about the shops in Litomysl, which were collected in my own survey. The last chapter evaluates the development of the local shops as well as changes that have happened.
Dumping practices of retailers
Ristovský, Tom ; Vostrovská, Zdenka (advisor) ; Zemplinerová, Alena (referee)
Bachelor thesis deals with dumping practices in the market of Czech breweries. The work is focused o the method of pricing used by detail chains in the country. The first part defines terms such as dumping, price discrimination, supply, demand, protection of competition, price elasticity and pricing. The second part show practical examples of creation of dumping prices and their consequent impact on the market. Examined market is beer in the Czech Republic and selected products for the analysis represent four best selling light draft beers - Gambrinus, Braník, Kozel and Staropramen. The thesis approaches consequences cause by dumping practices of retailers to suppliers -- irritation of direct distribution and subsequent difficulties with pricing. The third part deals with the analysis of the legislative framework of the issue within the Czech Republic and the European Union. The goal is to confirm or invalidate the hypothesi that the current institutional legal framework is sufficient to protect the market from dumping practices of retailers.
Financial corporate benchmarking of selected retail chains in the Czech Republic
Merunka, Miloslav ; Chylíková, Hana (advisor) ; Drozen, František (referee)
This thesis contains a financial analysis and corporate benchmarking of key retail chains operating in the Czech Republic. The thesis evaluates nine companies in the years 2000 -- 2006 in the view of their sales, profitability, assets and liabilities, liquidity and inventory turnover. The financial analysis was done not only for the subjected companies, but also according to the store type that is characteristic for them.
-Postavení firmy MAKRO v českém obchodě
Caletková, Miroslava ; Filipová, Alena (advisor)
-V mé bakalářské práci na téma ?Postavení firmy Makro v českém obchodě? se podrobněji zabývám firmou Makro Cash & Carry v ČR. Obsah své práce jsem rozvrhla do tří hlavních oddílů. První část je teoretická, kde vysvětluji základní pojmy jako jsou např. maloobchod, velkoobchod a jejich členění, ale také zde poskytuji obecné informace o skupině METRO group. Druhá část se zaměřuje pouze na firmu Makro. Mapuji zde historii tohoto velkoobchodu od příchodu firmy do České republiky až po ovládnutí celého trhu. A v závěrečném oddílu zpracovávám nové strategii velkoobchodu jako je např. nové trendy použité v oblasti podpory prodeje a další plány managementu Makra C & C ČR. Závěrem bych chtěla říct, že i když společnosti Makro C & C ČR loni klesly tržby a zákazníci v jejich dvanácti velkoprodejnách utratili asi o 700 mil. Kč méně, tak přesto Makro zůstává stále jedničkou na trhu. Management společnosti Makro nehodlá polevovat a má připraveno spoustu nových projektů. Jejich nynější strategie nestojí na budování nových obchodů v dalších městech, ale zaměřují se na své klíčové zákazníky, které chtějí donutit, aby utráceli víc. Mezi jejich marketingové tahy patří zviditelnění se pomocí mnoha akcí a veletrhů, kterých se zúčastňují nejen jako vystavovatelé, ale mnohdy jako generální partneři. Zmínila bych G+H (mezinárodní veletrh gastronomie), Živnostník roku nebo Makro víno roku. Tato soutěž je určena pro domácí výrobce vína a za tři roky svého konání si získala své renomé. Dalším projektem je Makro Incoma Index, který sleduje vývoj maloobchodu v ČR a snaží se také pomoci drobným obchodníkům, poradit jim v jejich podnikání a zvýšit jejich šance na úspěch v boji s velkou konkurencí. Dalším cílem Makra C & C, který se úspěšně daří plnit, je zvýšení důrazu zákazníků na kvalitu. Ve světě je téměř samozřejmostí, že kvalita je největší prioritou při výběru zboží. V České republice stále ještě převládají finanční a reklamní aspekty, ale i to je jen otázkou času a růstu životní úrovně, kdy si začnou zákazníci kvality více vážit a vyhledávat ji. Společnost Makro se chce stát leaderem tohoto trendu, a proto je partnerem Evropského týdne kvality společně s českou vládou. Nakonec bych chtěla zdůraznit, že Makro C & C patří mezi jedničky na trhu a stále se drží na předních místech. Troufám si říct, že v budoucnu tomu nebude jinak, aspoň celosvětový rozmach této skupiny a samotné koncepce Cash & Carry tomu tak nasvědčuje. Musím bohužel konstatovat, že získávání materiálů pro tuto práci bylo nesnadné. Na jejich vlastních internetových stránkách jsou informace nedostačující nebo zastaralé a management mi taky nevyšel vstříc.
Modern methods in retail business
Ptáčníková, Jarmila ; Drozen, František (advisor) ; Jablonský, Josef (referee)
This thesis is focused on new trends in business of chosen czech retail chains. Except of introduction and close, it has four main parts - retail, usage of quantitative methods in retail, trends and future of retail chains. The main emphasis is placed on estimation of strategies of these retailers. The results of the estimation are extract from financial analyze, DEA - Data Envelopment Analysis and outcomes from market researches. For the elaboration there were used lots of information sources mainly from internet.

National Repository of Grey Literature : 16 records found   previous11 - 16  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.