Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,352 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Hra - simulace státu
Dekánek, Matúš ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce) ; Zavoral, Filip (oponent)
Cieľom práce je navrhnúť a implementovať model ekonomiky štátu a použiť ho v hre. Vo virtuálnom svete sa nachádzajú centrá produkcie, ktoré obsahujú výrobné kapacity. Výrobné kapacity nakupujú suroviny a svoje výrobky ďalej so ziskom predávajú. Model je navrhnutý veľmi všeobecne a má široké možnosti nastavenia. Hráč by mal byť schopný vhodným investovaním do produkcií a nastavovaním ich parametrov dosiahnuť zisk a postupne majoritný podiel v ekonomike. V hre je naimplementovaná jednoduchá inteligencia protihráča, s ktorým možno súperiť o miesto na trhu. Hra má grafické prostredie, samotný model je nezávislý na užívateľskom rozhraní. Pri implementácii bola použitá open-source multiplatformná knižnica wxWidgets pre c++, program teda je preložiteľný a spustiteľný v systémoch linux aj Windows.

Testovací platforma pro Webové roboty
Vykypěl, Michal ; Galamboš, Leo (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
Webov ý robot je důuležitou částí pro zí sk áv ání informac í na Internetu. V t éto práaci je navr ženo a implementováno testovací prostředí pro webov ého robota, sloužící k ověření efektivity stahovací ch strategií . Rozhraní m je skriptovací jazyk, ve kterém je popsán jeho průchod webov ým prostorem.

Plánovač událostí založený na poloze pro N900
Aron, Lukáš ; Herout, Adam (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem aplikace pro mobilní zařízení Nokia N900, která umožňuje naplánovaní sady činností vykonávaných v předem definovaných oblastech. Tyto oblasti či konkrétní pozice definuje uživatel dle souřadnic systému GPS. Při dosažení definované oblasti je vykonána sada akcí, které mohou zahrnovat spuštění upozornění ve formě alarmu nebo spuštění aplikace. Práce popisuje teorii k mobilnímu zařízení a možností jak získat pozici tohoto zařízení. Součástí je popis implementace aplikace, kde je rozepsán postup vývoje a návrh grafického uživatelského rozhraní. Rovněž jsou zde jsou shrnuty dosažené výsledky a návrhy na pokračování.

Organizace mediálního obsahu a možnosti řešení v JavaFX
Smíšek, Matěj ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Tran, Lam (oponent)
Bakalářská práce nahlíží na změny ve sledovacích návycích diváků televizní a filmové pro-dukce. Zvyšující se počet seriálů a filmů, které má divák ve své knihovně, přináší nové po-třeby tyto soubory organizovat a zaznamenávat jejich zhlédnutí a užití. Aplikační řešení musí sledovat zvyky diváků a umožnit plynulý přechod od pomalu ustávajících způsobu sledování k novým. Současná nabídka řešení takové organizace je sice rozsáhlá, ale je třeba se zaměřit, zdali opravdu splňuje všechny požadavky, anebo naopak netvoří velké aplikační celky, se kterými může mít běžný uživatel strasti. Náhled do možnosti řešení v jazyce Java s pomocí moderní knihovny uživatelského rozhraní JavaFX 8. Cílem této práce je tak po-skytnout budoucím řešitelům náhled do problematiky a základní mediální aplikační celek, ze kterého mohou vycházet.

Analýza a návrh zlepšení IS pro dentální kliniku
Tůma, David ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Potančok, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou informačního systému konkrétní společnosti z oblasti stomatologie. Hlavním cílem práce je navrhnout změny informačního systému nebo firemních procesů, které povedou ke zpřehlednění a zrychlení každodenních firemních postupů. K dosažení tohoto cíle bylo využito procesní modelování se zpětnou vazbou od uživatelů současného informačního systému. Dále práce využívá analýzy požadavků za pomoci vybraných metod, opět s využitím zpětné vazby od uživatelů. Následně se práce zabývá porovnáním získaných požadavků se současným řešením informačního systému. Poslední část práce je věnována návrhu konkrétních změn. Hlavním přínosem práce je odhalení nedostatků současného informačního systému, přičemž využít tyto informace může zkoumaná společnost, nově vznikající společnosti z odvětví nebo jeho výrobce.

Aplikace pro organizování turnajů ve stolním tenisu
Růžičková, Lucie ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Švimberský, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat nástroje pro organizování turnajů ve stolním tenisu na současném trhu a z jejich nedostatků navrhnout požadavky pro vývoj aplikace a ty následně implementovat. Práce také čtenáři nastiňuje, jak probíhá vývoj takové aplikace za použití návrhového vzoru Model-View-ViewModel (MVVM) v kombinaci s tvorbou uživatelsky bohatého grafického rozhraní pomocí Windows Presentation Foundation (WPF). První část práce se zabývá analýzou trhu s podobnými nástroji a jejich nedostatky. Dále jsou pak navrženy požadavky na vyvíjenou aplikaci, které tyto nedostatky odstraní. Druhá část práce obsahuje základní informace o technologiích použitých při vývoji s ukázkami zdrojového kódu z vyvíjené aplikace. Dále je v této části popsána architektura aplikace a datové základny. Ve třetí části je pak obsažena uživatelská příručka k vyvinuté aplikaci včetně vzorových ukázek obrazovek a požadovaných vstupů.

Folksonomie a možnosti jejich využití s přihlédnutím k potřebám akademického prostředí
Pavlásková, Eliška ; Schwarz, Josef (vedoucí práce) ; Kovaříková, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na systémy využívající folksonomie - věcné pořádání tvořené na základě kolektivní inteligence. Je zde zpracován teoretický úvod do problematiky včetně přehledu použité terminologie. Dále jsou zmapovány a popsány aktuálně existující folksonomické systémy. Zpracovávány jsou zejména systémy pro kooperativní správu záložek, systémy pro kooperativní katalogizaci a systémy pro koopertivní správu citací. Sledovány a hodnoceny jsou vlastnosti jejich uživatelského rozhraní s důrazem na indexaci, správu záznamů a vyhledávání. Poslední část se zabývá výhodami a nevýhodami folksonomií zejména ve vztahu k akademickému prostředí.

Regulace polohy svisle otáčivého ramene
Nykodým, Libor ; Marada, Tomáš (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá číslicovou regulací polohy svisle otáčivého ramene. Pohonem tohoto ramene je stejnosměrný motor k jehož číslicovému řízení je použit programovatelný automat. Výsledkem práce je několik alternativ řešení lišících se především dosažitelnou kvalitou regulace. V práci je řešeno i uživatelské rozhraní ve formě dotykového displeje.

Zvukové rozhraní v aplikaci pro nevidomé
Načeradský, Hynek ; Samec, Marek (vedoucí práce) ; Vacek, Martin (oponent)
Tato práce řeší využití zvukového rozhraní v aplikaci určené pro nevidomé uživatele. Správného návrhu aplikace je v práci dosaženo analýzou trhu podobných aplikací a stanovením problematických míst v tvorbě aplikací pro nevidomé uživatele. V práci jsou navržena pravidla pro řešení těchto problematických míst, ze kterých následně vychází praktická část. V praktické části se práce zabývá návrhem a tvorbou vlastní aplikace, která nabízí alternativu pro práci se soubory. Aplikace klade důraz na řečovou syntézu a přístupnost pro nevidomé uživatele, čehož je dosaženo pomocí volně dostupných knihoven. Přínosem této práce je navržení pravidel, která mohou sloužit při tvorbě aplikací dostupných pro zrakově postižené a ukázka řešení vlastní aplikace, která je na těchto pravidlech postavena.

Měření teplotní charakteristiky měrného odporu mědědého disku
Bartušek, Karel ; Fiala, P.
Příspěvek přináší výsledky numerického modelování při návrhu měřící sondy měření teplotní charakteristiky měrného odporu Cu disku. Kombinace numerického modelování a experimentálního ověření přináší velmi efektivní postup při návrzích a aplikacích v oblasti kryogenní techniky. Výsledky práce jsou součástí výzkumných aktivit AV ČR, UPT Brno.