Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,509 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.08 vteřin. 

Využití metod Competitive Intelligence pro podniky chemického průmyslu
Lisová, Martina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kocánek, Marek (oponent)
Obsahem této diplomové práce je představení problematiky Competitive Intelligence a využití jejích metod pro podniky v chemickém průmyslu. Hlavním cílem práce je sestavení konkrétního řešení z oblasti Competitive Intelligence pro společnost Lovochemie, a.s., tzn. navržení kompetentního zaměstnance, který bude v různých časových intervalech pravidelně monitorovat vybrané informační zdroje pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. K dosažení tohoto stanoveného cíle byly použity analýzy. Nejprve je proveden důkladný rozbor chemického průmyslu nejen v České republice ale i ve světě a následuje analýza vybrané společnosti. Na základě těchto informací byly vybrány informační zdroje, které by společnost měla sledovat pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. První část práce se zabývá představením Competitive Intelligence, zpravodajským cyklem CI, metodami strategické analýzy a nástroji pro vyhledávání a monitorování informací na internetu. Druhá část práce je věnována již zmiňovaným analýzám. Nejprve je zanalyzován chemický průmysl a jsou popsáni největší světoví výrobci hnojiv, poté je představena společnost Lovochemie, a.s., její konkurenti, dodavatelé a odběratelé. V poslední části práce jsou zprvu popsány informační zdroje vhodné pro společnost, vybrané vhodné softwarové nástroje Competitive Intelligence a v závěru stanoveno konkrétní řešení pro Lovochemii, které bylo cílem této diplomové práci.

The Use of Data Analytics in Internal and External Audit
Tecáková, Andrea ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Kadochová, Lucie (oponent)
Datová analýza je jednou z rychle se vyvíjejících oblastí využívání IT v organizacích. V této práci je datová analýza řešena v kontextu interního a externího auditu. Primárním cílem práce je identifikovat příležitosti pro využití datové analýzy v obou druzích auditu. Sekundárním cílem je návrh konkrétní datově-analytické procedury, její aplikace na data reálné organizace a následná demonstrace přínosů plynoucích z využití technik datové analýzy. Práce staví na rozboru dostupných teoretických informací o stavu řešené oblasti, na který navazuje autorkou realizovaný průzkum, který mapuje současný stav využívání datové analýzy v interním i externím auditu v rámci ČR. Přínosem práce je kromě identifikace konkrétních oblastí auditu, ve kterých je vhodné metody datové analýzy využít, návrh konkrétní datově-analytické procedury a její aplikace. Dalším přínosem je zmapování současného stavu auditní praxe a souhrn postřehů respondentů z řad auditorů, které poukazují na výhody a problémy aplikace datové analýzy do běžné práce auditora.

Učení zvířat
Macková, Emilie ; Chmelíková, Eva (vedoucí práce)
Práce si dává za cíl stučný přehled celkové problematiky učení zvířat,přehled metod učení a srovnání různých metod, rovněž shrnutí dostupných informací o učení zvířat. Nejpodrobněji je zpracována metodika práce se savci.

Rozvoj elektronizace samosprávy mikroregionu Zábřežsko ve vztahu k e-governmentu
Filipová, Lucie ; Ulman, Miloš (vedoucí práce) ; Martin, Martin (oponent)
Diplomová práce "Rozvoj elektronizace samosprávy mikroregionu Zábřežsko ve vztahu k eGovernmentu" zkoumá problematiku rozvoje elektronizace samosprávy ve vztahu k legislativě a eGovernmentu. Téma elektronizace veřejné správy je v posledních letech stále více diskutováno nejen v souvislosti s rostoucími nároky na rychlost zpracování a poskytování informací, ale také na usnadnění a zprůhlednění dílčích procesů ve veřejné správě. V teoretické části jsou popsány role eGovernmentu ve veřejné správě, proces elektronizace veřejné správy v ČR a jednotlivé služby eGovernmentu (Czech POINT, datové schránky, základní registry, komunikační infrastruktura veřejné správy), které využívají obce. Praktická část hodnotí stav využívaného softwarového a hardwarového vybavení, legislativně vázaného softwaru a služeb eGovernmentu na vzorku obcí mikroregionu Zábřežsko. Na základě výsledků dotazníkového šetření jsou závěrem stanovena doporučení pro zkoumaný vzorek 20 obcí mikroregionu Zábřežsko.

Zhodnocení vlivu evropské politiky soudržnosti ve vybraném regionu
Podzimková, Ivana ; Tomšík, Karel (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením evropské politiky soudržnosti ve vybraném regionu a potenciálu rozvoje pro daný region v rámci vybraného projektu Labské stezky na základě analýzy. V teoretické části této práce bude úvod do problematiky evropské politiky soudržnosti. S vymezením její legislativy, legislativního rámce a zakotvení nástrojů regionální politiky v rámci legislativy daného státu, v tomto případě České republiky. V praktické části bude provedena analýza vývoje sledovaného projektu Labská stezka a její dopad na rozvoj regionu Královéhradeckého kraje. Hodnocení vybraných ukazatelů proběhne sběrem dostupných dat z ekonomických hodnocení zainteresovaných subjektů podílejících se na projektu Labské stezky a následné vyhodnocení proběhne formou srovnávání. Zvolenou metodikou bude komparace, analýza a syntéza na základě zjištěných dat a jejich zhodnocení. Sběr relevantních dat a informací proběhne formou studia odborné literatury, dále sběrem dat poskytnutých od subjektů realizovaného projektu, městem Smiřice a dostupných internetových zdrojů věnovaných cykloturistice v uvedeném regionu. Pro statistické hodnocení projektu, budou použita data od subjektů spolupracující na monitorování projektu Labské stezky.

Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti
Marešová, Nikola ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Marek, Marek (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti" se zabývá problematikou nákupu ojetých vozů. Stěžejní část práce spočívá v tvorbě e-learningového kurzu, jehož cílem je zlepšit informovanost kupujících a zájemců o tuto oblast. Účastníci kurzu získají přehled o nejčastějších situacích a problémech, se kterými se mohou při koupi ojetého vozu setkat. Teoretická část představuje přehled témat problematiky nákupu ojetých vozů. Může posloužit jako teoretické vodítko k vlastnímu kurzu, přibližuje jeho obsah. Témata jsou sestavena na základě analýzy informací z tištěných a elektronických zdrojů, doplněných zkušenostmi autorky a odborníky z oboru. Praktická část se věnuje sestavení e-learningového kurzu. Obsahuje analýzu potřeb kupujících, důvody tvorby kurzu a požadavky na něj, jeho cíle, popis použitého nástroje eXe a názorný postup od vytváření kurzu po jeho zveřejnění v krocích. Vše doplňuje zpětná vazba od šesti dobrovolníků, kteří projevili zájem si kurz otestovat a následně ho zrecenzovat. Před tvorbou kurzu bylo nutno provést analýzu situace a zjistit, proč je takový kurz potřeba. Nabyté poznatky byly poté v kurzu zpracovány metodou syntézy. Pro evaluaci byla využita metoda krátkého osobního rozhovoru, kde autorka zjišťovala spokojenost s kurzem, jeho případné nedostatky a návrhy pro vylepšení či rozšíření.

Organizace a řízení výroby v podniku
DRNOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce na téma "Organizace a řízení výroby v podniku" je zmapování vybraného podniku v období jednoho kalendářního roku a získání dostatečného množství informací pro jejich zanalyzování k navržení možných zlepšení. V úvodu praktické části jsou uvedené identifikační údaje vybrané společnosti, její charakteristika, výrobky a služby, které poskytuje, a také způsob jakým plánuje výrobu. V další části je popsána analýza současného stavu, ve které jsou zobrazeny mapy současného stavu pro jednotlivé polotovary. Pro analýzu současného stavu je vypočítán VA index a v další kapitole je pro každý polotovar vytvořen diagram pohybu materiálu. Cílem analýzy a diagramu pohybu je nalezení úzkých míst v toku materiálu. V další části je tvořena cílová mapa budoucího stavu, která vychází z mapy současného stavu. V mapě jsou zvýrazněny kritické faktory, které jsou určeny k zlepšení, a na závěr je určen nový VA index, ke kterému by se měl současný stav přiblížit. Předposlední část zahrnuje doporučení metod a prvků štíhlé výroby do nové výrobní haly, kterou chce podnik vybudovat. Mezi doporučené metody patří hlavně metoda 5S, vizualizace, standardizace, SMED a Bottleneck. Poslední kapitola obsahuje několik opatření, kterými je motivace zaměstnanců, neustálé zlepšování, osobní zodpovědnost, zavedení systému EDI a ergonomie, které by vedly ke zlepšení chodu firmy.

Event marketing
NOVOTNÁ, Michaela
Cílem práce je na základě analýzy vybraného eventu navrhnout změny na další období. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je nejprve řešena problematika jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu. Je vždy zmíněnen jejich hlavní cíl, výhody a nevýhody. Další kapitola teoretické části je již zaměřena na téma práce, event marketing. Tato část shrnuje základní definice, typologii event marketingu a nejnovější trendy. Praktická část se zabývá analýzou festivalu čokolády. Nejprve je festival představen a poté je provedena analýza vnímání festivalu pomocí dotazníkového šetření a analýza informací získaných zúčastněným pozorováním. Na základě těchto analýz jsou vypracovány návrhy, které by vedly k případnému zlepšení tohoto festivalu.

Komunikace ve vybrané organizaci
KECLÍKOVÁ, Zuzana
Cílem mé diplomové práce je zhodnotit úroveň přenosu informací v organizaci a navrhnout změny vedoucí ke zlepšení komunikačního procesu.V teoretické části mé diplomové práce jsem popisovala prostřednictvím literárních zdrojů obecnou komunikaci v organizaci.V praktické části jsem se zaměřila už na konkrétní komunikační proces ve firmě ABL Tools v Písku. Analýzu jsem provedla na základě technik dotazování, pozorování a řízených rozhovorů. Závěry mé analýzy a výsledky spolu s návrhy budou osobně předány panu řediteli provozovny v Písku firmy ABL Tools. Návrhy mohou posloužit jako podrobný návod pro zlepšení stávající úrovně komunikace v organizaci.

Marketing nákupního centra
POLÁKOVÁ, Lucie
Předložená diplomová práce pojednává o nově otevřeném nákupním centru Galerie v Teplicích, které v současné době usiluje o vybudování výhodné pozice na trhu a rovněž pracuje na svém vhodném vymezení vůči stávající silné konkurenci. Hlavními cíli této práce je zjistit, jakou pozici výše zmíněné nákupní centrum v současné době na trhu zaujímá, poznat blíže jeho návštěvníky a následně na základě výsledků realizovaných šetření lépe zacílit a přizpůsobit stávající marketingovou komunikaci centra. Z tohoto důvodu je tato diplomová práce zaměřená zejména na zjišťování a analýzu bližších informací o chování, vnímání a preferencích návštěvníků určených nákupních center, především pak nákupního centra Galerie a rovněž na vymezení jeho současného positioningu ve vztahu k určeným konkurentům.