Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,824 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.28 vteřin. 

Herecká postava na divadle a ve filmu/TV - prostředky a proces tvorby
Josefíková, Eva ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Studentka si v práci pokládá za cíl zrekapitulovat průběh studia na DAMU a reflektovat své pozdější zkušenosti z hostování v profesionálních divadlech či krátkého angažmá v kladenském divadle. Stejnou měrou se také zabývá účinkováním před kamerou. Ve své práci popisuje ty školní klauzury, inscenace či filmové a televizní projekty, které jí pomohly změnit dosavadní uvažování nad hereckou prací. Naučily ji nové postupy a umožnily jí posunout se profesně dál. Na základě těchto zkušeností se snaží nalézt a definovat převážně to, co je při herecké tvorbě pro obě disciplíny společné, z jakých zdrojů vycházejí a jakým způsobem se mohou vzájemně ovlivňovat. Vzhledem k tomu, že se na DAMU herectví před kamerou nevyučuje, popisuje své hledání metodou pokus-omyl, resp. sbíráním a tříbením zkušeností projekt od projektu. Své poznatky doplňuje mimo jiné citacemi zahraniční literatury, věnované filmovému herectví, v České republice nepublikované. Citace tedy uvádí ve vlastním překladu.

Johann Hiebel, malíř fresek
Fronek, Jiří ; Horyna, Martin (vedoucí práce) ; Preiss, Pavel (oponent) ; Mádl, Martin (oponent)
Malíř Johann Hiebel (1679/1681 - 1755), původem ze Švábska byl jedním z řady umělců cizího původu, kteří se trvale usadili v Čechách a významně zasáhli do vývoje českého barokního umění. Když koncem roku 1707 dorazil do Prahy, s pověstí malíře fresek školeného u slavného Andrea Pozza, objevil se možno říci v pravou chvíli na pravém místě. Zanedlouho začal pracovat pro nejvýznamnější stavebníky v Čechách, především pro řád Tovaryšstva Ježíšova české provincie, pro jehož kostely, kaple a knihovnu namaloval své nejvýznamnější fresky, vydal své nejlepší schopnosti. Svou první velkou a neobyčejně zdařilou zakázkou fresek pro kostel sv. Klimenta v Praze (1714 - 1715) si získal vysoké renomé a navázal s jezuity české provincie dlouhodobě užší vztahy. Následně pro ně realizoval další zakázky, které patří k jeho vrcholným opusům - fresky v řádovém kostele v Klatovech (1716), opět v pražském Klementinu - Kongregační kapli Zvěstování P. Marii (1723) a sál knihovny (1724), a nakonec i ve slezské Svídnici - kaple Beatissimae Virginis in Sole (1726) farního kostela JS. Dalším ohniskem Hiebelovy tvorby se stal klášterní kostel premonstrátek v Doksanech kde v letech 1720 -1721, 1729 - 1732 namaloval rozsáhlý mariologicko-christologický cyklus fresek. V roce 1722 byl dokonce angažován bádenskou markraběnkou k výzdobě...

Primární prevence sexuality a pohlavně přenosných chorob v regionu Příbramska
HROMÍŘOVÁ, Andrea
Název mé bakalářské práce zní ,,Primární prevence sexuality a pohlavně přenosných chorob v regionu Příbramska?. Cílem primární prevence je předcházet nežádoucím jevům nebo první zkušenosti s nimi a snaží se oddálit první styk s nimi na co nejpozdější dobu. Tato prevence je na základních školách zajišťována školními metodiky prevence, kteří zajišťují vhodné aktivity pro své žáky. V současné době je velkým problémem předčasné zahájení sexuálního života. Dospívající jedinci se cítí mnohdy fyzicky dosti vyzrálí, ale z psychického hlediska tomu tak není. Dospívající si hledají známosti, které často střídají a tím zvyšují riziko nechtěného těhotenství a s ním spojené umělé přerušení těhotenství, nákazy některou pohlavně přenosnou chorobou a dalšími riziky. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat primární prevenci sexuální výchovy a prevence pohlavně přenosných chorob v regionu Příbramska. V části bakalářské práce, která je nazvána Současný stav, charakterizuji historický vývoj problematiky, současná paradigmata, obecné pojetí prevence sexuality, cílovou skupinu primární prevence a její vývoj, sexualitu v dospívání, možnosti antikoncepce a pohlavně přenosné choroby. Data pro moji bakalářskou práci byla zajištěna prostřednictvím kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, pomocí anonymního dotazníku. Výzkumný soubor byl vybrán na základních školách, a to 2 základní devítileté školy v Příbrami a 2 venkovské základní devítileté školy v regionu Příbramska. Respondenti z devátých tříd byli dotazováni na základních školách v období výuky, za mé přítomnosti. To mi zajistilo 100 % návratnost rozdaných anonymních dotazníků. Za stěžejní výsledky považuji fakt, že sexuální výchova, jako předmět vyučovaný na základních školách, je více realizována na základních školách v Příbrami, na venkově téměř vůbec. Oproti tomu fakt, že účast žáků na některém preventivním programu, který je realizován mimo předmět sexuální výchova, a je zaměřen na problematiku rizikového sexuálního chování, se na ZŠ Příbram vyskytuje v menším počtu než na základních školách na venkově v regionu Příbramska. Výsledky mé bakalářské práce je možné využít pro další výzkumné šetření, pro realizaci efektivnější primární prevence.

Srovnání ošetřovatelské péče u klientů v terminálním stádiu poskytované v nemocničním zařízení a v hospici z pohledu rodinných příslušníků a všeobecných sester
MACÁKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá ošetřovatelskou péčí poskytovanou pacientům v terminálním stádiu nemoci a moţnými rozdíly v poskytování této péče v nemocnici a v hospici. Teoretická část práce je zaměřená na problematiku paliativní péče a především na potřeby pacientů v terminálním stádiu a úlohu sestry při jejich uspokojování. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda rodinní příslušníci nemocných pociťují moţný rozdíl v poskytování ošetřovatelské péče v hospici a v nemocnici. Druhým cílem práce bylo zjistit názor všeobecných sester na moţné rozdíly v poskytování ošetřovatelské péče pacientům v terminálním stádiu v hospici a v nemocnici. Výzkumné šetření bylo provedeno formou kvalitativního výzkumného šetření metodou dotazování. Technikou sběru dat byly hloubkové rozhovory se všeobecnými sestrami a s rodinnými příslušníky pacientů v terminálním stádiu. Výběr všeobecných sester a rodinných příslušníků do výzkumného souboru byl záměrný. Podmínkou výběru všeobecných sester bylo splnění tohoto kritéria: být všeobecnou sestrou, která má zkušenost s péčí o pacienty v terminálním stádiu z nemocnice i z hospice. Podmínkou výběru rodinných příslušníků bylo splnění tohoto kritéria: být příbuzným pacienta v terminálním stádiu nemoci, který byl hospitalizován nejdříve v nemocnici a poté přeloţen do hospice. Rozhovory probíhaly v nemocnici v Prachaticích a v Hospici sv. Jana N. Neumanna v Prachaticích. Data z rozhovorů byla zpracována do kategorií odpovídajících uspokojování jednotlivých potřeb pacientů. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, ţe jak všeobecné sestry, tak i rodinní příslušníci vnímají rozdíl v poskytování ošetřovatelské péče pacientům v terminálním stádiu v nemocnici a v hospici. Největší rozdíly vnímají v uspokojování psychosociálních a spirituálních potřeb pacientů. Všechny sestry se shodují v tom, ţe v hospici je psychosociálním potřebám pacientů věnovaná větší pozornost neţ v nemocnici. Rozdíl vnímají především v niţším počtu personálu a menší časové dotaci pro uspokojování těchto potřeb pacientů v nemocnici. Rodinní příslušníci vnímají tuto problematiku jednotně. Všichni zastávají názor, ţe v nemocnici se psychosociálními potřebami pacientů nikdo nezabývá, zatím co v hospici jsou uspokojovány všechny potřeby pacienta a do péče je zahrnuta i doprovázející rodina. Všeobecné sestry i rodinní příslušníci vnímají rozdíl v reţimu oddělení v nemocnici a v hospici. Shodují se v tom, ţe v nemocnici se pacienti podřizují reţimu oddělení, zatím co v hospici se reţim přizpůsobuje potřebám a přáním pacientů. Všichni také vnímají rozdíl v moţnosti setrvat v hospici v přítomnosti nemocného 24 hodin denně. Z hlediska uspokojování spirituálních potřeb pacientů zastávají všeobecné sestry i rodinní příslušníci podobný názor. Shodují se v tom, ţe v hospici jsou tyto potřeby aktivně vyhledávány a podle zájmu pacienta uspokojovány. Naopak v nemocnici se spirituálním potřebám pacientů pozornost primárně nevěnuje. Tato bakalářská práce by mohla slouţit jako studijní materiál pro studenty ošetřovatelství. Dále by mohla být pouţita jako informační manuál pro jiţ zkušené či začínající všeobecné sestry, které se při své práci setkávají s pacienty v terminálním stádiu nemoci. Praktickým výstupem bakalářské práce je doporučení pro praxi v oblasti uspokojování psychosociálních potřeb klientů v terminálním stádiu.

Současné trendy v budování profesní kariéry pracovníků v oboru ochrana veřejného zdraví
NAVRÁTIL, Jakub
V současné době, lze ve společnosti pozorovat celou řadu rozvíjejících se trendů, mezi které bezesporu patří budování profesní kariéry každého jednotlivce. Tato diplomová práce ve své teoretické části shrnuje pomocí dostupné literatury obor ochrany veřejného zdraví jako takový, věnuje se problematice řízení lidských zdrojů, potřebám zaměstnanců a nejrůznějším aspektům, které mohou ve vývoji profesní kariéry hrát rozhodující roli. Cílem této práce bylo zmapování budování profesní kariéry u odborných pracovníků v oblasti ochrany veřejného zdraví a tímto si utvořit ucelený pohled na danou profesi, počínaje druhem absolvovaného studia zaměstnanců, přes spokojenost, potvrzená či vyvrácená očekávání v této profesi, až po možnost kariérního postupu. K dosažení tohoto cíle byly stanoveny čtyři hypotézy a byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu, přičemž samotný sběr dat byl proveden výzkumnou technikou dotazníkového šetření. Vyhodnocovány byly odpovědi od celkem 252 respondentů z řad pracovníků krajských hygienických stanic, zdravotních ústavů a Státního zdravotního ústavu. Tato práce může sloužit k lepší orientaci studentů v daném oboru, či ke zlepšení pracovních podmínek zaměstnanců pracujících v ochraně veřejného zdraví.

Implementace Evropské úmluvy o krajině v rámci výukového projektu EKOLOGICA
PRAAM spol. s r.o., Písek
Projekt ECOLOGICA je určen pro pedagogy, zájmové pracovníky a rodiče, aby jim pomohl připravit a iniciovat zajímavé a poutavé vyučování a osvětu metodami projektové výuky pro jejich děti, žáky a studenty. ECOLOGICA podněcuje a pomáhá objevovat a pracovat v krajině, realizovat přímou akci, uvažovat a pracovat v souvislostech, v kolektivu si určovat své role a zájmy tak, aby výsledek práce – zejména v rámci segmentového Výukového programu ECOLOGICA – byl kolektivním dílem různě zaměřených žáků a studentů (např. redaktor, fotograf, DTP pracovník a programátor, etnograf, mediální a PR odborník, novinář, projektový manažer a další). Je zároveň i osvětovou kampaní, která probíhá v souvislosti s realizací vzdělávacího projektu ve školách. Tato kampaň má informovat veřejnost o změnách v krajině, o historických tradicích a souvislostech, o duši krajiny, která ovlivňuje její obyvatele. CD-ROM obsahuje soubor s popisem projektu (www.ecologica.cz), závěrečnou zprávu projektu a soubor s výukovým projektem.

Narušení zákonnosti ČR cizinci - migrační vlna velkého rozsahu
ŠKOLKA, Michael
V roce 2004 se ČR stala členem EU a v roce 2007 vstoupila do tzv. Schengenského prostoru. Tyto dva historické okamžiky byly pro ČR důvodem pro vytvoření legislativních změn, které souvisí zejména s ochranou vnějších státních hranic, zajištění veřejného pořádku na území ČR a také zavedení různých směrnic a zákonů, které upravují mimo jiné pohyb zboží a pobyt cizinců na území ČR. Součástí strategie zajištění veřejného pořádku na území ČR je mimo jiné typový plán ?Migrační vlna velkého rozsahu?. Je důležité uvést, že vstupem ČR do Schengenu došlo ke zrušení pozemních hranic a hraničních přechodů a tedy k volnému pohybu osob včetně cizinců. ČR se stala zemí, která má pozemní hranice vnitřní a vnější hranice má pouze na mezinárodních letištích. Tato skutečnost sice přinesla pro občany ČR velké usnadnění např. při cestování, ale zároveň se zde otevírá velký prostor pro mezistátní trestnou činnost, kam bezesporu patří i nelegální migrace spojená s převaděčstvím, obchod s lidmi, narkotiky a zbraněmi. Na základě výše uvedených skutečností je dostatečně odůvodněn závěr, že typový plán Migrační vlna velkého rozsahu má v současné době své reálné opodstatnění a existuje zde riziko, že migrační vlna cizinců může do ČR přijít. Tento předpoklad je podložen výzkumem migračních toků do Evropy a dále do ČR, rovněž je ovlivněno nestabilní politickou situací v afrických a asijských zemích. Tento typový plán upravuje postupy a činnosti vlády, ministerstev, krajských úřadů a obcí. Řadu úkolů plní MV ČR, zejména Odbor azylové a migrační politiky, a dále složky Policie ČR, zejména Služba cizinecké policie v současné době Odbory cizinecké policie zařazené ve struktuře Krajských ředitelství Policie ČR. Dnem 1.1.2011 došlo k zásadní reorganizaci Služby cizinecké policie, jejíž součásti plní úkoly z tohoto typového plánu. Do současné doby nebyly ustanoveny útvary Policie ČR, které by úkoly po orgánech Služby cizinecké policie převzaly, a proto bude z mé strany vytvořen návrh aktualizace tohoto typového plánu.

Pojem umění a jeho definice: Institucionální definice a jejich kritika
ZEMAN, Michal
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat jedním z principiálních pojmů estetiky - pojmem umění. Zaměří se na angloamerickou analytickou estetiku druhé poloviny dvacátého století, kde proběhla v dějinách estetiky nejkomplexnější diskuse možnosti definice tohoto pojmu. Významnou součástí této diskuse je tzv. institucionalismus, jehož podstatě, jednotlivým verzím i jeho rozsáhlé kritice student věnuje hlavní díl své práce.

Informovanost veřejnosti o problematice osob se zrakovým postižením
NEUMANOVÁ, Tereza
Práce se zabývá tím, jak je veřejnost informována o problematice osob se zrakovým postižením. V teoretické části své práce jsem se nejdříve zaměřila na popis zrakových vad a na to, kdy mohou vzniknout. Dalším bodem je socializace a integrace osob se zrakovým postižením. Poté popisuji komplexní služby a zařízení pro tyto osoby. Posledním bodem je popis toho, jak bychom se měli chovat ke zrakově postiženým jedincům a jak jim pomoci. V praktické části jsem se rozhodla pro kvantitativní výzkum a pro sběr dat jsem zvolila dotazník. Výzkum byl zaměřen na studenty středních škol a celkový počet respondentů byl 120. V závěru své práce uvádím fakta, která jsem tímto výzkumem získala.

Význam sebehodnocení žáků ve výuce na 1. stupni ZŠ
FORMANOVÁ, Vendula
Cílem teoretické části je vysvětlit pojmy hodnocení a sebehodnocení, osvětlit jejich vzájemný vztah, přiblížit jejich formy a typy, zformulovat a nabídnout řešení vybraných problémů hodnocení, popsat předpoklady pro sebehodnocení a jeho postupný rozvoj na prvním stupni základní školy a nastínit jeho význam pro další vývoj člověka. V praktické části diplomové práce zjišťuji pomocí rozhovorů s 24 respondenty, zda si uvědomují význam sebehodnocení pro osobnost žáka a srovnávám výsledky s teoretickou částí své práce. Dále při rozhovoru zjišťuji, v jaké míře sebehodnotící činnosti zařazují a co je pro ně při hodnocení obtížné. Výpovědi jsem zpracovala kvalitativní metodou. Jako doplnění své diplomové práce v příloze přikládám seznam aktivit, které jsou vhodné pro rozvoj sebehodnocení u žáků. Některé aktivity používané na Křesťanské základní škole v Jihlavě jsou doplněny fotografií.