Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,129 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.31 vteřin. 

Důvěra ústavním institucím v září 2012
Kunštát, Daniel
V rámci šetření Centra pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i., byla v září 2012 respondentům položena pravidelná otázka, zda důvěřují jednotlivým ústavním institucím. Do výzkumu byly tradičně zařazeny obě komory Parlamentu ČR, vláda, prezident, krajská zastupitelstva a obecní zastupitelstva.

Jak dál v hodnocení a financování vědy: doporučení mezinárodního auditu
Moravcová, Jitka
V období 2010-2011 realizovala britská společnost Technopolis Group spolu se svými partnery hlubokou a komplexní analýzu celého systému výzkum-vývoj-inovace (VaVaI) v naší republice. Výsledkem jsou výjimečné dokumenty, které nám poprvé nabízejí nezávislý pohled mezinárodně uznávané autority s rozsáhlými zkušenostmi v oblastech řízení, hodnocení a financování výzkumu a vývoje. Výsledky auditu jsou velmi dobrým výchozím bodem pro takovou aktualizaci strategických dokumentů jako je Reforma systému VaVaI nebo Národní politika VaVaI, která povede ke skutečnému zefektivnění systému VaVaI a přispěje ke zvýšení konkurenceschopnosti České republiky. Všechny dokumenty jsou veřejně dostupné na webových stránkách MŠMT http://audit-vav.reformy-msmt.cz/. V příspěvku budou uvedeny nejzávažnější doporučení týkající se řízení VaVaI, financování a hodnocení na všech úrovních.
Prezentace: idr-467_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-467_2 - Stáhnout plný textMP4

Zásady institucionálního financování VaV
Rákosník, Jiří
Systém financování výzkumných institucí z veřejných prostředků v České republice prošel od r. 1990 složitým vývojem a zejména v posledním desetiletí dospěl do velmi neuspokojivého stavu. Rozhodování o tom komu a v jaké výši přidělit institucionální podporu pro výzkum a vývoj postrádá strategické informace. Opírá se o pouhé mechanické sledování výstupů s pravidly měnícími se z roku na rok. Hrubé nedostatky rozhodovacího systému jsou kompenzovány nesystémovými opatřeními. Jedním z hlavních cílů individuálního projektu národního „Efektivní systém hodnocení a financování VaVaI“ je navrhnout mechanismy efektivního financování výzkumných institucí z veřejných prostředků, které se budou opírat o nový systém hodnocení výzkumných organizací, budou klást důraz na excelenci, motivaci a střednědobou stabilitu.
Prezentace: idr-466_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-466_1 - Stáhnout plný textMP4

Podniková kultura firem a znalostní ekonomika.
HAVLÍČEK, Karel
Cílem této bakalářské práce bylo provést analýzu podnikové kultury vybrané firmy ve znalostní ekonomice. Pro výzkum podnikové kultury vybraného podniku bylo použito informací, z dotazníku, z neřízených rozhovorů a z pozorování, které byly získány od managementu firmy a také i od jejich zaměstnanců.

Občané o hospodářské situaci ČR a o životní úrovni svých domácností – březen 2011
Červenka, Jan
V rámci březnového šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i., položilo všem respondentům dvě otázky na hodnocení současné ekonomické situace v České republice a životní úrovně jejich domácností.

Občané o událostech na Blízkém východě a v severní Africe – březen 2011
Červenka, Jan
V pravidelném březnovém šetření v rámci projektu Naše společnost Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i., zkoumalo, jak čeští občané pohlížejí na aktuální události v arabském světě. Šetření konkrétně zjišťovalo, jak se lidé zajímají o dění na Blízkém východě a v severní Africe, zda by se podle nich do vývoje událostí mělo či nemělo aktivně zapojit mezinárodní společenství, jaký vliv podle nich budou mít tamní revoluční události na bezpečnost, politický a ekonomický vývoj u nás a ve světě či na život tamních obyvatel a zda nové vlády, jež případně nahradí svržené režimy, budou vládami demokratickými. Sběr dat přitom probíhal ještě před zahájením vojenské operace mezinárodní koalice v Libyi.

Učitel a učebnice: užívání učebnic v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy
ŠINDELKOVÁ, Eliška
Diplomová práce "Učitel a učebnice: užívání učebnic v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy" se v rovině teoretické zabývá obecnou rolí učitele a učebnice v procesu výuky se zaměřením na specifické charakteristiky výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Úvodní kapitola teoretické části práce je věnována definici učebnice a jejímu odlišení od ostatních materiálních prostředků používaných při vyučování. Součástí této kapitoly je také popis obecné struktury, obsahových vlastností a funkcí školní učebnice, které slouží jako východisko pro krátké zhodnocení specifických rysů učebnic anglického jazyka. Druhá kapitola teoretické části práce se zaměřuje na osobnost učitele, jeho pedagogické kompetence a role v procesu vzdělávání a zmíněny jsou stručně specifika učitele cizích jazyků. Praktická část práce popisuje výzkum užívání učebnic učiteli, který vychází z přímého pozorování výuky a z dotazníkového šetření. Cílem výzkumu je zjistit, jaký prostor ve výuce anglického jazyka věnují učitelé práci se základní učebnicí v porovnání s aktivitami bez učebnice nebo s jinými textovými prostředky. V souvislosti s tímto výzkumem také zjišťujeme, jestli se míra a způsoby užívání základní učebnice v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy liší u učitelů aprobovaných a neaprobovaných a u učitelů s různou délkou praxe. Hlavním cílem diplomové práce je přiblížit fungování učebnice v procesu výuky anglického jazyka z pohledu učitele.

Vývoj sociální percepce lidí s handicapem pracovníky Základní školy praktické Milevsko
MITÍSKOVÁ, Jana
Cílem mé bakalářské práce je kvalitativní výzkum založený na grounded teorii, ve kterém se snažím zjišťovat vývoj sociální percepce handicapovaných žáků pedagogy Základní školy praktické Milevsko. V teoretické části definuji pojmy ? sociální percepce, percepční chyby, stereotypy, atribuce příčin, implicitní teorie osobnosti, stereotypy, stigmatizace, labeling, komunikace, paměť, handicap. Cílem metodologické části je objasnit základy zakotvené teorie použitím metody polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Jednotku zkoumání tvořila jedna organizace, jednotkou zjišťování byli čtyři pedagogové. V souladu s metodologií byly získávány údaje pro interpretaci. Po provedení kvalitativního výzkumu sumarizovat zjištěné vzorce sociální percepce (a jejich vývoj) a najít posuny v oblasti sociálních stereotypů v chování odborníků k handicapovaným žákům. V interpretační části se zabývám třemi dílčími výzkumnými otázkami, které vychází z teoretického rámce mé práce a mají přispět k objasnění hlavní výzkumné otázky. Interpretace vychází ze zakotvené teorie Strausse a Corbinové (1999) a bylo při ní užito otevřené a axiální kódování. V závěru

Hodnocení ekonomické situace a materiálních životních podmínek v středoevropském srovnání – léto 2012
Červenka, Jan
V červnu 2012 CVVM zjišťovalo, jak občané hodnotí materiální životní podmínky svých domácností a ekonomickou situaci v zemi. Pod zastřešením CEORG byl výzkum na toto téma v červenci realizován též v Polsku, Maďarsku a na Slovensku.

Postoje k jazyku: výzkum a interpretace
Čmejrková, Světla
Stať navazuje na Danešovu studii o jazykových postojích. Testuje některé teze a využívá k tomu jazykové ankety, v níž odpovídají středoškoláci, vysokoškoláci a studenti češtiny (celkem 100 osob). V jejich odpovědích se autorka snaží vytipovat relevantní témata, která přímo i nepřímo svědčí o jejich postojích k teritoriální a stylistické variantnosti současné češtiny, zejména o jejich postojích k jazykovému standardu a substandardu (tzv. obecné češtině).