Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití zahradní terapie při práci se seniory
Míčková, Adéla ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu zahradní terapie a mapování jejího využívání v České republice, zejména se zaměřením na cílovou skupinu seniorů. Teoretická část obsahuje kapitoly, které se věnují stáří, potřebám ve stáří a v neposlední řadě zahradní terapii, která je efektivní metodou k naplňování potřeb nejen seniorů. Na zahradní terapii je zde nahlédnuto z historického hlediska, dále je obecně popsán stav zahradní terapie v České republice a je rovněž uveden stav zahradní terapie v zahraničí. V teoretické části jsou také uvedeny důležité prvky, které by měla zahradní terapie splňovat, aby byla účinnou metodou. V této části se také práce věnuje terapeutickým zahradám. Dochází rovněž k vymezení zahradní terapie v kontextu ostatních terapeutických přístupů. Praktická část je založena na polo-strukturovaných rozhovorech s relevantními osobami v České republice. Rozhovory byly realizovány se třemi skupinami osob. První skupinou jsou osoby, které se orientují především v teoretické úrovni zahradní terapie, tedy ve stavu zahradní terapie v České republice - realizace vzdělávání v oboru či legislativní problematika. Druhou skupinou jsou osoby, které zahradní terapii praktikují při práci se seniory. A třetí skupinou jsou samotní senioři, kteří se zahradní terapie účastní a práci tak obohacují o náhled...
Zahrady základních škol
Heczková, Nina
V teoretické části se práce zabývá literárním přehledem na téma zahrad základních škol, jejich historií a současným legislativním rámcem, ovlivňující do značné míry jejich dnešní podobu. Pozornost je věnována stále populárnějším tendencím se zaměřením na vztah člověk-příroda a rozsahu této vazby, zabíhající do oblasti ekologie, fyziologie, psychologie, oblasti sociální a didaktické. Poukazuje na výhody venkovní výuky a volné hry, nastiňuje možnosti financování založení přírodní učebny a přihlíží k referenčním příkladům v tuzemsku i zahraniční. V praktické části autorka nabízí možné řešení školní zahrady vybraného modelového území se zapojením principů přírodní zahrady. Navržená situace vybraného území vychází z autorčiných i získaných poznatků žáků školy. Koncept je rozšířen o tematickou rovinu rozviřující fantazii dětských dobrodruhů.
Přírodní zahrada v mateřské škole
Rubešová, Ivana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci se věnuji tématu přírodní zahrady v mateřské škole, která se začíná v České republice rozšiřovat, po vzoru ze zahraničí. V teoretické části vymezuji, jaká by měla být zahrada pro děti a také význam vlivu prostředí na vývoj osobnosti dítěte. Dále přibližuji stručnou historii vyučování pod širým nebem. Podrobněji popisuji proces vytváření zahrady v přírodním stylu a její prvky se zaměřením na rostliny, hlavně stromy a keře. Součástí práce jsou také praktické zkušenosti z procesu tvorby přírodní zahrady ve vybraných mateřských školách. V závěru teoretické části uvádím možnosti financování zahrady. Výzkumnou část jsem založila na metodě dotazníku a data jsem zpracovala kvantitativně. Pomocí online dotazníku, jsem oslovila učitele/ky mateřských škol po celé České republice. Odpovědělo 302 respondentů. Cílem výzkumné části bylo, zjištění skutečností tykajících se lezení dětí na stromy mezi učiteli mateřských škol po celé České republice. Získaná data jsem analyzovala a následně vyhodnotila. Zjistila jsem, že v zahradách mateřských škol děti převážně na stromy lézt nemohou (75,1% respondentů). Hlavním důvodem je obava o bezpečnost dětí, nevhodné stromy k lezení nebo nepřítomnost stromů. Překvapivé je zjištění, že mimo mateřskou školu nechá děti lézt na stromy 43,7% respondentů. Mateřské...
Využití školní zahrady ve výuce na ZŠ
Rajčincová, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá prospěšností vyučování ve školních zahradách na základních školách. Opírá se o historický vývoj školních zahrad a snaží se ukázat důležitost jejich začlenění do výuky, prospěšnost pro zdraví a vývoj žáků, pro rozvoj jejich schopností, dovedností a vědomostí. Hledá také propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum se zabývá současným stavem a využíváním školních zahrad učiteli na 1. stupni základních škol v okrese Kolín. Zaměřuje se na vlastnictví zahrad, četnost jejich využívání, vlastní zkušenosti a potřeby učitelů pro vyučování v zahradách a hledání oblastí ve vzdělávání, ve kterých je zahrada v praxi převážně využívána. Klíčová slova Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, zahradní terapie, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, vyučování
Možnosti využití různých druhů terapií ve venkovském cestovním ruchu
Kotačková, Leona
Téma moji bakalářské práce je možnosti využití různých druhů terapií ve venkovském cestovním ruchu. Tuto práci jsem si vybrala, protože mě zajímá jak příroda a zvířata mohou pomoci lidem. V mé práci se budu zabývat jednotlivými druhy terapií a jejich historií. Dále se zaměřím na jednotlivé provozy a společnosti provozující tyto druhy terapií v Kraji Vysočina. Navrhnu možnosti dalšího rozvoje a potencionálního využití i jiných druhů terapií v rámci venkovského cestovního ruchu. Nejvíce se zaměřím na canisterapii a zahradní terapii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.