Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Fiala, Vít ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku aktivizujících metod, resp. didaktických her ve výuce chemie. V teoretické části diplomové práce byly diskutovány aktivizující metody, vymezen pojem didaktická hra a popsány možnosti vizualizace a programovací jazyk Java. Cílem praktické části bylo naprogramování hry Chemické 3D pexeso, které obsahuje dva tématické celky a při jehož hraní si žáci mohou prohlížet jednotlivé molekuly ve 3D projekci. První tématická část se zabývá tématem názvosloví organických sloučenin a druhá přírodními látkami. Vytvořená hra byla ověřena při výuce a byl vyhodnocen její didaktický potenciál. Hlavním přínosem hry byla aktivizace žáků a byl prokázán její motivační potenciál hry.
Bezpečnost práce a zacházení s chemikáliemi ve středoškolské laboratoři
Souček, Vlastimil ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Legislativa týkající se bezpečnosti práce ve středoškolské laboratoři se v ČR neustále mění, přičemž se tyto změny nedostávají ke středoškolským pedagogům. Tito pedagogové ani mnohdy nemusí vědět odkud které nařízení pochází což činí orientaci v nově vydávaných zákonech, vyhláškách a nařízeních vlády ještě těžší. Tato práce předkládá zákony, které se dotýkají problematiky středoškolských chemických laboratoří, vykládá je a kombinuje do přehledných informací o tom, co je zákony vyžadováno. Aby tato informace okamžitě nezastarala, je připojen k práci základ internetových stránek, které budou umístěny na webu www.studiumchemie.cz a které budou autorem práce aktualizovány. Tím budou mít pedagogové možnost snadno vyhledat znění relevantních zákonů a i jejich faktický důsledek. Dále práce shrnuje zásady první pomoci v chemické laboratoři, zejména při expozici nebezpečnými chemikáliemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití mobilních zařízení v chemickém vzdělávání
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku využívání mobilních zařízení v chemickém vzdělávání. Popisuje jednotlivá mobilní zařízení, včetně různých operačních systémů a technologií a ukazuje obrovský potenciál, který mohou tyto přístroje přinést do školství. Obsahuje také přehled existujících vzdělávacích programů s chemickou tematikou na mobilních zařízeních. Součástí práce bylo vytvoření vlastního podpůrného programu Chemický pomocník pro mobilní zařízení, který je využitelný v chemickém vzdělávání, v laboratoři ale také v běžném životě.
Výběr a tvorba nových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Brenner, David ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato práce byla zaměřena na vývoj a tvorbu funkčních částí a nových materiálů pro účely podpůrného výukového webového portálu www.studiumchemie.cz a evaluaci jeho provozu. V rámci práce byly provedeny změny v grafické, strukturní i funkční části stánek, které byly navrženy na základě analýzy chování návštěvníků na stránkách a na základě přímých reakcí těchto návštěvníků. Změny se týkaly například struktury databáze chemických pokusů nebo vytvoření nových funkcí pro registrované uživatele, například hodnocení materiálů nebo personifikace uživatelského profilu. Ve spolupráci s odborným pracovištěm bylo zapracováno také několik nových materiálů, zaměřených na problematiku jaderné magnetické rezonance (NMR) a dále byly autorem připraveny dvě hry - Chemický pětiboj a Poznej molekuly. Nové materiály by měly sloužit k rozšíření portfolia výukových materiálů na webových stránkách. Dále bylo vytvořeno administrační rozhraní, které bylo navrženo tak, aby splňovalo editační potřeby přispěvatelů webu bez předchozí zkušenosti s programováním. Vyhodnocení statistik spojených s provozem webu ukazuje, že návštěvnost webu od jeho vzniku neustále roste a nejnavštěvovanější částí stránek je databáze výukových materiálů, zejména videí chemických experimentů. Současná návštěvnost webu se pohybuje okolo 2500-3000 unikátních...
Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu
Šedivá, Renata ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu Bc. Renata Šedivá sedivarenata@gmail.com Předkládaná diplomová práce je návrhem výukového projektu Sacharidy zařaditelného do výuky třetího ročníku čtyřletého gymnázia nebo odpovídajícího ročníku gymnázia víceletého. Nejprve je uvedena rešerše literárních zdrojů týkajících se problematiky projektového vyučování. Následuje zpracování výukového projektu Sacharidy, jehož produktem jsou vyučovací hodiny k tomuto tématu navržené, připravené a prezentované žáky. Návrh projektu obsahuje časový harmonogram projektu, zadání a metodiku k jednotlivým částem projektu (motivace, příprava vyučovacích hodin, laboratorní práce, prezentace vyučovacích hodin, závěrečné procvičování, test a reflexe), metodické poznámky a dokumentaci z realizace projektu na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.