Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové poznatky ve výpočtu odezvy podloží vysokorychlostních tratí na průjezd vlaku
Petýrek, Michal ; Horníček, Leoš
Článek představuje možnosti přístupů k výpočtu odezvy podloží železniční tratě na jízdu vlakových souprav vysokou rychlostí se zaměřením na projevy Rayleighova vlnění. Podrobněji je popsán přístup k výpočtu pomocí metody tenkých vrstev, který se jeví jako perspektivní pro výpočet odezvy tratě s konstrukcí koleje s příčnými pražci. Na tuto metodu je článek zaměřen s ohledem na předpokládané využití koleje s příčnými pražci na vysokorychlostních tratích v České republice. Dále je v článku zmíněna implementace nelineárního chování zeminy pod dynamickým zatížením při průjezdu vlaku a problematika výpočtu podloží tratě tvořeného více vrstvami zeminy s různými parametry.
Studie modernizace trati Hrušovany n/J - Znojmo
Dvořák, Dominik ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářská práce je modernizace trati Hrušovany nad Jevišovkou - Znojmo. Jedná se o zvýšení traťové rychlosti na 200 km/h a prověření možné realizace této rychlosti na stávajícím železničním tělese. Součástí práce byla úprava směrového a výškového řešení dle parametrů vycházejících z normy ČSN 73 6360-1 a jejich posouzení na návrhovou rychlost.
Studie vysokorychlostní trati Hradec Králové – státní hranice CZ/PL
Talapka, Filip ; Janoušek, Jan (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh trasy vysokorychlostní trati Hradec Králové - státní hranice CZ/PL. Řešený úsek začíná u města Jaroměř a končí v přechodovém bodu na státní hranici CZ/PL u obce Petříkovice. Návrh je vypracovaný ve dvou základních variantách, a to pouze pro osobní provoz a pro smíšený provoz osobní a nákladní dopravy. Součástí obou variant je návrh sjezdu do konvenční sítě u města Trutnov umožňující jeho napojení na VRT ve směru Hradec Králové – Trutnov. Součástí práce je také výpočet investičních nákladů na realizaci jednotlivých variant.
Návrh vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Znojmem
Repko, Michal ; Velebil, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnutí nové trasy vysokorychlostní tratě z Brna do Znojma, a to konkrétně mezi plánovaným terminálem VRT Unkovice a stávající žst. Hrušovany nad Jevišovkou. Trať je navržena na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně návrhu konstrukce železničního svršku a geometrických parametrů koleje.
Terminál Unkovice VRT
Machová, Petra ; Merta, Jiří (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je kompletní dispoziční návrh přestupního terminálu na plánované vysokorychlostní trati Brno – Břeclav. Práce se věnuje kolejovému řešení ve stanici s odbočkou na vysokorychlostní trať vedoucí do Znojma. Zřizuje se nová přístupová komunikaci k terminálu, která se připojuje k upravovaným stávajícím pozemním komunikacím. U výpravní budovy je navržen parkovací dům, zastávky pro autobusy, půjčovnu aut, stání pro invalidy, motorkáře, taxi služby i cyklisty.
Ekonomická efektivnost vysokorychlostní osobní dopravy na trase Praha-Brno
Šlapal, Petr
Tato bakalářská práce pojednává o konceptu vysokorychlostní osobní dopravy na trase Praha-Brno. V první části práce jsou charakterizovány teoretická východiska vysokorychlostní osobní dopravy ve světovém kontextu. Ve druhé, výzkumné části je porovnávána ekonomická efektivnost vybraných variant, na kterou je pohlíženo nejprve ze strany investora infrastruktury a poté ze strany dopravce. Na základě výpočtů je stanovena nejvhodnější varianta a na konec doporučeny kroky potřebné k realizaci vybraného projektu.
Návrh odbočky Jistebník
Talapka, Filip ; Janoušek, Jan (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnutí kolejového propojení mezi koridorovou tratí Přerov – Ostrava a vysokorychlostní trati VRT Přerov – Ostrava u obce Jistebník. Mimoúrovňová kolejová propojení jsou navržena ve všech čtyřech směrech s maximální rychlostí 160 km/h. Návrh je zpracován ve dvou základních variantách, a to s minimalizací záboru pozemků a s minimalizací inženýrských objektů.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.