Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup pracovníků Linky bezpečí k sebevražedným klientům
Horáčková, Irena ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit problematiku sebevražedného jednání u dětí, dospívajících a mladých dospělých a práci s těmito jedinci v rámci telefonické krizové intervence. Teoretická část, jež vychází především z české odborné literatury, ale i zahraniční, je věnována popisu fenoménu sebevraždy, jejích forem a způsobů sebevražedného jednání se zaměřením na vliv vývojových charakteristik na suicidální krizi u výše uvedené cílové skupiny. Dále jsou mapována specifika práce a přístup k této skupině z hlediska telefonické krizové intervence. Dílčím tématem je etika práce s klientem. Praktická část zkoumá přístup pracovníků telefonické krizové intervence k suicidálním klientům, a jak tito pracovníci zacházejí s možnými etickými konflikty (dilematy). Z hlediska metodologického byl aplikován kvalitativní výzkum s využitím metody polostrukturovaného interview s vybranými účastníky v konkrétní organizaci Linka bezpečí.
Specifika online krizové intervence a poradenství na Lince bezpečí
Horáčková, Irena ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat a představit možné formy online pomoci v rámci organizací a sdružení, jež se zabývají telefonickou krizovou intervencí na území České republiky. Teoretická část vychází především z české odborné literatury, ale je doplněna i o poznatky z odborné literatury zahraniční, kdy na tomto základě jsou představena obecně témata krize, krizová intervence a pomoc, dále pak specifičtěji téma online komunikace a možnosti poskytování odborné pomoci prostřednictvím online komunikačních systémů. Jako součást práce je zmíněna i etická problematika práce s klientem a téma kvality poskytované služby. V praktické části nalezneme především srovnání poskytované online pomoci mezi vybranými organizacemi a s organizací Linka bezpečí. Výzkum byl uskutečněn na základě kvantitativních principů s využitím strukturovaného dotazníku a je zaměřen především na praktické fungování poskytované služby nebo služeb a dále pak na to, jakou povahu mají kontakty klienta při využití konkrétní služby.
Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Pittnerová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent)
Práce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady vedení hovoru na lince důvěry. Zjišťuje požadavky, které jsou kladeny na pracovníka linky důvěry, a představuje některé organizace pořádající výcviky v telefonické krizové intervenci. Uvádí organizace věnující se telefonické krizové intervenci i na mezinárodní úrovni. Pracovník na lince důvěry, tedy pracovník v pomáhajících profesích může být ohrožen tzv. syndromem vyhoření. Z toho důvodu práce neopomíjí kapitoly věnující se supervizi a psychohygieny. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní hovory ze služby na lince důvěry.
Specifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi
HONZÍKOVÁ, Eva
Téma diplomové práce {\clq}qSpecifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi`` bylo zvoleno z důvodu vlastních zkušeností autorky. Diplomová práce se snaží zmapovat komplexní obraz specializované linky důvěry pro obchodované osoby a zjistit jaké má linka specifika v porovnání s linkou pro běžnou populaci. Obchod s lidmi je trestný čin, při němž dochází k hrubému porušování lidských práv. Rozšíření v Evropě posledních let se dává často do souvislosti se specifickou migrační situací, proto se jedná o aktuální téma. Vzhledem k tomu, že je obchod s lidmi rozsáhlý po celé ČR, obětem je zamezen volný pohyb a jsou vytrženy ze známého prostředí, je důležitý kontakt s neomezenou dostupností. Z tohoto důvodu bývá prvotní kontakt s oběťmi obchodu často formou telefonní krizová intervence, která by měla být velice profesionální. Teorie práce se zabývá telefonní krizovou intervencí, obchodem s lidmi, pracovníky a klienty. Je vysvětleno zasazení TKI do kontextu a objasnění forem a druhů služby. Blíže je popsáno internetové poradenství. Jsou vyjasněny postupy práce na běžné lince důvěry a popsány základní principy služby. Dalším okruhem byly pracovníci na lince důvěry, jejich výcvik, týmová spolupráce a supervize. Obchod s lidmi tvořil následující kapitolu a rozkrýval problematiku legislativy, mechanizmu obchodu s lidmi, formy, trasy, příčiny a následky. Posledním okruhem byla klientela, která objasňovala použití termínu obchodovaná osoba a oběť obchodu s lidmi, a popisovala rizikové klienty na linkách důvěry. Cíle práce byly zjištění specifiky telefonní krizové intervence v problematice obchodu s lidmi. Porovnat předpoklady pracovníka pro specializovanou telefonní krizovou intervenci s běžnou telefonní krizovou intervencí, fungující pro celou populaci. Zmapovat postupy práce v rámci telefonní krizové intervence. Zmapovat postupy práce v rámci internetového poradenství. Autorka se domnívá, že cíle práce byly splněny. Vzhledem k uvedeným cílům práce byl využit kvalitativní výzkum. Data získala autorka metodou dotazování. Jako technika sběru byl vybrán polostrukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. Rozhovor trval přibližně hodinu a tvořil dva okruhy. Výzkumný soubor obsahoval dvě skupiny respondentů - pracovníků, poskytujících službu telefonní krizové intervence. Jednou skupinou bylo 10 pracovníků, které pracují na specializované lince, zaměřené na obchod s lidmi. Druhou skupinu představovalo 10 pracovníků, poskytující telefonní krizovou intervenci široké populaci. Na základě výsledků vzešlých z kvalitativního šetření stanovila autorka následující tři hypotézy. Potřebnost základního kurzu telefonní krizové intervence je shodná pro pracovníky běžné i specifické linky. Pracovník specializované linky se liší od pracovníka běžné linky především v důrazu na servis právních informací. Služebně mladší konzultantky linky pro obchodované osoby nevnímají její specifika. Autorka zastává názor, že práce by mohla být užitečná pro organizace zajišťující specializované linky pro oběti obchodu s lidmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.