|
Conceptual tasks in teaching of mathematics
Harčarová, Denisa
Cieľom tejto diplomovej práce je objasniť metódu Peer Instruction, ktorá je založená na použití konceptuálnych úloh. Práca vysvetľuje dôvody vzniku tejto metódy, zaoberá sa miskoncepciami študentov, ktoré sú dôvodom na zmenu vyučovacieho procesu, v ktorom sa pasívna úloha študentov mení na aktívnu účasť vo vyučovacom procese. Tiež sa zaoberá použitím tejto metódy vo vyučovaní, konkrétne sa zameriava na tematický celok Deliteľnosť prirodzených čísel. Nachádza sa tu charakteristika vybraných slovenských a českých učebníc z hľadiska použitia v rámci metódy Peer Instruction. Posledná kapitola je venovaná použitiu konceptuálnych úloh vo vyučovaní matematiky. Súčasťou tejto kapitoly sú aj skúsenosti z vyučovania na dvoch gymnáziách.
|
|
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
|
| |
| |
|
Některé problémy v komunikaci učitel - žák
Roubíček, Filip
Článek se zabývá vybranými problémy v komunikaci mezi učitelem a žákem. Popisuje jejich hlavní příčiny: rozdílnost mentálních reprezentací, rozlišování kontextů komunikace, nepřijetí konvenčních forem zápisu, nedostatečné seznámení s pravidly pro užití znakových systémů a alternativními formami matematických zápisů
|