|
Statické řešení železobetonové konstrukce
Mašek, Petr ; Kostiha, Vojtěch (oponent) ; Zlámal, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studií proveditelnosti části monolitické železobetonové konstrukce aquaparku se střešní terasou. Konstrukce se skládá z jednoho podzemního podlaží, které slouží jako technické zázemí aquaparku a ze dvou nadzemních podlaží. Na střeše se nachází terasa s trávníkem, mobilním barem a místem pro odpočinek. Předmětem diplomové práce je nosný rám, který překlenuje rozpětí 32 m. Konstrukce je navržena podle mezních stavů platných norem včetně zohlednění vlivu výstavby a časové analýzy. Statický model je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet a přehledná výkresová dokumentace.
|
|
Sekundární obranné mechanismy v psychoanalýze
Malimánek, Karel ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza sekundárních obranných mechanismů v kontextu psychoanalytických teorií intrapsychického konfliktu. Je provedena důkladná analýza současných přístupů a konceptů vztažených k sekundárním obranným mechanismům, v nichž je zohledněna jejich teoretická a observační komponenta. Vytěsnění je považováno za základ sekundárních obranných mechanismů. Další část práce chronologicky shrnuje Freudovo dílo s ohledem na jeho užívání konceptů obrana, vytěsnění a obranný mechanismus v souvislosti se zbytkem psychoanalytické teorie konfliktu, která se v průběhu jeho života proměňovala. Vedle příspěvku Anny Freudové je pojednáno o revizi strukturálního modelu Charlese Brennera. S ohledem na experimentální část je kladen důraz na konflikty oidipovského období. Práce shrnuje nejvýznamnější pokusy experimentálně prokázat vytěsnění a všímá si jejich nedostatků. V praktické části je replikována a široce diskutována studie týkající se vytěsnění incestuálního příběhu u studentů gymnázií. Klíčová slova obranné mechanismy, vytěsnění, obrana, intrapsychický konflikt, strukturální model, oidipovský komplex
|
|
Analýza a návrh informačního systému elektronického vzdělávání
Štacha, Jan ; Eysselt, Miloš (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Práce se podrobně zabývá metodikou IBM Rational Unified Process, která představuje komplexní a robustní přístup k vývoji a životnímu cyklu software. Tato metodika je velmi dobře zdokumentována a každý krok životního cyklu vývoje lze dopředu předpovědět, proto se stává postupně standardem mnoha organizací vyvíjejících komerční software. Cílem práce je podrobný popis této metodiky a vypracování obvyklých výstupů fáze zahájení a fáze rozpracování při vytváření informačního systému elektronického vzdělávání. Vzhledem k tomu, že IBM Rational Unified Process je tzv. use-case driven přístupem, je v práci kladen největší důraz na podrobný popis jednotlivých případů užití.
|
| |
|
Školní podvádění starších žáků: od explorativního výzkumu k strukturnímu modelu. Pilotní studie.
VRBOVÁ, Jana
Cílem páce bylo zjistit, jaké chování ve škole vnímají žáci (14-16 let) jako podvádění, zda je toto chování možné zařadit do určitých typů (faktorů) a tyto pak vztáhnout k individuálním charakteristikám žáka (pohlaví, prospěch, zameškané hodiny ve škole, učební cíle žáka, obavy ze školy, self-efficacy, hodnota školního výkonu) a ke kontextovým charakteristikám jeho školního výkonu (cílová orientace rodičů a učitelů, spokojenost žáka se školou, neutralizace, podvádění spolužáků a reakce učitelů na podvádění). Získaná data byla statisticky vyhodnocena (N = 401). Exploratorní faktorovou analýzou byly extrahovány dva typy nečestného chování: podvádění (opisování a napovídání) a klamání (falšování podpisu rodičů, absence). Jako možné prediktory podvádění byly faktorovou analýzou zjištěny dva žákovské faktory - odklon žáka od školy (amotivace žáka) a příklon žáka ke škole (motivace žáka) - a dva kontextové faktory - vliv učitelů a vliv rodičů. Rodiče ani reakce učitelů na podvádění neměli signifikantní vliv na podvádění ani na klamání žáků. Strukturní model potvrdil, že na klamání žáků měly největší vliv kladný vztah k učitelům a dobrý prospěch žáka. Na podvádění měl největší vliv odklon žáků od školy; kladný vtah žáků ke škole a kladný vztah k učitelům snižovaly četnost podvádění. Podvádění a klamání spolu korelovaly. Po odstranění faktoru rodičovského vlivu z modelu byly hodnoty regresních koeficientů podobné. Strukturní model vysvětlující závislost latentních endogenních proměnných podvádění a klamání na třech latentních exogenních proměnných (příklon žáka ke škole, odklon žáka od školy a vliv učitelů) a třech manifestních proměnných (pohlaví, průměr známek a podvádění spolužáků) fitoval data dobře. Model vysvětlil 42 % variance proměnné podvádění a 39 % variance proměnné klamání
|