Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamická zkouška stanovení poměru únosnosti CBR
Cvečka, Tomáš ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je věnovaná tématu využití dynamické zatěžovací zkoušky v silničním stavitelství. Teoretická část se zabývá popisem zkoušky na principy klasické CBR zkoušky s dynamicky působícím zatížením. Část praktická je věnovaná přípravou vzorky zeminy na zkoušku a následným vyhodnocením klasické statické a experimentální dynamické zkoušky na vzorce dvou zemin. Cílem práce je zjistit korelační vztah těchto dvou zkoušek jako i ověřit relevantnost použité zkoušky s dynamickým zatížením.
VYUŽITÍ ELEKTRONICKÝCH MEŘÍCÍCH SYSTÉMŮ PŘI SLEDOVÁNÍ STAVEBNÍCH KONSRUKCÍ
Kovács, Pavel ; Zich, Miloš (oponent) ; Doc.Ing. Karel Kubečka, Ph.D (oponent) ; Daněk, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím elektronických měřících systému při sledování stavebních konstrukcí. První část práce byla zaměřena na zmapování dostupných měřících systémů pro sledování deformací a poměrných přetvoření, na jejich přesnost měření, výhody a nevýhody včetně příkladů monitoringu ze stavební praxe. V další části práce byly vybrány měřící systémy vhodné pro sledování poměrných přetvoření a průhybu zájmové konstrukce. Následně byly instalovány měřící systémy, poté byla provedena zatěžovací zkouška střešní konstrukce s online měřením pomocí instalovaného systému. Toto měření bylo ověřováno dvěma nezávislými měřeními. V poslední části práce byly porovnány naměřené hodnoty z jednotlivých nezávislých měření spolu s hodnotami vypočtenými z matematického modelu konstrukce. Z dosažených výsledků je patrné, že instalovaný monitorovací systém je schopen spolehlivě měřit deformace konstrukce a je včas schopen upozornit správce objektu na případné nebezpečí.
Analýza metodiky pro navrhování pražcového podloží
Svobodová, Nikola ; Břešťovský,, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu současné metodiky SŽ pro navrhování konstrukce pražcového podloží s ohledem na deformační odolnost konstrukce, její porovnání s metodikou vrstevnatého poloprostoru, používanou v silničním stavitelství, a metodou konečných prvků. Zabývá se různými způsoby stanovení deformační odolnosti železničního spodku.
Vyhodnocení zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části byla představena metoda tryskové injektáže, její druhy a možnosti využití. Byly charakterizovány mechanické vlastnosti prvku zhotoveného tryskovou injektáží. Byly popsány různé metody odhadu únosnosti pilot – analytický výpočet únosnosti vrtaných pilot a výpočet únosnosti pilot analýzou mezní zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Dále byla obecně vysvětlena metoda přenosových funkcí, definována hyperbolická přenosová funkce a potřebné vstupní parametry výpočtu. V rámci přenosových funkcí byla představena tzv. beta metoda, která slouží pro výpočet mezního plášťového tření piloty. V praktické části práce bylo provedeno vyhodnocení několika statických zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže, tj. sestaveny jejich mezní zatěžovací křivky. Následně byla provedena zpětná analýza výsledků statické zatěžovací zkoušky metodou přenosových funkcí, a tak dohledány hodnoty vstupních parametrů přenosové funkce. Byla určena únosnost pilot analytickým výpočtem pro vrtané piloty a analýzou zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Metodou přenosových funkcí, resp. beta metodou, byl určen průběh plášťového tření a mezní únosnost pláště. Výsledné hodnoty únosnosti i mezní zatěžovací křivky byly porovnány.
Ověření spolupůsobení základové desky a piloty
Kozáková, Marcela ; Hrubešová,, Eva (oponent) ; Turček,, Peter (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá otázkou spolupůsobení plošného zakládání prostřednictvím základové desky a hlubinného zakládání v podobě vrtaných pilot v případě skeletové konstrukce. Konkrétně je problematika přerozdělení napětí ze sloupu mezi desku a pilotu zkoumána na objektu „Obchodní a zábavní centrum Fórum Nová Karolina“, kde byl proveden monitoring vybraných sloupů a zatěžovací zkoušky pilot. Hodnoty osového zatížení pilot, které byly odvozeny z měření a zkoušek, stejně jako skutečná deformace konstrukce, byly porovnány s výsledky chování konstrukce dle numerického modelování.
Dynamická zkouška stanovení poměru únosnosti CBR
Cvečka, Tomáš ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je věnovaná tématu využití dynamické zatěžovací zkoušky v silničním stavitelství. Teoretická část se zabývá popisem zkoušky na principy klasické CBR zkoušky s dynamicky působícím zatížením. Část praktická je věnovaná přípravou vzorky zeminy na zkoušku a následným vyhodnocením klasické statické a experimentální dynamické zkoušky na vzorce dvou zemin. Cílem práce je zjistit korelační vztah těchto dvou zkoušek jako i ověřit relevantnost použité zkoušky s dynamickým zatížením.
Experimentální ověření modulu pružnosti v tlaku jemnozrnných kompozitů na bázi silikátových pojiv
Hoduláková, Michaela ; Kucharczyková, Barbara (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Stavební materiály se od počátku svého vzniku neustále vyvíjí a také se stále hledají nové možnosti pro poznávání a zdokonalování jejich vlastností (zejména zlepšení mechanických a deformačních charakteristik). Tato diplomová práce je zaměřena zejména na zjištění a vyhodnocení hodnot modulů pružnosti jemnozrnných kompozitů s ohledem na hodnotu vodního součinitele, stáří a pevnost v tlaku zkoumaných materiálů. Dále pak jsou hodnoty modulů pružnosti porovnány mezi různými druhy zkoušených materiálů navzájem.
Ověření vývoje modulu pružnosti a pevnosti v tlaku betonu v čase
Alexa, Martin ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Především v počátečních dnech zrání betonu u staveb citlivých na deformace, jako jsou mosty z předpjatého betonu, je podstatná přesná znalost hodnoty modulu pružnosti, aby se dalo předcházet nadměrným deformacím. V této práci se ověřuje vývoj modulu pružnosti betonu (v prvních 28 dnech), který je použit pro výstavbu mostů na dálnici D1 v blízkosti Ružomberoku. K porozumění této problematiky byla provedena rešerše literatury a byl proveden experiment, který sleduje časový vývoj pevnosti betonu v tlaku a modulu pružnosti betonu v tlaku. Mimo stanovení statického modulu pružnosti byl v experimentu zjišťován i dynamický modul pomocí ultrazvukové impulsní metody a metody rezonanční a v rámci experimentu bylo také provedeno měření Schmidtovým tvrdoměrem. Získané výsledky mohou posloužit pro ověření vývoje modulu pružnosti na skutečné konstrukci.
Modul pružnosti přírodního kamene
Hoduláková, Michaela ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Hodnota modulu pružnosti betonu závisí na jeho složení (zejména na použitém kamenivu). Jelikož v současném stavebnictví neexistuje žádná ucelená literatura týkající se modulů pružnosti jednotlivých typů kameniva, je tato práce zaměřená na zkoušky a porovnání modulů pružnosti vybraných druhů hornin používaných pro výrobu drceného hrubého kameniva do betonu. Moduly pružnosti se zjišťují statickou a dynamickou metodou. Práce se také věnuje modulu pružnosti žuly v rozdílném stádiu zvětrání.
Metody používané při diagnostice zděných konstrukcí
Vrtal, Roman ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o zkušebních metodách používaných při diagnostice zděných konstrukcí. Popisuje jejich provádění a vyhodnocení, nástroje potřebné pro jejich realizaci a jejich výhody a nevýhody. Cílem této práce je porovnat nejčastěji používané zkušební metody a popsat jejich aplikaci na praktickém příkladu statické zatěžovací zkoušky zděného pilíře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.