Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Product placement and its legal aspects
Korčeková, Andrea ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Práca sa zaoberá analýzou právnej úpravy product placementu. Na začiatku je vysvetlený pojem product placement zo všeobecného hľadiska. Práca vychádza z chýbajúcej právnej úpravy product placementu v ČR a EÚ v minulosti, kedy bol product placement považovaný za skrytú reklamu. Hlavným cieľom práce je analýza relevantných článkov smernice 2007/65/ES, ktorá pojem ako historicky prvá právne upravuje. Analýza smernice poukazuje na možné problémy pri interpretácii niektorých vágnych pojmov, napr. "významná hodnota", posudzovaní bezplatného poskytovania predmetov, a tiež komplikácie spojené s povinným označovaním. Ďalším cieľom práce je analýza implementácie smernice do českého práva a jej porovnanie so SR. Product placement bol do českého práva transponovaný ako "umístění produktu". Implementácia smernice sa prejavila hlavne schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale aj v novele zákona č. 231/2001 Sb. SR špeciálny zákon pre nelineárne audiovizuálne mediálne služby nevytvorila, došlo len k novele zákona č. 308/2000 Z. z. a niektorých súvisiacich zákonov. Posledná časť práce spočíva v konfrontácii právnej teórie a praxe uskutočnením prieskumu formou dotazníku. Jej hlavným záverom je upozornenie na fakt, že takmer polovica opýtaných nepovažuje product placement za reklamný nástroj. To zvyšuje dôležitosť účinného označovania product placementu a s ňou súvisiacej ochrany spotrebiteľov.
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu
Dolejší, Kateřina ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Strnadová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je "Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu". Výběr tématu byl záměrný, protože problematika právní regulace reklamy se zaměřením na spotřebitele je a bude stále aktuálnější. Denně se každý z nás, z pozice spotřebitele, setkává s působením mnoha protiprávních reklam, které se snaží ovlivnit naše spotřební chování. Na straně spotřebitele však stojí systém institucí, zákonů a organizací, které pomáhají spotřebiteli zorientovat se ve svých právech. Bakalářská práce se skládá ze 3 kapitol. První kapitola je věnována definici pojmů reklama a spotřebitel, dále je popsán historický vývoj jednotlivých zákonů souvisejících s reklamou od konce 19. století do současnosti. Následuje stěžejní kapitola "Triky užívané v reklamě", kde jsou prezentovány nejčastější počiny obchodníků v oblasti reklamy. Jednotlivé praktiky jsou definovány a stručně popsány, případně vysvětleny příkladem z praxe. Závěrečnou kapitolu "Řešení případných sporů" otvírá přehled institucí, které se regulací reklamy zabývají. V úplném závěru jsou uvedena specifikace soudního a mimosoudního řízení v oblasti reklamy. Cílem této práce bylo sumarizovat poznatky z oblasti regulace reklamy a spotřebiteli nastínit jeho práva.
Product placement a jeho právní aspekty
Antonova, Antonina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Winter, Filip (oponent)
Diplomová práce upravuje problematiku product placementu v České republice a jeho právní aspekty. Product placement je rozebrán jak z hlediska marketingového, tak i z právní stránky. Práce se zabývá právními předpisy, jejichž ustanovení dopadají na product placement. Dále jsou uvedeny příklady výskytu product placementu v české právní praxi. Autorka uvádí své vlastní návrhy a doporučení úpravy této problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.