Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv tlaku v pneumatikách na výstupní parametry orební soupravy
Rýznar, Jiří
S neustálým rozvojem techniky dochází k nárustu pracovního záběru nářadí a hmotností traktorů. Těžká technika a následné přejezdy po pozemcích způsobují negativní zhutnění, které se projevuje ztrátou produkce, špatným zadržováním vody, živin a vzduchu. Zmíněné faktory způsobují snížení peněžní hodnoty z vyprodukovaných plodin. Orba patří mezi energeticky a finančně náročné operace, přičemž v součastné době je stále používána. Jedním z úsporných opatření je vybavení stroje centrálním systémem huštění pneumatik, čímž dochází ke snížení spotřeby paliva a rovněž i ke snížení utužení půdy, zvýšení hektarové výkonnosti soupravy, snížení prokluzu, časové náročnosti na obsluhu. Teoretická část práce pojednává o konvenčním zpracování půdy, kde součástí je rozdělení jednotlivých pluhů, dále popisuje regulaci tříbodového závěsu, systémy centrálního huštění pneumatik a konstrukční řešení pneumatik. Praktická část je zaměřena na sledování vlivu tlaku huštění pneumatik traktoru, které ovlivňují výstupní parametry orební soupravy. Mezi prvky ovlivňující ekonomickou náročnost operace patří správně zvolené pneumatiky, které umožní pracovat při takto sníženém tlaku vzduchu, dále pak správně zvolená orební souprava a nastavení regulační hydrauliky traktoru. Při polním měření byla zjišťována spotřeba paliva, výkonnost soupravy, objemová výkonnost, objemová spotřeba paliva a prokluz kol u orební soupravy traktoru Case 1170 CVX a návěsného pluhu Overum. Jak bylo zjištěno, snížením tlaku vzduchu v pneumatikách došlo ke snížení spotřeby paliva, prokluzu a objemové spotřeby paliva, dále pak ke zvýšení výkonnosti soupravy a objemové výkonnosti.
Analýza výstupních parametrů traktorů CLAAS v soupravě s kombinovaným kypřičem
Štefan, Jiří
Diplomová práce s názvem „Analýza výstupních parametrů traktorů CLAAS v soupravě s kombinovaným kypřičem“ obsahuje v první části přehled technologických novinek, které se objevují v konstrukci moderních traktorů. Druhá část práce je věnována vlastní analýze hodnot naměřených během polního měření, které se uskutečnilo v Jiřicích u Miroslavi. Při měření se zkoumala problematika vlivu změny nastavení délky horního táhla a regulace tříbodového závěsu traktoru na výkonnostní a energetické parametry soupravy na zpracování půdy. Nejprve je zde popsána metodika měření. Dále jsou tabulkově a graficky zobrazeny naměřené a vypočtené hodnoty. Závěrem práce je provedena analýza naměřených hodnot, diskuze a závěr.
Regulace přítlaku lamelových spojek dvouspojkové převodovky
Horák, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá způsoby regulace rozjezdových spojek osobních automobilů a zejména převodovky DQ200, která má suché lamelové spojky. V úvodu práce jsou popsán princip přenosu točivého momentu spojkou a velikost přítlačné síly, následně je popsán konstrukční princip rozjezdových spojek. Následuje popis ovládání uvedených druhů spojek. Praktická část se zabývá možnostmi regulace ve velmi širokém pásmu, ze kterého je zvolena úzká část, která bude pro jízdní vlastnosti nejlepší. V další části je jízdními zkouškami nalezen vhodný způsob regulace spojek na základě jízdních dat. Následně jsou způsoby regulace spojek z užšího výběru testovány z hlediska akustiky. Na základě měření jízdních dat a akustiky je zvolen nejvhodnější způsob regulace spojek převodovky DQ200.
Stanovení poloměru otáčení u traktorů Zetor Forterra 140 HSX, Zetor Proxima 120 Power a Zetor 7745 Turbo pro potřeby počítačových modelů
ZLOCH, Jan
Hlavním cílem této diplomové práce je stanovení poloměrů otáčení vybraných traktorů (Zetor Forterra 140 HSX, Zetor Proxima 120 Power a Zetor 7745 Turbo) na třech odlišných typech povrchů při různých rychlostech. Literární část se v krátkosti zabývá významem a historickým vývojem traktorů, jsou uvedeny základní poznatky z trakční teorie, osvětlena problematika sil působících na odvalující se kolo a v neposlední řadě se blíže zabývá konstrukcí podvozkových částí traktorů. Praktická část je převážně zaměřena na stanovení poloměrů otáčení jednotlivých traktorů na třech stanovených typech povrchů při třech stanovených rychlostech. Diskuze se pak převážně zabývá porovnáním poloměrů otáčení splňujících normu ČSN 30 0552 s poloměry udanými výrobcem traktorů.
Stanovení poloměru otáčení u traktorů Zetor 6911, Zetor 7745 a Zetor 7711 pro potřeby počítačových modelů
ŠŤASTNÝ, Filip
Tato bakalářská práce je na téma Stanovení poloměrů otáčení u vybrané zemědělské techniky. Zabývá se analýzou pracovních strojů, rozdělením traktorů z více úhlů pohledu a faktory, které ovlivňují provoz vozidel v terénu, kterým je například prokluz kol, odpor valení, odpor vzduchu nebo pevnost podkladového materiálu. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením naměřených výsledků u kolových traktorů Zetor 6911, Zetor 7711 a Zetor 7745 a stanovení poloměrů otáčení. Práce zohledňuje skutečné poloměry otáčení jednotlivých traktorů a povětrnostní podmínky, které panovaly při sbírání dat. Pro zlepšení přehlednosti jsou výsledky zapsány v tabulkách.
Stanovení poloměru otáčení u strojů JCB TCA - 74, JCB 444TCAE - 108 a Dieci Agri Plus 40,7 PS pro potřeby počítačových modelů
PRŮŠA, Jakub
Bakalářská práce na téma stanovení poloměrů otáčení u vybrané zemědělské techniky je zaměřena na analýzu pracovních strojů, rozdělení nakladačů z několika úhlů pohledu a na faktory, které ovlivňují provoz vozidel v terénu, jako je prokluz kol, odpor valení, odpor vzduchu nebo pevnost podkladového materiálu. Druhá část práce je věnována vyhodnocení naměřených výsledků u teleskopických nakladačů JCB 541-70, JCB 535-95 AGRI a Dieci AGRI PLUS 40,7 PS a stanovení poloměrů otáčení, které jsou pro větší přehlednost zapsány v tabulkách. V práci jsou také uvedeny skutečné poloměry otáčení a povětrnostní podmínky, které panovaly při sbírání dat u jednotlivých teleskopických nakladačů.
Vliv zatížení hnacích kol traktorů na výstupní parametry orebních souprav
Výravský, Tomáš
Diplomová práce se zabývá problematikou zatížení hnacích kol traktorů a jeho vlivem na výstupní parametry orebních souprav. V úvodu jsou popsány výhody a nevýhody orby. Je zde stručně nastíněna její historie, vývoj a možnosti zlepšení jejích parametrů pomocí správného seřízení pluhu a tříbodového závěsu traktoru. V další části je vysvětlen vliv rozložení zatížení mezi hnací kola traktoru na jeho tahové vlastnosti. Dále jsou zde vyjmenovány a popsány některé možnosti ke zlepšení rozložení zatížení mezi hnací kola. Zvláštní pozornost pak byla věnována zlepšení rozložení zatížení přenosem části tíhy pluhu na traktor. V praktické části práce pak byl zkoumán vliv síly v horním táhle tříbodového závěsu traktoru na tento přenos a následně na výstupní parametry orebních souprav. V diplomové práci byla zpracována dvě měření, z nichž jedno se zaměřovalo na celkové dotížení zadní nápravy traktoru a druhé na vyrovnávání rozdílu zatížení mezi pravým a levým kolem zadní nápravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově zpracovány a následně vyhodnoceny pomocí regresní analýzy. Ze zjištěných výsledků byl formulován závěr.
Vliv podvozku na tahové vlastnosti traktorů
Vykydal, Petr
Cílem předložené disertační práce bylo provést analýzu laboratorního a terénního měření traktorů s odlišnou konstrukcí podvozku. K měření byly použity traktory John Deere pod označením 8320R v případě kolového a 8320RT v případě pásového traktoru, disponujícím stejným výkonem motoru. Před terénním měřením byly provedeny laboratorní zkoušky traktorů, jejichž výsledkem bylo sestavení úplné otáčkové charakteristiky. Terénní měření bylo zaměřeno na zjišťování tahových charakteristik zkoušených traktorů. U kolového traktoru byly dále měřeny rozdíly tahové charakteristiky při změně tlaku huštění. Následná ucelená část terénního měření se zabývala analýzou dat, získaných při měření výkonnostních a energetických parametrů traktorových souprav v závislosti na nastavení pracovního režimu motoru. Z experimentálního měření vyplývá, že traktor opatřený pásovou konstrukcí podvozku disponuje vyšší tahovou silou a zároveň vykazuje nižší měrnou tahovou spotřebu a prokluz než kolový traktor. Při porovnání naměřených dat kolového traktoru s rozdílným tlakem huštění, zjistíme, že snížení hustícího tlaku má příznivý vliv na změnu tahové charakteristiky. V praktické části měření bylo zjištěno, že pásový traktor dosahuje vyšší výkonnosti a nižší energetické náročnosti než kolový traktor. Dále bylo prokázáno, že nastavením otáček motoru do tzv. ekonomické oblasti, lze zvýšit výkonnost a zároveň snížit efektivní spotřebu paliva traktorových souprav.
Vliv podvozku na tahové vlastnosti traktorů
Chmelař, Zdeněk ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedena analýza současného stavu v konstrukci podvozků traktorů, dále je uvedena metodika hodnocení vlivu podvozků na tahové vlastnosti traktorů. Hlavním cílem práce bylo provedení analýzy a závěru naměřených tahových vlastností vybraných traktorů stejné výkonové i hmotností kategorie s různou konstrukcí podvozku. Naměřené a vypočtené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány. Při vyhodnocování tahových vlastností byly sledovány závislosti tahového výkonu a prokluzu v závislosti na tahových silách.
Vliv pneumatik na výstupní parametry traktorů
Kopečný, Aleš ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce shrnuje výsledky měření výstupních parametrů traktoru, na který byly namontovány tři různé druhy pneumatik. Měřené parametry jsou maximální tahový výkon, prokluz, měrná efektivní spotřeba paliva při maximálním tahovém výkonu. Výsledné naměřené a spočtené výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech. Výsledky měření byly zpracovány za použití regresivní analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.