Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vnímání genderových rolí
Šuhajová, Irena ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Ticháková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce "Analýza vnímání genderových rolí" popisuje názory současné společnosti na postavení mužů a žen. Cílem diplomové práce je získání informací, jak lidé vnímají genderové role a genderové stereotypy. Důležité je zjistit, zda se dnešní společnost genderovými stereotypy stále řídí. Teoretická část se zabývá popisem historie genderové problematiky od dob průmyslové revoluce do současnosti, dále definuje a hlouběji popisuje genderové role a stereotypy a ukazuje výsledky některých výzkumů se zaměřením na genderovou problematiku. Empirická část analyzuje výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo vnímání genderových rolí na vědomé úrovni člověka, nestrukturované rozhovory a projektivní techniky a to konkrétně test nedokončených vět a implicitní asociační test, které zjišťovaly pohledy na tuto problematiku ve vztahu k podvědomí. Závěr zhodnocuje a porovnává výsledky jednotlivých metod výzkumu této práce a vyvozuje patřičné závěry.
Specifika užití arteterapie v etopedickém terénu
HANZLOVÁ, Michaela
Smyslem mé bakalářské práce je systematizovat zjištění získaná v průběhu praxe ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Zde organizuji po dobu dvou let pravidelnou arteterapeutickou činnost, jež se odvíjí nejen od specifik práce s mládeží s poruchami chování obecně, tedy v systému etopedických zařízení, ale také ve vztahu ke konkrétním klientům na daném pracovišti tedy na základě jednotlivých kazuistik. Komparací obecné arteterapeutické metodologie s metodami aplikovanými v rámci určité skupiny bych ráda upozornila na postupy, které se osvědčily nebo které byly naopak nevyhovující a bylo potřeba je upravit.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu - typický způsob zpracování u dětí se SPU
BOUDOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá typickými znaky dětí s diagnózou SPU v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. V teoretické části jsou charakterizovaná východiska pro výzkum, kam spadají témata zabývající se problematikou projektivních technik a jejich užití u dětí, kam spadá také Warteggův kresebný test a jeho modifikace. Dále jsou zde zařazena témata zaměřena na specifické poruchy učení, jejich sociální aspekty a výtvarný projev dětí s touto diagnózou a grafický projev dětí obecně. Následuje část zabývající se barvami, jejich využitím v psychodiagnostice a jejich symbolikou. Tato část byla zpracována analýzou odborné literatury a jejím cílem je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou z hlediska zvolených znaků analyzovány zpracování jednotlivých polí Warteggova kresebného testu, která jsou následně zpracována statisticky. Výsledky výzkumné skupiny jsou porovnány s výsledky kontrolní skupiny. Cílem diplomové práce bylo vymezit typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU oproti dětem intaktním
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s autismem
KRAFTOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je zjistit charakteristické zpracování Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace autistickými dětmi. Teoretická část se podrobně zabývá projektivními technikami, charakteristikou dětské kresby, symbolikou motivů a barev, v neposlední řadě se zaměřuje na Warteggův kresebný test a jeho základní aspekty a na téma autismu. Empirická část se věnuje výzkumu, formální a obsahové stránce zpracovaných polí autistickými dětmi, dále charakteristice a významným zjištěním v polích, která se vztahují k autistickým rysům a projevům.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU.
BOUDOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá typickými projevy dětí s diagnózou SPU v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. V teoretické části je podán náhled do problematiky projektivních metod a jejich užití u dětí, grafického projevu dítěte, specifických poruch učení, jejich sociálního aspektu a významu barev. Tato část byla zpracována analýzou odborné literatury a jejím cílem je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou z hlediska zvolených znaků analyzovány zpracování jednotlivých polí Warteggova kresebného testu. Výsledky výzkumné skupiny jsou porovnány s výsledky kontrolní skupiny. Cílem bakalářské práce bylo vymezit typické znaky projevující se ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU.
Metody výzkumu trhu
Makaloušová, Julie ; Drozen, František (vedoucí práce)
Diplomová práce ?Metody výzkumu trhu? se zabývá především kvalitativními metodami výzkumu trhu. V úvodu si autorka vytyčuje tři základní cíle, a to podat ucelený teoretický základ metod výzkumu trhu s důrazem na kvalitativní metody, dále seznámit čtenáře s moderní metodou současného výzkumu trhu - oční kamerou a v praktické části diplomové práce aplikovat teoretické poznatky v případových studiích. Na konci práce jsou zmíněné i některé kvantitativní metody, čímž autorka ilustruje neoddělitelnost kvalitativních a kvantitativních metod v praxi.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy (BP je součástí širšího projektu)
ŽALOUDKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá využitím barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s diagnózou poruch příjmu potravy. V teoretické části je podán podrobnější přehled o kresebných projektivních technikách s akcentací barevné modifikace Warteggova kresebného testu. Dále se věnuje problematice poruch příjmu potravy, jejich příčinám, projevům a možnostem terapie. V empirické části jsou zpracovány kazuistiky tří klientek doplněné o deskripci a interpretaci jejich kresebných testů. Na závěr empirické části jsou předloženy vysledované typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy a některá specifika práce.
Techniky frotáže a muchláže z pohledu arteterapie s dětmi na 2.stupni ZŠ
LEIPNEROVÁ, Jitka
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné techniky frotáže a muchláže z pohledu arteterapie u dětí 2. stupně základní školy. V teoretické části jsou tyto techniky popsány ve výtvarném umění, výtvarné výchově i psychologických souvislostech. Důraz je dále kladen na symbol v dětském výtvarném projevu, apercepčně vizuální projektivní techniky a přístupy v arteterapii. Praktická část je věnována analýze volně dotvářených frotáží a muchláží dětí 2. stupně ZŠ. Je sledováno pojetí skvrny, barevnost, zobrazení prostoru, kompozice, náměty a obsahy výtvarných artefaktů, ale také projekční a abreakční potenciál frotáže a muchláže. V závěru je popsáno několik kazuistik. Zjištěné závěry jsou srovnány s poznatky odborné literatury.
Kresba začarované rodiny u dětí na 1. stupni ZŠ
FOŘTOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje projektivní metodě psychologické diagnostiky rodiny, testu kresby začarované rodiny. Teoretická část práce popisuje obecně současnou rodinu, její míru stability i sklon ke krizovosti a následnému rozpadu rodiny. Posléze je pozornost věnována oblasti rodinné diagnostiky, konkrétně kresebným projektivním technikám, zejména pak testu kresby začarované rodiny. Praktická část analyzuje soubor 110 kreseb začarované rodiny získaných od dětí z prvních a pátých tříd různých základních škol. Cílem práce je postihnout nejčastější tendence ve volbách začarování a vyhledání možných symbolických souvislostí se začarováním a vztahy mezi jednotlivými členy rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.