Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Celospolečenské hrozby podle veřejnosti
Pilnáček, Matouš
Součástí červnového šetření CVVM byl i blok otázek věnovaný vnímání míry ohrožení a připravenosti v České republice vůči vybraným hrozbám. Jako nejvíce ohrožující hodnotí občané z předložených hrozeb dlouhodobé výkyvy počasí následované na druhém místě stárnutím populace. Naopak jako nejmenší vnímají hrozbu válečného konfliktu. Nejlépe připraveni jsme podle respondentů na přírodní katastrofy a epidemie. Naopak nejhůře jsme připraveni na válečný konflikt a dlouhodobé výkyvy počasí.
Připravenost vybraných poskytovatelů zdravotních služeb Jihočeského kraje na zabezpečení evakuace
STŘEDOVÁ, Věra
Cílem práce bylo "Zjistit současný stav připravenosti vybraných poskytovatelů zdravotních služeb na zabezpečení evakuace." Celkem byly osloveny dvě nemocnice Jihočeského kraje, dle náhodného výběru, a to Nemocnice Český Krumlov a.s. a Nemocnice Jindřichův Hradec a.s. Jelikož se jedná o problematiku evakuace, měl by být personál nemocnice v dostatečné míře informován a připraven. Teoretická část je věnována rešerši právních norem a dokumentů řešících danou problematiku. Jedná se zejména o zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, který popisuje poskytovatele zdravotnických služeb a vyhlášku Ministerstva vnitra č. 380/2000 Sb., k přípravě a provádění úkolů ochrany obyvatelstva, která se zabývá evakuací a jejím popisem. Teoretická část se podrobněji zabývala charakteristikou poskytovatelů zdravotnických služeb, druhy zdravotnických zařízení, popis evakuace a události spojené s evakuací v České republice a v zahraničí. Pro zodpovězení výzkumné otázky "Jaký je současný stav připravenosti vybraných poskytovatelů zdravotních služeb na zabezpečení evakuace?" byla dodatečně stanovena hypotéza č. 1 "Informovanost vybraných poskytovatelů zdravotních služeb Jihočeského kraje na zabezpečení evakuace nedosahuje 75 %." Dotazník obsahoval celkem 29 otázek byl rozdělen na 4 podrobné úseky a to, informace o respondentovi, aspekty informovanosti, aspekty připravenosti a další aspekty. K hodnocení informovanosti zdravotnického personálu k připravenosti na evakuaci byla stanovena hranice 75 % úspěšnosti správných odpovědí. Z výsledků se prokázala nedostatečná informovanost a to na hranici 55 %. Dodatečně byly také stanoveny hypotézy č. 1 - č. 6, které byly zaměřeny na vliv informovanosti respondentů na věku, pohlaví, nejvyššího dosaženého vzdělání, oddělení a délce praxe. Pro statistické vyhodnocení byla zvolena metoda ANOVA, která ukázala, že informovanost respondentů závisí na pohlaví, věku a nejvyšším dosaženém vzdělání u obou nemocnic a každé jednotlivě. Dále je pak informovanost respondentů závislá na oddělení obou nemocnic a Nemocnice Jindřichův Hradec a.s. a naopak u Nemocnice Český Krumlov a.s. závislá není. Délka praxe poté není závislá u obou nemocnic a Nemocnice Český Krumlov a.s. a u Nemocnice Jindřichův Hradec a.s. naopak závislá je. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že připravenost a informovanost zdravotnického personálu u Nemocnice Český Krumlov a.s. a Nemocnice Jindřichův Hradec a.s. je nedostačující a poukazuje na nutnost zdravotnický personál o této problematice více seznámit.
Připravenost vybraného území podílet se na provádění úkolů ochrany obyvatelstva při úniku nebezpečných chemických látek.
ŠEVČÍK, Martin
Tato diplomová práce a její výzkum se zabývají připraveností obyvatelstva, pedagogických pracovníků a zastupitelů podílet se na vybraném území města České Budějovice na úkolech souvisejících s plněním úkolů ochrany obyvatelstva při úniku nebezpečných chemických látek. Práce v jistých mezích navazuje na výzkum a rozvíjí bakalářskou práci z roku 2017, jejímž úkolem bylo ověřit připravenost složek integrovaného záchranného systému pro zásah s výskytem nebezpečných chemických látek. Cílem práce bylo zjistit, zda je vybrané území schopno adekvátně reagovat na nebezpečí vzniklá v důsledku úniku nebezpečných chemických látek. Za účelem posouzení připravenosti bylo využito mírně se lišících dotazníků, které byly vyplněny obyvateli Českých Budějovic, pedagogy pracujícími na středních školách v Českých Budějovicích a zastupiteli města i zastupiteli Jihočeského kraje. Výsledky dotazníkového šetření jsou v práci vyhodnoceny pomocí deskriptivní statistiky, zajímavé výsledky jsou zobrazeny pomocí grafů. Zjištěna byla vysoká míra nepřipravenosti zkoumaných souborů. Dle výsledků dotazníkového šetření by se mohli v případě úniku nebezpečných chemických látek někteří respondenti chovat i nebezpečně. Přínosem této práce by mělo být především navýšení a zlepšení informovanosti v této oblasti. Za tímto účelem byl vytvořen informační leták obsahující doporučené postupy a mnoho důležitých údajů, tento leták byl následně rozdán obyvatelstvu. Přínosem, který tato práce poskytla již teď, je upozornění představitelů z řad zastupitelstev a pedagogických sborů na mezery v jejich znalostech problematiky nebezpečných látek. Dle zpětné vazby několika zastupitelů se dá v blízké době očekávat zpracování podrobných analýz týkajících se přepravy nebezpečných látek. Tato práce může být použita jako zdroj informací a může být využita pro porovnání s jinými výzkumy.
Připravenost obyvatelstva vybraného města na přežití krizové situace
KUŽELOVÁ, Blanka
Každý den se mohou lidé setkat s nebezpečím, které pro ně představují neočekávané situace, jako jsou různé katastrofy, živelné pohromy, dopravní nehody nebo také havárie spojené s únikem nebezpečných látek. Vznik krizových situací bývá většinou rychlý a nečekaný a ve většině případů je nelze odvrátit dřív, než udeří. Ke zmírnění následků mimořádných událostí nebo krizových situací je důležitá především připravenost občanů. Ti by měli vědět, jak se v takovýchto situacích zachovat a jak pomoci sobě a svým blízkým. Cílem práce bylo zjistit úroveň připravenosti obyvatel města České Budějovice na přežití krizové situace a následně provést komparaci dle jednotlivých věkových kategorií. Úroveň připravenosti byla zjišťována dotazníkovou formou a výsledky byly následně vyhodnoceny pomocí metod deskriptivní a matematické statistiky. Dotazník obsahoval 25 otázek, z toho 16 otázek podléhal statistickému setření. Výzkumný soubor tvořilo 466 obyvatel města České Budějovice, kteří byli rozděleni dle jednotlivých věkových kategorií. Vyhodnocením stanovených hypotéz se docílilo prostřednictvím deskriptivní a matematické statistiky. První hypotéza, která tvrdí, že obyvatelé města České Budějovice jsou připraveni na přežití krizové situace, nemohla být přijata, neboť z výsledků statistického šetření je patrné, že připravenosti obyvatel je na nízké úrovni. Nejméně připravení jsou však obyvatelé ve věku do 35 let, a proto bylo možné přijmout druhou hypotézu. Tato diplomová práce může sloužit jako studijní materiál, který by mohl být užitečný pro další výzkum v oblasti připravenosti obyvatelstva města České Budějovice na mimořádnou událost či krizovou situaci.
Chemické zbraně a připravenost složek Integrovaného záchranného systému
TRSKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá integrovaným záchranným systémem, jeho složkami a připraveností těchto složek na zásah při útoku chemických zbraní. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou vybrané základní složky integrovaného záchranného systému schopné reagovat na nebezpečí vzniklá útokem chemických zbraní. Práce se rozděluje na dvě částí. První část je teoretická, je zde popsána obecná charakteristika chemických zbraní. Dále je zde stručně sepsána historie vývoje chemických zbraní, zmíněny jsou důležité mezníky v této oblasti, například první použití chemické zbraně. Na tuto část navazuje popis jednotlivých bojových chemických látek, do popisu je zahrnuta základní charakteristika, účinky na organismus a případná ochrana před nimi. Část této práce je věnována samotnému IZS, prostředkům individuální ochrany a dekontaminaci. Poslední kapitola teoretické části se zabývá Úmluvou o zákazu vývoje, výroby, hromadění zásob a použití chemických zbraní a jejich zničení. Druhá část, tedy praktická, definuje metody a cíle vlastního výzkumu a výsledky, které jsou kvůli přehlednosti graficky zpracované. Následně jsou výsledky popsány v diskuzi. Součástí cíle práce bylo odpovědět na výzkumnou otázku. Jsou základní složky integrovaného záchranného systému připraveny na útok chemických zbraní? K zajištění těchto informací bylo využito dotazníkové šetření, které vyplnily základní složky. Celkem se tohoto šetření zúčastnilo 54 osob. Výzkum odhalil, že znalosti složek IZS v oblasti chemických zbraní jsou na nízké úrovni. Z tohoto výsledku lze usoudit, že složky nejsou dostatečně připraveny na útok chemických zbraní. Praktickým přínosem této práce by měl být především podnět k navýšení počtu cvičení týkajících se této problematiky a ke zvýšení teoretické přípravy sledovaných složek integrovaného záchranného systému.
Přístup k zajištění informovanosti obyvatelstva v rámci výpadků elektrické energie ve vybraných státech
STANĚK, Jakub
Dnešní globalizovaný svět je mnohem zranitelnější, než jsme často ochotni připustit. Žijeme ve společnosti, která je do značné míry závislá na stabilních dodávkách elektrické energie. Potenciální výpadek proudu velkého rozsahu neboli blackout může být pro takovou společnost velmi nebezpečnou situací. Často si ani neuvědomujeme, jaké důsledky by to neslo pro náš každodenní život, zdraví lidí, bezpečnost a ekonomiku země. I přes snahu odpovědných orgánů mohou být komplikace pro obyvatelstvo velmi vážné. Dopady takových neblahých událostí lze snižovat různými způsoby a jedním z nich je podporování informované společnosti, která se o sebe v dobách krize umí postarat. Tento text se zaměřuje na současný přístup ke zvyšování a udržování informovanosti obyvatelstva o problematice velkých poruch zásobování energií nejen v České republice. Cílem práce je srovnat právě informační prostředí ČR se situací v sousedním Německu. Je potřeba si uvědomit, že při propuknutí takové události nebude pravděpodobně fungovat mnoho důležitých systémů sloužících za běžných podmínek k informování obyvatelstva. Bude proto nezbytné přistoupit k alternativním řešením a komunikačním kanálům. V rámci osvěty je možné informovat široké obyvatelstvo pouze o nejdůležitějších opatřeních a vhodných vzorcích chování při blackoutu. Plynulým obnovením dodávek energie úkoly informování obyvatelstva nekončí. Výběrem klíčových informací by mohla tato práce přispět společnosti.
Připravenost Nemocnice Prachatice, a. s., na řešení mimořádných událostí
SOSNOVÁ, Anna
Cílem práce bylo posoudit informovanost personálu Nemocnice Prachatice, a. s., o znalostech doporučených postupů při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na evakuaci. Druhým cílem bakalářské práce bylo posoudit současný stav připravenosti Nemocnice Prachatice, a. s., na řešení vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na evakuaci. Teoretická část práce se věnuje Nemocnici Prachatice, a. s. Dále se práce věnuje mimořádným událostem, které se opírají o zákon 239/2000 Sb. o integrovaném záchranném systému a tématu evakuace, které se opírá o vyhlášku Ministerstva vnitra č. 380/2002 Sb. k přípravě a provádění ochrany obyvatelstva. Na závěr teoretické části jsou uvedeny příklady provedených evakuací nemocnic v České republice a v zahraničí. Pro praktickou část a splnění cíle práce 1, byl vytvořen dotazník pro zaměstnance Nemocnice Prachatice, a. s. (Příloha 1). Otázky byly zaměřeny na informovanost v oblasti ochrany obyvatelstva, postupy řešení mimořádné události dle Plánu krizové připravenosti a znalost základních informací pro možnou evakuaci. Ke splnění cíle práce 2, sloužil rozhovor (Příloha 2) provedený s technikem bezpečnosti a ochrany zaměstnanců při práci a požární ochrany v Nemocnici Prachatice, a. s., který byl zaměřen na nouzové plánování týkající se vody, elektrické energie, potravin, léčiv, nafty, tepla, přívalu osob, útoku aktivního střelce a evakuace. Z výsledků dotazníkového šetření je patrné, že informovanost personálu dosahuje 62 %, to znamená, že hranice 80 %, stanovena hypotézou 1, nebyla dosažena a hypotéza se nepotvrdila. U rozhovoru bylo dosaženo úspěšnosti 78 %, a proto se hypotéza 2 také nepotvrdila. V závěru práce se poukazuje na nedostatečnou úroveň informovanosti personálu, zejména v oblasti ochrany obyvatelstva. Připravenost nemocnice taktéž vykazuje nedostatky v připravenosti na mimořádné události. Výsledky bakalářské práce budou použity ke zvýšení přípravy a školení personálu Nemocnice Prachatice, a. s., v rámci mimořádných událostí a evakuace.
Připravenost finského vzdělávacího systému na kurikulární reformu
Králová, Anežka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce představuje právě probíhající vzdělávací reformu ve Finsku. Práce si klade za cíl popsat proces implementace současné kurikulární reformy ve Finsku a zhodnotit připravenost učitelů, studentů učitelství a managementu na kurikulární reformu. V teoretické části jsou uvedena pojetí kurikula a kurikulárních reforem. Dále je stručně představen management změny, důvody, proč jsou reformy úšpěšné či neúspěšné a specifika finského vzdělávacího systému. Výzkumná část práce podrobně analyzuje finské národní kurikulum z roku 2004 a z roku 2014, a také rozhovory s učiteli, studenty učitelství a manažery reformy. Na základě výzkumné části práce může říct, že učitelé a studenti jsou připraveni po stránce znalostní, ale nejsou připraveni na zavedení myšlenek reformy do běžného vyučování. Management reformy je na implementaci připraven. Do tvorby i implementace zapojuje učitele i ostatní zájmové skupiny, reformu komunikuje, vzdělává a má zajištěné financování. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a stanovena doporučení pro další výzkum.
Analýza řešení připravenosti obcí na mimořádnou událost sucho v regionu Jihočeského kraje
FURIK, Miroslav
Cílem této diplomové práce je zhodnocení potřeb a připravenosti obcí s rozšířenou působností Jihočeského kraje na mimořádnou událost sucho. K dosažení stanoveného cíle byla provedena rešerše dostupné literatury a zahraničních pramenů, která napomohla k získání základních informací nezbytných k pochopení této problematiky. Pro analýzu potřeb a připravenosti obcí s rozšířenou působností byla využita metoda kvalitativního výzkumu, provedená na základě řízeného strukturovaného rozhovoru. Tento výzkum byl uskutečněn mezi pracovníky krizového řízení obcí s rozšířenou působností na území Jihočeského kraje. Dotazováni byli i další odborníci, jako např. pracovníci odboru krizového řízení Krajského úřadu Jihočeského kraje, odboru životního prostředí obcí s rozšířenou působností nebo Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje. V dostupných dokumentech byly dále zkoumány podrobnosti týkající se vybraných aspektů zvyšujících odolnost a připravenost obcí s rozšířenou působností na výskyt sucha. V těchto dokumentech byla zkoumána míra zapojení státní správy a samosprávy v otázkách řešení připravenosti na sucho a způsob implementace v analyzovaných dokumentech. Zjištěné informace byly následně uspořádány a vyhodnoceny. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že připravenost obcí s rozšířenou působností na mimořádnou událost sucha je nedostatečná. Dokumentace, která by řešila problematiku sucha, nebyla pro jednotlivé správní obvody obcí s rozšířenou působností zpracována a též nebyla zapracována do havarijního plánu kraje nebo krizového plánu obce s rozšířenou působností. Dalším problémem je nedostatečná informovanost obcí s rozšířenou působností o epizodách výskytu sucha ve správních obvodech obcí s rozšířenou působností na území Jihočeského kraje. Provedeným výzkumem byl také zjištěn problém v nízkém počtu zdrojů pitné vody a nedostatečného zajištění náhradních či nouzových zdrojů pitné vody.
Připravenost starostů obcí Jihočeského kraje na mimořádné události a krizové situace
STŘEDOVÁ, Věra
Cílem práce bylo posoudit připravenost starostů obcí v Jihočeském kraji na mimořádné události a krizové situace v souladu s platnou Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení. Celkem bylo osloveno 570 obcí, z kterých se vrátilo 56 odpovědí. Jelikož se jedná o problematiku mimořádných událostí a krizových situací, měli by být starostové obcí v dostatečné míře informováni a připraveni. Teoretická část je věnována rozboru zákonů pro povinnosti starostů obcí a obecních úřadů z pohledu mimořádných událostí a krizových situací. V práci je definováno celkem 5 zákonů a dále pak kapitola o spolupráci starosty obce s velitelem zásahu a tok informací a dokumentů na úrovni obce za vzniku mimořádné události. Jedná se o rozbor zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon) a zákona č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a o změně některých souvisejících zákonů. Pro testování hypotézy "Informovanost starostů obcí Jihočeského kraje na úseku problematiky mimořádných událostí a krizových situací nedosahuje 75 %" bylo realizováno rozsáhlé dotazníkové šetření. Dotazník obsahoval celkem 51 otázek a byl rozdělen na 4 podrobné úseky a to, informace o respondentovi, aspekty připravenosti, aspekty informovanosti a další aspekty. K hodnocení informovanosti starostů obcí byla stanovena hranice 75% úspěšnosti správných odpovědí. Z výsledků se prokázala nedostatečná informovanost a to na hranici 25 %. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že připravenost a informovanost starostů obcí je nedostačující a poukazuje na nutnost starosty obcí o této problematice více seznámit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.