Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lávka pro pěší
Rusňák, Marek ; Šmak, Milan (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh a posouzení ocelové lávky pro pěší přes řeku Dřevnici ve Zlíně. Jako základní materiál byla zvolena ocel S355 a pro vybrané prvky ocel S235. V úvodní části práce jsou řešeny dvě konstrukční varianty. Tyto varianty jsou poté porovnány a dále je řešena pouze vybraná výhodnější varianta. Vybranou variantou je příhradová konstrukce lávky s dolní mostovkou a zakřivenými horními pásy. Mostovka je tvořena příčníky a mostovkovým plechem s podélnými výztuhami. Rozpětí konstrukce je 35.0 m, šířka lávky je 3.9 m a její výška uprostřed rozpětí činí je 4.2 m.
Analýza příčin dopravních nehod vozidel s chodci na vybraných přechodech pro chodce
Šimáková, Aneta ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá příčinami dopravních nehod na přechodech pro chodce. V úvodu teoretické části jsou popsány příčiny a míra zavinění dopravních nehod na přechodech pro chodce jednotlivými účastníky. V rámci druhé teoretické části je popsána analýza současného stavu řešené problematiky. V praktické části jsou uvedeny měřicí přístroje, které byly ve vozidlech během měření použity pro sběr dat. Dále je vyhodnoceno měření, které proběhlo v reálném silničním provozu na vybraných přechodech pro chodce ve městě Brně pomocí zařízení eyetracker. Měření byly analyzovány a výsledky srovnány s protokoly o dopravních nehodách, které se udály na těchto analyzovaných přechodech.
Zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu
Doležalová, Lucie ; Bartuška, Ladislav (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu. Práce analyzuje případy nehod v určité lokalitě a postoje i zkušenosti chodců, jakožto místních obyvatel. Cílem práce je zmapování nehodovosti chodců – případová studie a vytvoření vhodných opatření v urbánním prostoru na příkladu města Třeboně. První část práce se zabývá teorií a terminologií, následuje obecný pohled na problematiku dopravních nehod v urbánním prostoru. Další kapitola se zaměřuje na chodce jako účastníky silničního provozu a jejich bezpečnost. Čerpala jsem jak z odborné literatury, dokumentů a knih, tak z případových studií. Empirická část práce pak rozebírá analýzu nebezpečných míst ve vybrané lokalitě. Tato místa byla vybrána na základě dotazníkového šetření mezi místními obyvateli s cílem poukázat na tato nebezpečná místa reálnými dopravními nehodami ve městě Třeboni. Z průběhů konkrétních dopravních nehod stanovit vhodná opatření v nebezpečných místech, a tím pomoci ke zvýšení bezpečnosti chodců v daném městě. K získání potřebných údajů je v práci použita analýza dokumentů, dotazníkové šetření a následné vyhodnocení výsledků. V závěru jsem zhodnotila výsledky a návrhy opatření.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vinklárková, Eliška ; Sedláček, Jan (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Hlavním cílem návrhu bylo nevytvořit integrací dopravy z této parcely bariéru pro obyvatele ani pro turisty a ponechat ji co možná nejvíce chodcům. Pohyb chodců a vozidel by se neměl křížit. Nové koleje jsou proto přisunuty ke stávající vlečce. Pohyb autobusů by se měl odehrávat bezprostředně u rušné místní komunikace. Budova terminálu je na parcele umístěna do centra dění a je spojovacím článkem mezi autobusovou, vlakovou, automobilovou dopravou a chodci. Díky zvolenému dopravnímu řešení je parcela oproštěna od dopravních bariér a vzniká zde volná rozptylová plocha pro pěší. Zároveň dopravní řešení neznemožňuje volný průchod parcelou obyvatelům z jihu. Umístění rozptylové plochy přirozeně navádí návštěvníka i obyvatele města na oblast jejich zájmu – odklon od průmyslové části města.
Detekce objektů v obraze s pomocí rozšířené sady Haarových příznaků a histogramu
Králík, Martin ; Uher, Václav (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřená na detekci objektů v obraze s využitím rozšířené sady hárových příznaků a histogramu orientovaných gradientů. Nejprve je uveden základní princip extrakce a klasifikace obrazových dat. V další části je představen vlastní koncept příznaku založený na metodě Diffusion distance. Výstupem této práce je implementace těchto metod jako operátory pro aplikaci Rapiminer.
Přestavba křižovatky v Ústí nad Orlicí na nám. Svobody
Suchomel, Lukáš ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je úprava stávající křižovatky na nám. Svobody v Ústí nad Orlicí. Stávající stav je nevyhovující z dopravně-bezpečnostního hlediska. Problematické je odbočování vozidel z ulice Tvardkova do ulice 17. listopadu a následné překážení vozidlům odbočujícím z ulice Letohradská do ulice Tvardkovy. Dále je problematické umístění autobusové zastávky a nebezpečný pohyb chodců po křižovatce. Obsahem bakalářské práce je návrh zlepšení přehlednosti křižovatky- výstavbou okružní křižovatky.
Úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách
AMBRŮŽEK, Tomáš
Problematika dopravní nehodovosti je obecně a trvale aktuální téma jak v České republice, tak i v celém vyspělém světě. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zabývá dopravními nehodami, přesně úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Cílem této práce bylo vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě stanoveného cíle byla také formulována následující hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách.`` Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární a obsahové analýzy dat pro hodnocení úrazů hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Zkoumaný soubor tvořilo 91 zemřelých účastníků dopravních nehod pitvaných na Soudnělékařském oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s., přičemž bylo využito jejich pitevních protokolů. Analýzou byla zpracovávána a hodnocena jednotlivá smrtelná zranění zemřelých účastníků dopravních nehod a to podle toho, zda příčinou smrti bylo samotné poranění hlavy, polytrauma společně se smrtelným poraněním hlavy a ostatní poranění. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl práce, vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách,`` byla potvrzena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.