Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Soubor pohádek napsaný dětmi předškolního věku
MORAVCOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor pohádek napsaný dětmi předškolního věku. Dále je cílem zjistit, zda jsou děti ovlivněny televizí, zda děti dokážou vymyslet pohádkový příběh a nakolik je pro tuto věkovou skupinu pohádka důležitá. Teoretická část je zaměřena na kapitoly týkající se vývoje předčtenářské gramotnosti u dítěte, dále na pohádky a na jejich důležitost pro děti předškolního věku. V práci je zmíněn Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praktická část je zaměřena na rozbor pohádek, které děti vymyslí, například hledání podobností s pohádkami již známými. Tím si odpovím na cíle mé bakalářské práce. Dále byl rodičům předškolních dětí rozdán anonymní dotazník, který obsahuje otázky týkající se předčtenářské gramotnosti. Výsledky jsou popsány a okomentovány v praktické části práce.
Využití literárního příběhu k rozvoji předčtenářské gramotnosti v mateřské škole
KOZÁKOVÁ, Renata
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou čtenářské gramotnosti a aktivit, které napomáhají s rozvojem předčtenářských dovedností dětí předškolního věku. V teoretické části je vymezen termín čtenářská gramotnost a popsán význam četby v předškolním období. Další část se zaměřuje na možnosti využití literárního příběhu v rozvoji předčtenářské gramotnosti, na metody práce s literárním příběhem v mateřské škole. Praktická část názorně ukazuje způsoby práce a návrhy činností v oblasti rozvoje předčtenářské gramotnosti. Integrované tematické celky, které vycházejí z literárních příběhů, byly využity při práci s dětmi a následně zhodnoceny podle evaluačního plánu.
Literatura pro děti v mateřské škole
STEHLÍKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce s názvem Literatura pro děti v mateřské škole je rozdělena na dvě části. V první teoretické časti objasňuje terminologii jako gramotnost, předčtenářská gramotnost a čtenářská gramotnost. Také zde najdeme kapitoly o tom, co ovlivňuje předčtenářskou gramotnost a proč je důležité ji rozvíjet. Dále nabídne kapitolu o tom, jak vzbudit zájem dětí o knihy. V praktické části zhodnotí využití literatury pro děti v mateřských školách vyplývající z rozhovoru s učitelkami. Nabídne seznam nejčastěji používané literatury pro děti v mateřských školách knihy, nejlépe hodnocené učitelkami pro práci s dětmi a metody, které učitelky používají při práci s knihou. Dále se zaměří na vybavenost knihoven v mateřských školách dle předem připraveného seznamu literatury pro děti.
Metody rozvoje předčtenářské gramotnosti
MELMEROVÁ, Alena
Cílem diplomové práce je zjistit aktuální stav tzv. předčtenářství a prozkoumat metody, které se používají k rozvíjení tzv. předčtenářské gramotnosti. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, problematiku čtenářské gramotnosti (se zaměřením na tzv. předčtenářskou gramotnost), faktory ovlivňující předčtenářský zájem dětí a především na metody aplikovatelné pro rozvoj schopností a dovedností dětí předškolního věku v oblasti literární výchovy. Praktická část obsahuje empirické šetření (kvalitativní výzkum) zrealizované na vybraných mateřských školách. Výzkum je doplněn pracovními listy, které byly ověřeny v praxi.
Role rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti
VOLFOVÁ ŽÁKOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce se zabývá rolí rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti u dětí mladšího školního věku. V teoretické části specifikuje a rozlišuje základní pojmy čtenářská kompetence, čtenářská dovednost a čtenářství. Dále je vymezena předčtenářská a čtenářská gramotnost a jejích pět složek. Práce rovněž čtenáře seznamuje s pojmem rodina z pohledu generačních změn, aktuálních problémů a postojů ke čtenářství. Nastíněno je několik realizovaných projektů na podporu čtenářství v České republice. Formou smíšeného kvantitativně kvalitativního výzkumu je zjišťováno, zda a jakým způsobem dochází k rozvoji čtenářské dovednosti v kontextu rodinného prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi výchovou dítěte v trvalé péči jednoho z rodičů nebo ve střídavé péči obou rodičů a rozvojem čtenářské dovednosti.
Předčtenářská gramotnost v mateřských školách a školních družinách
ČERNÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá předčtenářskou gramotností u dětí v mateřských školách a školních družinách. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související s tématem. Popisuje vývoj předčtenáře v rodině, v mateřské škole, v knihovně a zaměřuje se na faktory ovlivňující předčtenářskou gramotnost. Dále zachycuje záběr textů souvisejících s tématem předčtenářské, čtenářské gramotnosti z časopisů Informatorium 3-8 a Rodina a škola v období 2010-2016. Praktická část je zaměřena na zjištění konkrétních údajů ohledně rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti v Základní a Mateřské škole Černovice. Seznamuje s výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno v mateřské škole a ve školní družině. Výsledky dotazníků z mateřské školy jsou doplněny poznatky z pozorování.
Korálky čtenářství - projekt podporující předčtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí
Skálová, Kristýna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podporou předčtenářské gramotnosti. Popisuje současné projekty, které podporují čtenářskou a předčtenářskou gramotnost. Práce vyzdvihuje důležitost rodiny a mateřské školy při rozvoji předčtenářské gramotnosti a předkládá různé způsoby práce s literaturou a posluchačské preference dětí předškolního věku. V didaktické části je popsán projekt "Korálky čtenářství," který podporuje předčtenářskou a čtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní literární výchova, předčtenářská gramotnost, předškolní dítě, dítě mladšího školního věku, spolupráce školy a rodiny, projekt podporující čtenářství, práce s knihou.
Motivace ke čtenářství u českých dětí se sluchovým postižením
Bohuslávková, Klára ; Zbořilová, Radka (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Bakalářská práce: Motivace ke čtenářství u českých dětí se sluchovým postižením Klára Bohuslávková Abstrakt: Práce se zabývá čtenářstvím u českých dětí se sluchovým postižením a motivací k němu. V teoretické části shrnuje poznatky o motivaci ke čtenářství obecně, poté popisuje potřebu motivovat ke čtenářství děti se sluchovým postižením. V práci jsou rozebrány hlavní motivační faktory na cestě ke čtenářství - práce rodičů, pedagogů a spolupráce vrstevníků. Dále jsou v teoretické části popsány existující projekty, které se v České republice zaměřují na podporu dětského čtenářství a také projekty změřené konkrétně na čtenářství dětí se sluchovým postižením. V praktické části je popsán vlastní projekt, který byl realizován v prostorách s Městské knihovny v Praze, a který byl zacílen právě na děti se sluchovým postižením. Dále jsou v této části analyzovány rozhovory, které byly s dětmi vedeny v průběhu a po skončení projektu, a rozhovory s jejich pedagogy - vychovateli a učitelkou. V závěru práce jsou usouvztažněny teoretické poznatky z odborné literatury s poznatky získanými v průběhu projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.