|
Podnikatelský plán společnosti AltheaPrague, s.r.o.
Štefanová, Tereza ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo vytvoření podnikatelského plánu pro nově založené nestátní zdravotnické zařízení. První část práce teoreticky pojednává o podnikatelském plánu jako strategickém dokumentu. Je vysvětleno k jakému účelu slouží, jak by měl takový plán vypadat a o jakých tématech pojednávat. Současně jsou v teoretické části vysvětlena specifika soukromého podnikání ve zdravotnictví v České republice. Druhá část práce se věnuje praktickému postupu založení centra preventivní medicíny AltheaPrague, s.r.o. na Praze 7. Jsou vysvětleny veškeré nutné kroky, které bylo potřeba učinit pro založení a úspěšné zahájení provozu tohoto zdravotnického zařízení. Třetí část diplomové práce tvoří samotný podnikatelský plán společnosti včetně všech příslušných kapitol jako například finanční, provozní, marketingové i personální plány, analýzu konkurence a analýzu možných rizik.
|
| |
|
Strategická analýza Nemocnice České Budějovice
Šnorek, Michal ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvoření strategické analýzy společnosti Nemocnice České Budějovice, a.s. Analyzovaný subjekt je součástí odvětví zdravotnictví v Jihočeském kraji, jeho operační prostor je druhého řádu a je vymezen regionem. Odvětví zdravotnictví na úrovni analyzovaného regionu je konsolidované a strukturované. V odvětví operuje analyzovaný subjekt jako dominantní a vedle něj působí více menších subjektů tvořících konkurenční lem a využívajících tržních výklenků. Mezi silné stránky společnosti patří tradice, disponování jedinečnými zdroji a poskytování komplexní péče včetně superspecializované. Slabé stránky zahrnují nedostatečnou self-promotion, nízkou vědeckou aktivitu a špatný stav některých budov. Tvorba strategie souvisí s hlavním posláním analyzovaného subjektu, kterým je poskytování základní, specializované a superspecializované zdravotní péče účelně a efektivně. Analyzovaná organizace uplatňuje strategii diferenciace dle Portera. Realizace strategie není předmětem této práce.
|