Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace složení betonů mikropříměsemi.
Juříková, Denisa ; Křížová, Klára (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Cílem této práce je shrnutí poznatků vztahující se k využívání jemnozrnných příměsí v cementových kompozitech. Využitím těchto příměsí je možno dosáhnout extrémních vlastností, především vysokých pevností a trvanlivosti betonů. Těchto vlastností lze docílit optimalizací hutnosti pojiva a plniva v rozmezí 0 až 0,25 mm. Z tohoto důvodu je značná část této práce věnována příměsím a jejich působením v betonu. Experimentální část práce se zabývá optimalizací vybraných příměsí v kombinaci s cementem pro dosažení minimální mezerovitosti a jejich pevností v tlaku ve stáří 1, 3, 7, 28 a 60 dní.
Problematika tenkovrstvých asfaltových koberců
Kubánek, Ondřej ; Frýbort, David (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je získání zkušeností s návrhem směsí asfaltového betonu pro velmi tenké vrstvy. Seznámením s vlastnostmi těchto směsí, jako je mezerovitost, odolnost vůči vodě a odolnost vůči trvalým deformacím. Porovnáním zjištěných parametrů s požadavky normy ČSN EN 13108-2 a její národní přílohy.
Návrh koncepce využívání mikropříměsí pro betony vysokých užitných vlastností
Lédl, Matěj ; Hela, Vlastimil (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Moderní cementový kompozit se dnes již neobejde bez použití příměsí. Tato diplomová práce je zaměřena na návrh malt s použitím mikro a nano příměsí, dosažení vysokých mechanických pevností díky optimalizované zrnitosti maltových směsí, a také na dopad vlastností suchých komponent na výsledné vlastnosti malt.
Recyklované kamenivo do asfaltových směsí pozemních komunikací
Kropáč, Pavel ; Zdřálek, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá vznikem, rozdělením a recyklací stavebního a demoličního odpadu. Následně se zabývá recykláty vyrobených z těchto stavebních a demoličních odpadů a jejich možným uplatněním v konstrukčních vrstvách vozovek. V praktické části se práce zabývá sledováním vlastností celkově devíti asfaltových směsí s různým zastoupením recyklovaného betonového kameniva a asfaltového pojiva, které jsou navržené a určené pro ložní asfaltové vrstvy vozovek. Na betonovém recyklovaném kamenivu a asfaltových směsí jsou provedeny různé laboratorní zkoušky, jejichž výsledky jsou podrobeny srovnání s požadavky příslušných norem a TP 210. V závěru práce je provedeno cenové srovnání asfaltových směsí.
Dvouvrstvý koberec drenážní s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem
Klimeš, Petr ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je zpracovat rešerši literatury týkající se použití dvouvrstvých drenážních systémů, určit zásady pro návrh směsí typu asfaltový koberec drenážní. Jsou navrženy směsi drenážního koberce PA 8, PA 11 a PA 16 s odlišným dávkováním asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem. Je stanovena odolnost vůči účinkům vody, drenážní schopnost a ztráta částic všech směsí. Byla rovněž stanovena odolnost dvouvrstvého PA 8 a PA 11 vůči vzniku trvalých deformací a drenážní schopnosti. Laboratorními zkouškami se prokázala vhodnost těchto dvouvrstvých koberců s očekávaným snížením hlučnosti silničního provozu.
Vývoj konstrukčních betonů s elektrárenskými popílky
Ťažký, Martin ; Sokol, Pavel (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Celosvětově výroba betonu stále stoupá, což sebou však nese vzrůstající ekologickou zátěž z výroby cementu. Proto je dnes snahou stále více ve stavebnictví,taktéž pro výrobu betonu, využívat druhotných surovin z průmyslu. Nejběžnější takovou surovinou, jejíž používání je prakticky nejvíce rozšířené, je vysokoteplotní úletový popílek. Jeho použití přináší ne jen velice pozitivní dopad na ekonomiku a ekologii výroby, ale taktéž pozitivně ovlivňuje vlastnosti betonu jak v čerstvém, tak zatvrdlém stavu. Snahou této práce proto bylo dále zefektivnit jeho použití návrhem betonové směsi s přihlédnutím k minimální mezerovitosti suché směsi cement-popílek.
Nízkohlučné povrchy vozovek
Zítka, Patrik ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na použití nízkohlučných povrchů vozovek kvůli stále se zvyšujícímu hluku od dopravy. Jednotlivé typy těchto vozovek jsou zde rozebrány a uvedeny jejich výhody a nevýhody. Dále jsou shrnuty a popsány základní metody měření dopravního hluku. V poslední části jsou uvedeny postupy a výsledky měření hlukových emisí na nízkohlučném povrchu VIAPHONE®.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.