Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důstojnost mentálně postižených lidí z pohledu pracovníků centra
VÁVROVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá reflexí zhodnocení lidské důstojnosti při práci s mentálně postiženými v zařízení centra STROOM DUB, o. p. s., ze strany sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. První část bakalářské práce se zabývá obecným vysvětlením pojmu lidská důstojnost, následně důstojnost lidí s mentálním postižením a význam lidské důstojnosti v křesťanství. Dále bakalářská práce poskytne stručný přehled historie a přiblíží sociální práci s mentálně postiženými lidmi. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na centrum STROOM DUB, o. p. s., na jeho vznik a popis, dále na cíle, zájmy a práci centra. Ve stručnosti představí klienty, kteří pobývají v centru celoročně nebo ambulantně, a jejich práci v jednotlivých terapeutických dílnách. Poslední část bakalářské práce se zabývá samotným výzkumem v zařízení, jehož cílem je zjistit, jak přistupují zaměstnanci centra - sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách - ke klientům s mentálním postižením, zda respektují/nerespektují důstojnost lidí s mentálním postižením a jak vnímají tuto interakci.
Hospitalizace dětí s Downovým syndromem
KUDRFALCOVÁ, Petra
Downův syndrom je nejčastější genetická porucha, která se průměrně vyskytuje u jednoho ze 700 živě narozených dětí. Každé dítě narozené s Downovým syndromem nese ve svých buňkách nadbytečné množství 21. chromozomu. Dítě narozené s Downovým syndromem potřebuje odlišnou péči a přístup než ostatní děti, z důvodu výskytu různého stupně mentální retardace a vzniku přidružených onemocnění. Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku Downova syndromu široké veřejnosti. Dále zmapovat spokojenost rodičů s poskytovanou ošetřovatelskou péčí v nemocnici při hospitalizaci jejich dítěte s Downovým syndromem a zjistit odlišnosti ošetřovatelské péče o děti s Downovým syndromem v rámci hospitalizace na dětském oddělení z pohledu sester. Cíle je dosaženo pomocí kvalitativního šetření, které bylo prováděno formou polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí s Downovým syndromem a sestrami z různých dětských oddělení. První část práce popisuje teoretické pojetí Downova syndromu. Popisujeme jeho formy, historii, charakteristické znaky, přidružená onemocnění, diagnostiku a specifičnost péče v různých oblastech. Praktická část práce zpracovává a rozebírá provedené rozhovory s oběma jmenovanými skupinami, kdy k analýze výzkumných dat je použita metoda otevřeného kódování. Z provedených rozhovorů s rodiči vyplývá, skutečná spokojenost s hospitalizací jejich dětí, ale nespokojenost co se týče předání informace, že jejich dítě má Downův syndrom. Z 9 matek bylo 5 žen nespokojeno s předáním této skutečnosti a povětšinou si stěžovaly na nepřítomnost manžela. Díky provedeným rozhovorům se sestrami jsme zjistili odlišnosti v péči o tyto děti. Povětšinou se to týká jiného přístupu, většího dohledu z důvodu výskytu mentální retardace a více vysvětlování a ujišťování, zda dítě pochopilo. Dokonce jsme zjistili výší výskyt agresivity u těchto dětí a z toho důvodu je důležitý empatický a citlivý přístup. Závěrem šetření tedy je, zvýšená náročnost ošetřovatelské péče a spokojenost rodičů s hospitalizací jejich dítěte, kdy nějaké výjimky se najdou a je co zlepšovat z obou dvou stran. Konkrétně ze stran lékařů, je potřeba změnit přístup ve sdělování informace rodičům o výskytu Downova syndromu u jejich dítěte.
Využití pohybových aktivit u osob s Downovým syndromem
HEJLEK, Jaroslav
V této bakalářské práci se zabývám využitím pohybových aktivit u osob s Downovým syndromem, cílem práce bylo zjistit a popsat jaké pohybové aktivity se využívají v rámci sociálních služeb. Za účelem dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru a technika ohniskové skupiny. Odpovědi komunikačních partnerů byly sbírány s ohledem na dva výzkumné soubory a rozdílnou technikou získávání dat. Prvním výzkumným souborem byli sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách a aktivizační pracovníci, rozhovory byly uskutečněny s devíti pracovníky z pěti různých zařízení sociálních služeb v rámci Jihomoravského a Jihočeského kraje. Následně byly vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování a kategorizace dat. Druhým výzkumným souborem byli klienti z jednoho zařízení v Jihomoravském kraji, data byla sbírána pomocí techniky ohniskové skupiny. Ohniskové skupiny se zúčastnilo pět klientů, celkem tři muži a dvě ženy. Vyhodnocení jsem provedl pomocí metody vytváření trsů. Z výsledku vyplývá, že nabídka pohybových aktivit v zařízeních sociálních služeb je velmi pestrá a různorodá, klienti jsou k nim podporováni a mají na ně pozitivní účinky. Většina klientů se účastní sportovních akcí, soutěží či olympiád a pohybové aktivity mají rádi. Přínosem bakalářské práce je přehled využití pohybových aktivit pro pracovníky či jiné lidi, kteří pracují s osobami s Downovým syndromem, a může být možným zdrojem inspirace. Práce také poukazuje na význam pohybových aktivit a může přispět ke zlepšení informovanosti veřejnosti.
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole.
ŠTĚPÁNKOVÁ, Karolína
V teoretické části bakalářské práce je popisována problematika dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, s vývojovým opožděním a mentálním postižením s důrazem na předškolní věk, začlenění do mateřské školy a možnosti podpory a rozvoje v prostředí mateřské školy. Praktická část je věnována případové studii dítěte s vývojovým opožděním v mateřské škole, zejména odhalování jeho speciálních vzdělávacích potřeb a způsobům jejich naplňování v mateřské škole. Informace jsou získávány pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s matkou dítěte, pedagogy a speciálním pedagogem.
Transformace pobytových zařízení pro osoby s mentálním postižením
JEŽKOVÁ, Blanka
Tématem bakalářské práce je transformace pobytových zařízení pro osoby se zdravotním postižením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historický vývoj sociálních služeb, zejména na našem území. Dále je zde definována mentální retardace a její klasifikace. Tato část se věnuje také vzniku speciální pedagogiky. V neposlední řadě jsou zde kapitoly zabývající se samotnou transformací pobytových zařízení sociálních služeb a legislativními ustanoveními, které jsou s tímto procesem spojeny. Velká část je zde věnována Standardům kvality sociálních služeb, které jsou přílohou č. 2 Vyhlášky 505/2006 Sb., prováděcího předpisu k zákonu č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Cílem praktické části je zjistit, zda je péče v pobytových zařízeních pro osoby s mentálním postižením adekvátní a jak moc se během transformace změnila. Dalším cílem je zjistit, jak se změnilo vzdělávání zaměstnanců i klientů těchto služeb a jakou roli měli dříve a jakou mají dnes speciální pedagogové. Sběr dat proběhl pomocí polostrukturovaných rozhovorů a pozorování.
Inkluze dítěte s mentálním postižením a vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole
KISELICOVÁ, Gabriela
Tématem bakalářské práce je inkluze dítěte s mentálním postižením a vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole. Jedná se o případovou studii jednoho konkrétního dítěte. Cílem bakalářské práce je popsat problematiku nástupu dítěte s mentálním postižením a vývojovou dysfázií a jeho začleňování do kolektivu v mateřské škole běžného typu. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů, které se pojí s problematikou mentální retardace a narušené komunikační schopnosti, je vymezen pojem vývojová dysfázie, diagnostika těchto dětí, spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, systém péče o tyto děti a legislativa spojená s inkluzí. V praktické části jsou popsány a prezentovány metody a výsledky kvalitativního výzkumného šetření, jako nejvhodnější typ výzkumu byla zvolena případová studie. Výzkumné šetření je realizováno metodou polostrukturovaného rozhovoru, pozorováním a analýzou dokumentů.
Pohled rodinných příslušníků na člena rodiny s mentální retardací
CHALUPNÍKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se věnuje rodině dítěte s mentální retardací a jednotlivým postojům jejích členů k dítěti. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu mentální retardace, dále je zde popsána charakteristika jejích stupňů a psychické zvláštnosti osob s mentální retardací. Také se zaměřuje na rodinu, její definici, rozdělení dle funkčnosti a jejích samotných funkcí. Nakonec se zaobírá rodinou dítěte s mentální retardací, kde popisuje problematiku narození dítěte a čím jeho rodiče v tomto období prochází, jaké dopady to může mít na vztah rodičů a jak to vnímají jeho sourozenci. Praktická část poskytuje náhled do přístupu a postojů členů dvou rodin s dítětem s mentální retardací. Práce zjišťuje pohled matky, otce a sourozenců na člena mentální retardací, sleduje vývoj jejich přístupu, co jejich pohled ovlivnilo a porovnává jejich postoje.
Dítě se syndromem Smithové - Magenisové
EICHNEROVÁ, Tereza
Případová studie pojednává o jedinci, kterému byl diagnostikován syndrom Smithové - Magenisové. V první části se čtenář seznámí nejen s diagnostikou a symptomy tohoto syndromu, ale také s problematikou mentální retardace, která se syndromem Smithové - Magenisové úzce souvisí. Praktická část práce je zaměřena na konkrétního jedince se syndromem Smithové - Magenisové, na popis jeho vývoje od narození až po současný věk. Informace byly získávány pomocí hloubkového polostrukturovaného rozhovoru s matkou dítěte, zúčastněném a nezúčastněném pozorování na základní škole praktické, do které jedinec pravidelně dochází. Získaná data jsou podpořena zprávami z vyšetření, kterým se jedinec v průběhu života podrobil, jejich zveřejnění je v souladu se souhlasem matky dítěte. Cílem této práce je, pomocí konkrétního jedince, podrobně popsat život člověka/dítěte se syndromem Smithové - Magenisové, seznámit čtenáře s touto problematikou a představit veřejnosti syndrom Smithové - Magenisové na příkladu konkrétního jedince. Význam své práce vidím především v pomoci dalším rodičům, kterým se narodilo dítě s tímto syndromem, a kteří na základě přečtení následujícího textu, mohou získat určité informace, které jim pomohou s výchovou jejich potomka.
Informovanost žen o problematice Downova syndromu
KŘEPELOVÁ, Lenka
Anotace Bakalářská práce se věnuje problematice Downova syndromu (dále DS). I když se prenatální diagnostika zdokonaluje a dětí s DS se rodí méně, jsou stále nedílnou součástí speciální pedagogiky. V dnešní době inkluze se tato problematika týká navíc i pedagogických pracovníků v běžných školách. Pro správný vývoj dítěte je důležitá spolupráce s rodinou. Cílem práce je zjistit informovanost žen z široké veřejnosti o problematice výchovy dítěte s DS a porovnat rozdíly v informovanosti v závislosti na věku a zkušenostech žen. Teoretická část bakalářské práce popisuje souvislosti se vznikem DS, diagnostické možnosti, charakteristické znaky a vývoj dítěte. Dále popisuje možnosti vzdělávání a specifika péče o děti s DS. Empirická část práce je zpracována v podobě smíšeného výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly pomocí rozhovoru zjišťovány názory tří matek, které vychovávají dítě s Downovým syndromem. Na základě zjištěných informací byl vytvořen dotazník, s jehož pomocí byly osloveny ženy, které ještě děti nemají, a ženy, které již dítě nebo děti bez postižení mají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.