Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Titan a jeho slitiny v letectví
Černota, Jan ; Adam, Ondřej (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využití titanu a jeho slitin v letectví. Nejprve je zde pojednáno o titanu jako lehkém kovu, jeho historii, výskytu, využití, výrobě a vlastnostech. Dále pak o jeho slitinách, jejich dělení a charakteristice jednotlivých slitin s přihlédnutím k využitelnosti pro letecké aplikace. Hlavní část se zabývá využitím titanu a jeho slitin v leteckém průmyslu, kde jsou shrnuty požadavky na vlastnosti materiálů používaných v letectví, jak titan tyto vlastnosti splňuje a pro jaké komponenty bývá titan nejčastěji využíván. Práce také obsahuje predikci vývoje použití těchto materiálů v leteckém průmyslu.
Rozvoj nízkonákladové letecké dopravy
Baumann, Martin ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Během uplynulých 20 let se mezi nejúspěšnější letecké společnosti v Evropě, alespoň podle počtu přepravených cestujících, zařadilo hned několik takzvaných nízkonákladových leteckých společností. Analýza příčiny jejich úspěchu je jedním z cílů teoretické části diplomové práce. Dále je cílem diplomové práce analyzovat postupný vývoj a následný rozvoj nízkonákladové letecké dopravy v rámci Evropy a popsat trh nízkonákladové letecké dopravy v Evropě z hlediska historie a z hlediska konkurence klasických dopravců. Praktickou částí a hlavním cílem diplomové práce je celková analýza odlišností obchodních modelů jednotlivých nízkonákladových dopravců a vlivu těchto odlišností na vývoj jejich ekonomických a provozních výkonů.
Zobrazení letových informací cestujícím
Alfery, Vladimír ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Cílem práce je umožnit pasažérům zobrazit aktuální letové informace, které vidí piloti v pilotní kabině. Tyto informace jsou zobrazitelné na elektronickém zařízení, připojeném k interní bezdrátové síti v letadle. Pro zaručení kompatibility se jedná o webovou aplikaci využívající CesiumJS knihovnu pro zobrazení virtuálního pohledu z kokpitu, která podporuje operační systémy Windows, OS X, iOS a Android.
Odmítnuté prototypy letadel
Moštěk, Daniel ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje rešerši sedmi odmítnutých prototypů letadel ze zemí západního bloku v období studené války účastnících se výběrových řízení. U každého z těchto letadel je provedeno shrnutí historie jejich vývoje, jsou uvedeny technické specifikace, je zdůvodněno jejich odmítnutí a jsou srovnány s upřednostněným letadlem. Následně je provedeno zhodnocení získaných informací, vedoucí k závěru, že i studium odmítnutých prototypů letadel může vést k cenným poznatkům.
Využití informačních technologií pro podporu safety managementu v letectví
Poloch, Gabriel ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je seznámit čtenáře se Safety management systémem neboli se systémem řízení bezpečnosti. Práce se na počátku věnuje počátkům řízení bezpečnosti, důvodům proč takový systém vůbec vznikl a jaký byl jeho vývoj v minulosti. Stěžejní částí práce je identifikovat softwarové nástroje, jež by usnadnily implementaci Systému řízení bezpečnosti v organizacích pro výcvik. Součástí práce je také aplikovat zvolené softwarové nástroje na malou organizaci pro výcvik se složitou organizací.
Electronic Flight Bag
Lehocký, Gabriel ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis describes the standards, types and use of the Electronic Flight Bag systems in aviation. It further discusses the design and implementation of an application based on the European regulations for General Aviation pilots for tablet devices with an Android operating system. The main features of the designed application are the flight manual, the flight publications and document browser and reader, user centered flight navigation, weight and balance calculation, and other interactive calculations.
Tříosý senzor úhlové rychlosti pro letecké použití
Lembard, Tomáš ; Kolka, Zdeněk (oponent) ; Biolková, Viera (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh a realizace zařízení pro měření úhlové rychlosti za pomocí digitálních senzorů úhlové rychlosti vyrobených technologií MEMS. Přenos naměřených dat do PC pomocí USB
Návrh metodiky šetření příčin leteckých nehod zaviněných lidským činitelem v malém letectví
Pulgret, Lukáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám problematikou šetření leteckých nehod, které byly zaviněny lidským činitelem v kategorii letadel s pevným křídlem do maximální vzletové hmotnosti 2500 kg. Šetření leteckých nehod podléhá leteckému předpisu L13. Není však jasně vytvořena metodika, která by napomáhala určit, která konkrétní lidská selhání vedla k dané nehodě. Cílem předložené diplomové práce je identifikovat nedostatky závěrečných vyšetřovacích zpráv a vytvořit souhrnnou analýzu, která, povede k návrhu metodiky, zabývající se procesem vyhodnocování leteckých nehod způsobených lidským činitelem.
Grafické rozhraní letových displejů
Brumovský, Vít ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl seznámit čtenáře s vývojem avioniky, s technikami a možnostmi zobrazení jednotlivých letových veličin a popisuje tvorbu primárního letového displeje pro letecký simulátor. V textu se nachází také podrobnosti o implementaci a způsobu testování. Displej je vytvořen pomocí jazyka C++ a grafické knihovny OpenGL. Vytvořené řešení poskytuje dva režimy zobrazení dat - klasický a monochromatický. Výsledný displej je možné z velké části konfigurovat a upravit ho tak pro konkrétní typ letadla.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Sudolský, Filip ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce bylo vytvoření architektonické studie novostavby Galerie letecké techniky a tradic letectví v Brněnských Medlánkách. Novostavba by měla být začleněna do prostředí stávajícího letiště sportovních letadel. Tomuto projektu předcházel před diplomový projekt, na který jsem se snažil navázat svým návrhem galerie. Řešený pozemek má svažitý charakter na volném terénu odloučen od četnější městské zástavby. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah do krajiny a zároveň hledání jistých referencí přímo v nejbližším okolí. Z dalekých rozhledů z místa stavby do okolí vznikla idea o zachování horizontální linie panoramatických křivek a spolu s prací s terénem a konstrukčním nárokům vznikla myšlenka vlněné krajiny s velko-rozponovou konstrukcí. Z potřeby zastřešit velkorozměrové exponáty v podobě letadel, a letecké techniky se konstrukce a její statické nároky staly startovacím bodem celého návrhu. Konstrukce je vytvořena prostorově příhradovým řešením a dominuje celému výstavnímu prostoru. Halový objekt je provozně i stavebně napojen na zázemí a ostatní využití galerie spolu s konferenčním sálem, kavárnou, studovnou, dílnou a administrativní částí. Jako jeden celek se jeví především při příchodu do areálu letiště, kdy je stavba zastřešena jednolitou organickou plochou, která ze ztrácí v okolním terénu. Samotná galerie však vystupuje z terénu a otevírá se směrem k vzletové a odletové ploše, kde také směřuje k hlavnímu výhledu do okolí. Objekt je také specifický svými vstupy, kde s jako hlavním vstupem je zamýšleno úzkým schodištěm ve střešní části. Tento vstup by měl lidem evokovat přistání letadel, kdy se letadlo při sestupu ponoří nejprve do oblak a následně se vynoří nad krajinou. Tedy člověk se ponoří do střešní plochy a objeví se v krajině, která je nahrazena galerií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.