Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulátor pro ověření funkce bezpečnostních pásů
Neuwirth, Zdeněk ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce univerzálního zařízení pro představení a zkoumání účinků zpomalení a nárazu s možností nastavení počáteční rychlosti. Základním použitím navrhované zkušební stanice je simulace nárazu pro ověřování funkce bezpečnostních pásů. Nejprve jsou v práci představeny fyzikální veličiny, které popisují děje probíhající při nárazu, dále bezpečnostní pásy, jejich testování a zkušební zařízení. Značná část práce je věnovaná návrhu pohonu, systému maření kinetické energie a základní konstrukce. Postupně je prezentována navržená konstrukce a provedené pevnostní výpočty. V závěru práce jsou shrnuty základní vlastnosti navrhované konstrukce, uveden stručný finanční náhled, postup montáže a bezpečnostní pravidla pro používání tohoto zařízení.
Pasivní bezpečnost - čelní srážka
Sendlerová, Kateřina ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pasivní bezpečností, konkrétně pasivní bezpečností při čelní srážce. Práce obsahuje rešeršní část v oblasti pasivní bezpečnosti, a to od její historie až po detailní popis chování karoserie při čelní srážce automobilu. Je zde i rozebrána nehodovost s ohledem na zranění posádky a chodců. Cílem práce je pak návrh opatření pro zlepšení pasivní bezpečnosti nejen automobilu a jeho posádky, ale i chodců při dopravní nehodě.
Parametrická resonance v technických soustavách
Gajdůšková, Vendula ; Sosna, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá parametrickou rezonancí, která je z fyzikálního hlediska zkoumána pomocí modelů kyvadel, u kterých byla sestavena pohybová rovnice a provedena následná modelace. Na stručnou úvodní kapitolu navazuje teoretická část věnována fyzikální podstatě parametrické rezonance, v níž jsou uvedeny a popsány vybrané fyzikální modely. Následující kapitola, která je úvodem do praktické části práce a která obsahuje vybrané příklady výskytu parametrické rezonance v praxi, včetně uvedení jejich výhod a nevýhod uvedených na jednotlivých příkladech. Hlavní částí práce je čtvrtá kapitola obsahující simulační model parametrické rezonance pro dvě poddajně vázaná kyvadla. Navazuje závěr, kde jsou shrnuty získané poznatky a výsledky modelů, seznam zdrojů, zkratek, obrázků a tabulek.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.
Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Guziur, Petr ; Týfa,, Lukáš (oponent) ; Kohout,, Martin (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá navrhováním ukončení kusých kolejí a soustředí se zejména na navrhování pohyblivých zarážedel. Do rozhodovacího procesu ukončení kusé koleje vstupuje řada faktorů, mezi které patří hlavně poloha kusé koleje ve stanici, úroveň zabezpečení, prostorové možnosti, počet a skladba vlaků, které na kusou kolej pravidelně zajíždějí a další. Z rešeršní části této práce vyplývá, že právě pohyblivá zarážedla jsou vhodná a v zahraničí preferovaná, pro ukončení kusé koleje. Z tohoto důvodu je tomuto typu zarážedla věnována pozornost s důrazem na popis postupu návrhu. Součástí práce je návrh výpočetního programu s využitím tabulkového editoru a jazyku Visual basic pro usnadnění návrhu pohyblivého zarážedla. V rámci návrhu jsou popsány vybrané faktory, které návrh zarážedla nejvíce ovlivňují.
Proudění směsi ve spalovacím prostoru
Hrbáček, Jan ; Lempera, Aleš (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou proudění směsi ve spalovacím prostoru a vlivem jeho geometrie na tvorbu radiálního víru vznikajícího při kompresním zdvihu. Uvádí konstrukční návrhy geometrií spalovacího prostoru se zaměřením na tvar antidetonační štěrbiny a jejich porovnání na základě měrné kinetické energie a vektorového rychlostního profilu získaných výpočty v programu 2-D Squish.
Měření kinetické energie deště laserovým disdrometerem
Jelínková, Petra ; Petrů, Jan (vedoucí práce) ; Hrabalíková, Michaela (oponent)
Problematika vodní eroze je rozšířena po celém světě, úzce s ní souvisí rozrušování půdních agregátů a následná ztráta živin z půd. Úhrn a intenzita deště jsou důležitými parametry pro stanovení kinetické energie deště. Měření srážkových charakteristik probíhalo v laboratoři České zemědělské univerzity v Praze. K získání dat byl použit simulátor deště a laserový disdrometer. S jeho pomocí byla zjišťována intenzita, objem a spektrum srážek, ale i velikost a pádová rychlost dešťových kapek. Celkově bylo provedeno 90 měření, která podrobně popisovala simulované srážkové charakteristiky. Každé měření trvalo 5 minut. Kinetická energie byla zjišťována z měřené velikosti kapek a jejich pádové rychlosti. Průměrná intenzita srážky byla 58,6 mm/h a dosahovala KEtime 706,6 J m2/h. Medián průměru kapek ze všech měření byl stanoven v rozsahu 0,375 do 0,5 mm.
Vývoj metody pro hodnocení retenčních vlastností vegetačních střech
Herůfek, Marek ; Hejduk,, Stanislav (oponent) ; Žák, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se bude zabývat vývojem metody pro hodnocení retenčních vlastností vegetačních střech, v rámci které se vyvine model simulátoru deště a vyzkouší typy srážek. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje, proč je nutné se věnovat úkolům retence a zadržování vody, především na zelených střechách. Dále zde uvedu fyzikální teorii k dané problematice. Popíšu simulátory ve světě a v České republice, které se běžně využívají k vědeckým pokusům. Praktická část popisuje měření velikosti kapek a realizaci simulátoru deště. Jsou provedena měření průtoku a intenzit deště pomocí váhy, průtokoměru a člunkového srážkoměru. K měření byl vyvinut datalogger na fakultě FEKT VUT v Brně. Na závěr jsou výsledky shrnuty a uvedena doporučení, jak by bylo vhodné s výsledky naložit a jak v budoucnu postupovat při dalších podobných měřeních.
Hydromobil - návrh mechanicko-hydraulické rekuperace kinetické energie automobilu
Stodolák, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením vozidla poháněného tlakovou energií ukládanou do hydraulicko-pneumatických akumulátorů. V první části jsou popsány druhy rekuperace energie a především je zde rozebrána hydraulická rekuperace. V závěru první části jsou nastíněny hlavní parametry konstrukce řízení vozidel. V druhé části je podrobně rozepsána konstrukce hydromobilu, kde je hlavní důraz kladen na podvozek, především řízení a brzdné systémy. Dále jsou jednotlivé části podvozku podrobeny deformačně-napěťové analýze. Závěrem je popsána samotná výroba hydromobilu a závěrečné shrnutí práce.
Hydromobil - návrh hydraulické části a převodu
Mikula, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí vozidla, které je poháněno tlakovou kapalinou, kde je systém pohonu založen na mechanicko – hydraulické rekuperaci kinetické energie při brždění vozidla. Využívá se zde pouze její sekundární část rozjezd vozidla. Část práce se zabývá možnostmi, jak rekuperovat kinetickou energii. Je zde blíže popsána a vysvětlena hydraulická rekuperace a její použití v praxi. V další části je proveden samotný konstrukční návrh hydromobilu, jsou zde nastíněny jednotlivé varianty řešení. Dále je popsána volba hydraulického zapojení, převodu a konstrukce jednotlivých částí vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.