Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Směsný stavební recyklát pro zemní tělesa pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část postupně popisuje výrobu a využitelnost stavebních recyklátů a také ekonomické zhodnocení vůči běžně užívaným přírodním materiálům. Hlavním bodem teoretické části je využití směsného recyklátu do podloží vozovek se zvýšenou pozorností na užití do aktivní zóny pozemní komunikace. Dále popisuje laboratorní zkoušky, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností recyklátů a problematické vlastnosti, které mohou ovlivnit životnost stavebního díla. V samostatné kapitole uvádí zahraniční zkušenosti s užitím stavebních recyklátů pro budování dopravních staveb. Praktická část ověřuje vhodnost směsného stavebního recyklátu do aktivní zóny pomocí zkoušek Kalifornský poměr únosnosti, míra namrzavosti zemin a odolnost proti drcení metodou Los Angeles.
Namrzavost směsných recyklátů v podloží vozovek pozemních komunikací
Nehybová, Eva ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá porovnáním různých metod zkoušení namrzavosti v České republice a dalších zemích Evropské unie. Praktická část se věnuje laboratornímu zkoušení namrzavosti betonových a směsných recyklátů přímou metodou mrazových zdvihů, dále stanovení kalifornského poměru únosnosti CBR a určení návrhového modulu pružnosti pomocí cyklické triaxiální zkoušky. Dle výsledků těchto zkoušek je usuzováno na vhodnost použití těchto materiálů v konstrukci vozovky pozemních komunikací.
Charakteristické vlastnosti směsných recyklátů pro spodní stavbu pozemních komunikací
Junek, Lumír ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část popisuje výrobu, využitelnost a ekonomické zhodnocení stavebních recyklátů vůči běžným přírodním materiálům. Následně popisuje potřebné laboratorní zkoušky, které zkoumají jeho vlastnosti pro užití těchto materiálů do pozemních komunikací. V poslední kapitole se práce zabývá zahraničními zkušenostmi s využitím směsných stavebních recyklátů pro dopravní stavby. Praktická část zkoumá vlastnosti daných recyklátu pro jejich použití do aktivní zóny pomocí zkoušek míry namrzavosti zemin, Kalifornského poměru únosnosti a okamžitého indexu únosnosti.
Směsný stavební recyklát pro zemní tělesa pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část postupně popisuje výrobu a využitelnost stavebních recyklátů a také ekonomické zhodnocení vůči běžně užívaným přírodním materiálům. Hlavním bodem teoretické části je využití směsného recyklátu do podloží vozovek se zvýšenou pozorností na užití do aktivní zóny pozemní komunikace. Dále popisuje laboratorní zkoušky, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností recyklátů a problematické vlastnosti, které mohou ovlivnit životnost stavebního díla. V samostatné kapitole uvádí zahraniční zkušenosti s užitím stavebních recyklátů pro budování dopravních staveb. Praktická část ověřuje vhodnost směsného stavebního recyklátu do aktivní zóny pomocí zkoušek Kalifornský poměr únosnosti, míra namrzavosti zemin a odolnost proti drcení metodou Los Angeles.
Dynamická zkouška stanovení poměru únosnosti CBR
Cvečka, Tomáš ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je věnovaná tématu využití dynamické zatěžovací zkoušky v silničním stavitelství. Teoretická část se zabývá popisem zkoušky na principy klasické CBR zkoušky s dynamicky působícím zatížením. Část praktická je věnovaná přípravou vzorky zeminy na zkoušku a následným vyhodnocením klasické statické a experimentální dynamické zkoušky na vzorce dvou zemin. Cílem práce je zjistit korelační vztah těchto dvou zkoušek jako i ověřit relevantnost použité zkoušky s dynamickým zatížením.
Namrzavost upravených zemin v podloží vozovky
Lorenc, Daniel ; Špaček, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problémom účinku mrazu na zeminy v podloží cestných komunikácii. Teoretické časť porovnáva spôsoby skúšania miery namrźavosti vo vybraných krajinách Európskej Únie a v Českej republike. Ďalej vysvetľuje princíp namrźania podložia vozovky. Cieľom praktickej časti je porovnanie priamej a nepriamej metódy stanovenia miery namŕzavosti v Českej republike a pokúsiť sa nájsť súvislosť medzi mierou namrízavosti a Kalifornským pomerom únosnosti CBR alebo okamžitým pomerom únosnosti IBI.
Trvanlivost směsných recyklátů v podloží vozovek
Lorenc, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalárska práca rieši využitie zmiešaného recyklátu v podloží vozoviek. Podrobne sa zaoberá výhodami a nevýhodami jeho využitia. Hlavne sleduje negatívne vlastnosti, ako nasiakavosť a namŕzavosť, a zisťuje ich závislosť k množstvu tehelných častí v zmiešanom recykláte. Prakticky overuje kalifornský pomer únosnosti, nasiakavosť a mieru namŕzavosti pripravených zmesí zmiešaného recyklátu. Rozhodujúci vplyv na výsledky bude mať množstvo tehelných častí v recykláte.
Zjednodušení návrhu upravených zemin v podloží vozovky
Hurtiš, Maroš ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalárska práca popisuje úpravu zeminy v podloží vozovky. Definuje základné pojmy s ktorými sa pri úprave stretávame. Ďalej popisuje jednotlivé parametre ktoré musí výsledné upravené podložie spĺňať a s ktorými skúškami sa zisťujú. Detailne popisuje kalifornský pomer únosnosti CBR a jeho skúšku. Skúma súvislosti medzi hodnotou pH a pomerom CBR, ktorých zmena je vyvolaná pridaním spojiva. Prakticky overuje tieto súvislosti v praktickej časti.
Namrzavost zemin a druhotných materiálů v podloží vozovek
Sokolová, Veronika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Porušení dopravních konstrukcí vlivem mrazu je v oblastech, kde se teploty pohybují pod bodem mrazu, problém, který může vést až k trvalým deformacím stavby. Teoretická část této práce se zabývá promrzáním vozovky a jejího podloží. Předkládá způsoby stanovení míry namrzavosti jak v České republice, tak v zahraničí. Popisuje materiály používané v podloží pozemních komunikací a jejich vhodnost z hlediska namrzavosti. Podrobněji se věnuje elektrárenským popílkům jako možné přísadě ke zlepšení charakteristik zemin, jejich vlastnostem a možnosti použití ve stavebnictví. Praktická část práce se zaměřuje na provedení přímé laboratorní zkoušky míry namrzavosti, zkoušky okamžitého indexu únosnosti i kalifornského poměru únosnosti a zkoušky cyklického zatěžování v triaxiálním přístroji k určení modulu pružnosti. Zkoušky jsou provedeny na dané zemině, směsích této zeminy s určitými procentuálními podíly popílků z různých zdrojů a na téže zemině upravené vápnem. Výsledky jsou následně porovnány a hledá se závislost mezi jednotlivými naměřenými charakteristikami materiálů.
Stavební recykláty pro stmelené směsi vozovek
Pokluda, Radim ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce jsou obecně charakterizovány směsi stmelené hydraulickými pojivy, jejich typy, systémy klasifikace, technologie výroby a samotné pokládky. Dále jsou popsány zahraniční zkušenosti s využitím druhotných a recyklovaných materiálů do hydraulicky stmelených směsí. Praktická část se zabývá experimentálním ověřením možnosti využití druhotných surovin do směsí stmelených hydraulickými pojivy v konstrukci vozovky pozemní komunikace. V silniční laboratoři Ústavu pozemních komunikací Vysokého učení technického v Brně bylo na pěti navržených směsích provedeno posouzení jejich parametrů s ohledem na možnost použití těchto směsí v podkladních vrstvách vozovky. Práce je rovněž zaměřena na srovnání výsledků modulů pružnosti zjištěných laboratorním zkoušením a měřením na pokusném silničním polygonu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.