|
Studie oblasti Sadová v Brně
Souček, Petr ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na posouzení dopravní infrastruktury v oblasti Sadová v Brně a uvádí návrh řešení vybraných problémů. Práce vychází jak z vlastního průzkumu a měření v rámci lokality, tak z dat shromážděných ze všech dostupných zdrojů, přičemž jako podklad pro zpracování analýzy jednotlivých lokalit byla použita metodika CDV o provádění bezpečností inspekce pozemních komunikací v souladu se směrnicí EU 2008/96/EC. Detailní hodnocení rizik je provedeno u čtyř lokalit v oblasti, u kterých jsou identifikovány problémy a je uveden návrh jejich řešení. Ve vztahu k VHD dále práce hodnotí jednotlivé zastávky MHD, identifikuje zásadní nedostatky a obsahuje i návrh komplexního řešení, pokud jde o jejich umístění. Návrh obsahuje i vhodná místa pro realizaci přechodů pro chodce na ulici Kociánka.
|
|
Editor pro simulátor dopravy
Malaník, Michal ; Snášelová, Petra (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit editor křižovatek s grafickým uživatelským rozhraním pro simulátor brněnské dopravy. Jako vstup editoru slouží soubor geografických dat stažený z volně dostupné databáze serveru OpenStreetMap. Ve stažených geografických datech jsou nejprve detekovány křižovatky. Detekce probíhá za pomoci detektoru, který byl také vytvořen v rámci této práce. Editor poté umožňuje editovat křižovatky tak, aby co nejrealističtěji odpovídaly skutečnosti. Tento proces zahrnuje modelování počtu jízdních pruhů, rozmístění různých typů semaforů, také dopravních detektorů a mnoha dalších objektů reálného světa. Editovaná data jsou následně k dispozici ve formě výstupního souboru ve formátu XML a jsou takto poskytnuta simulátoru dopravy.
|
|
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
|
| |
|
Modernizace silnice II/368 Moravská Třebová - průtah
Eliáš, Radim ; Ropek, Jan (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit podmínky pro bezpečný a plynulý průjezd městem Moravská Třebová po místní komunikaci II/368. Práce se zabývá novým návrhem šířkového uspořádání komunikace, vytvořením bezpečného převedení cyklistů, úpravou všech stávajících křižovatek a vytvořením nových nástupišť pro autobusové zastávky. Dále jsou upravené stávající zpevněné plochy v přidruženém prostoru místní komunikace.
|
| |
| |
| |
| |
| |