Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza biomechanické zátěže dětského cyklisty při střetu s osobním vozidlem
Schejbalová, Zuzana ; Lenková, Alžběta ; Mičunek, Tomáš
Bezpečnost chodců a cyklistů je zcela opodstatněně zdůrazňována především z hlediska prevence. Příspěvek se proto zabývá analýzou biomechanické zátěže působící na dětského cyklistu při konfiguraci typické pro náhlé vjetí cyklisty do vozovky či nedání přednosti ( konkrétně čelo osobního automobilu – levý bok cyklisty). Byly provedeny dva testy ve stejné konfiguraci a nominální střetové rychlosti, jeden s cyklistickou přilbou a druhý bez přilby. Pomocí akcelerometrů v hlavě, hrudníku, pánvi a koleni figuríny jsou detekována akcelerační pole, kterým je cyklista během primární a sekundární kolize vystaven. Závěrem jsou uvedeny výsledky biomechanické zátěže a formulace závažnosti potenciálních poranění včetně kinematických a dynamických odlišností od kolize s chodcem.
Bezpečnostní výbava pro motorkáře
Všianský, Michal ; Svítil, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem řešil problém zjednodušení přenosu a uskladnění motocyklové helmy. Jedná se o helmu pro motocykly nižší kubatury, určené především do městského provozu, u kterých často nebývá dostatečný úschovný prostor pro uložení přilby při opuštění motocyklu. Toto téma jsem si vybral proto, že motorky patří mezi mé hlavní zájmy, a vím, jak je nepříjemné pohybovat se po městě, škole či práci neustále s přilbou v ruce, jelikož se nevleze do batohu ani standardní osobní skříňky ve školních šatnách či fabrikách. Helma, kterou jsem vytvořil, při složení zmenší svůj objem přibližně o 40%, a tím velice usnadní přenos a umožní vložení do úložních prostor, skříněk či příručního zavazadla (batoh, kabelka,...), které, jak z vlastních zkušeností vím, motorkáři vozí s sebou. Skelet i polstrování přilby je rozděleno do čtyř částí (horní, dvě boční a zadní), které umožňují složení. Polstrování bočních částí jednoduchým ohybem zaplní vnitřní prostor horního dílu, dále se boční skelet zasune do horní dvouplášťové části a nakonec se poslední zadní část, uchycená ke zbytku přilby panty, ohne dovnitř přilby, čímž zakryje již zmiňované polstrování boků, a tak zabrání jejich poškození. Celé se to zajistí stahovacím páskem, který rovněž slouží k upevnění přílby k hlavě. V rozloženém stavu je vše zajištěno zámky, které propojují zadní části s bočními. Skelet přilby je vytvořen z kevlaru, který kompenzuje přidanou váhu, ale zároveň zachovává dostatečnou pevnost. Díky dvojitému plášti, umožňujícím uschování boků, je pevnost a tím i bezpečnost vetší, než u normální přilby. Tvar helmy je tvořen v jednoduché koncepci a aerodynamickém tvaru. Všechny detaily, prolnutí a extrudování povrchu mají své opodstatnění. V dolní části je materiál rozšířen kvůli zámkům, ve střední části rozšíření slouží proti prolomení vysunutých boků a výstupky na vrchu helmy umožňují chlazení a větrání hlavy. Pro prezentaci bakalářské práce vytvářím neskladatelný model 1:1. Skelet je vytvořen pomocí 3D tisku a následně barevně upraven. Polstrování frézované na CNC stroji z extrudovaného polystyrénu bude doplněno molitanem a potaženo látkou. Štít, chránící oči, bude vakuovaný z bezbarvého plastu.
Design cyklistické přilby
Sojka, Vojtěch ; Sládek, Josef (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší návrh designu cyklistické přilby. Použití této přilby je zamýšleno především pro závodní, ale i hobby využití. V konečném návrhu se jedná o přilbu tvarově navazující na aktuální modely, kde důraz byl kladen především na netradiční řešení vzpěr. Celá přilba i s upínacím mechanismem je pak zpracována jako model v měřítku 1:1.
Přednemocniční neodkladná péče o zraněné na motocyklu při dopravních nehodách
SEIDL, Miroslav
V současné době dochází každý den na našich silnicích k velkému počtu dopravních nehod. Některé nehody jsou provázeny velmi vážnými poraněními, která je potřeba rychle a správně ošetřit. Poslední roky jsou právě v této skupině vážně zraněných ve velké míře motocyklisté a jejich počet i nadále stoupá. Posádka přivolané zdravotnické záchranné služby musí na místě nehody podat správnou a rychlou první pomoc většinou mladému člověku, kdy často rozhodují o životě, případně jeho další kvalitě. Záchranáři musí umět správně sejmout ochrannou přilbu, stabilizovat základní životní funkce pacienta a diagnostikovat případný šok nebo polytrauma. Ne všechna poranění jsou přitom záchranáři schopni s dostupnou technikou diagnostikovat na místě. Ve vzrůstající tendenci této nehodovosti je dobrý výsledek zaručen především za podmínek, kdy jsou členové výjezdových týmů kontinuálně vzděláváni v této specifické problematice. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat problematiku přednemocniční neodkladné péče o zraněné na motocyklu při dopravních nehodách a vytvořit standard pro ošetření takto zraněných posádkou zdravotnické záchranné služby. Výzkumný soubor tvořili pracovníci Zdravotní záchranné služby Jihočeského kraje a pracovníci Traumatologického oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s.. Sběr dat byl proveden metodou dotazování, technikou řízeného rozhovoru a sekundární analýzou dat. Výzkum proběhl v březnu 2010. Na základě provedeného výzkumu byly stanoveny následující hypotézy a vytvořen standard pro ošetření poraněného motocyklisty posádkou zdravotní záchranné služby. Hypotéza 1: Pracovníci zdravotní záchranné služby využívají správně imobilizační pomůcky u poraněných motocyklistů. Hypotéza 2: Pracovníci zdravotní záchranné služby neumí správně sejmout poraněnému motocyklistovi ochrannou přilbu.
Numerické modelování ochranných sportovních přileb
Kunecký, Jiří ; Jíra, J.
Práce popisuje tvorbu metod používaných při výzkumu sportovních přileb. V práci je provedeno porovnání explicitní FE analýzy a testů padostrojem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.