Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Electronic Flight Bag
Kúšik, Lukáš ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to create an Electronic Flight Bag (EFB) application for Android mobile devices. To accomplish this task, a research is done on the current state of regulations regarding EFBs and the state-of-the-art EFB applications found in the mobile marketplace. Based on this information, an EFB application focused on General Aviation pilots is designed and implemented. The final product contains features for Flight planning, custom aviation Maps, Logbook, Documents, Airport Catalog with global coverage and more. The built-in offline support ensures reliability in real-world conditions. Finally, the product attempts to innovate on existing EFB applications, by including features, such as Automated checklists and Augment Reality Preview.
Plánování a provedení letu na základě meteorologických předpovědí
Zapletal, Jan ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá meteorologickými prvky a jevy s ohledem na letectví. Soustřeďuje se na zdroje, ze kterých je možné získat nezbytné předpovědi a informace o počasí, jak při plánování letu, tak jeho provedení. Autor jako soutěžní pilot provádí rozbor konkrétních letů, při nichž měl možnost zhodnotit a porovnat kvalitu povětrnostních informací různých zdrojů a jejich důsledky na sportovní výkon.
Letiště pro všeobecné letectví – základní legislativní požadavky na jeho zřízení ve vybrané lokalitě
Ožana, Lukáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce si klade za cíl provést analýzu platné legislativy na zřízení letiště pro všeobecné letectví. Zejména se zaobírá zkoumáním předpisu L14 a zákona č.49/1997 o civilním letectví ČR. Práce obsahuje specifikaci obvyklých typů letounů v ČR. Na základě těchto specifikací stanoví kritéria pro požadované letiště. Dále práce popisuje výběr vhodné plochy pro požadované letiště z pohledu klimatu, fyzických parametrů, překážek, životního prostředí a územního plánování. Také se zabývá povinným vybavením letiště dané kategorie a jeho provozem. V rámci toho zmiňuje bezpečnostní vybavení a postupy. V poslední části práce je popsáno hledání vhodné plochy a návrh její úpravy pro zřízení letiště na základě zpracované analýzy.
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
Rozbor leteckých nehod všeobecného letectví ČR v souvislosti s věkovým zastoupením pilotů
Olšanová, Markéta ; Hodaň, Viktor (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv věku a zkušeností pilota na pravděpodobnost vzniku letecké nehody ve všeobecném letectví České republiky. Výsledku dosahuje prostřednictvím statistických analýz závěrečných zpráv z leteckých nehod. Cílem práce je navrhnout možnosti snížení nehodovosti vlivem analyzovaných faktorů a přitom se opírá o současnou leteckou legislativu.
Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel
Dluhoš, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
DLUHOŠ, J. Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 90 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Diplomová práce pojednává o bezpečnosti civilního letectví, ve kterém je dle statistik FAA v 80% jako hlavním viníkem vzniku letecké nehody či incidentu označen lidský činitel, lidský faktor, lidská chyba či pouze chyba pilota. Hlavním cílem této diplomové práce je tedy vyhodnocení a posouzení příčin vzniku leteckých nehod letounů všeobecného letectví v civilním leteckém provozu ČR. V praktické části diplomové práce byly analyzovány letecké nehody letounů s maximální vzletovou hmotností do 2250 kg a sportovních létajících zařízení vzniklých na území ČR od roku 2006 do konce roku 2012. V závěru práce jsou vyhodnoceny hlavní příčiny vzniku leteckých nehod a také byly navrženy další možná opatření vedoucí ke snížení nehodovosti způsobené vlivem lidského činitele.
Rozbor leteckých nehod všeobecného letectví ČR v souvislosti s věkovým zastoupením pilotů
Olšanová, Markéta ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv věku a zkušeností pilota na pravděpodobnost vzniku letecké nehody ve všeobecném letectví České republiky. Výsledku dosahuje prostřednictvím statistických analýz závěrečných zpráv z leteckých nehod. Cílem práce je navrhnout možnosti snížení nehodovosti vlivem analyzovaných faktorů a přitom se opírá o současnou leteckou legislativu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.