Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudba jako výrazný prostředek kultivace řeči předškolních dětí
Kmentová, Milena ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Disertační práce se pohybuje v průniku oborů hudební výchova, hudební psychologie, lingvis- tika a speciální pedagogika. Teoretická část se věnuje pojmu témbr z muzikologického a lingvistického hlediska, charakte- rizuje témbrový sluch jako hudebně sluchovou schopnost. Představuje a srovnává testy tém- brového a fonematického sluchu. Z ontogenetického hlediska popisuje rozvoj hudebnosti a řeči dětí předškolního věku a klade důraz na sluchovou pozornost jako předpoklad jejich rozvoje. Charakterizuje narušení těchto schopností a popisuje terapie zapojující do reedukace řeči hu- dební výchovu nebo prvky muzikoterapie. Terénní výzkum popisovaný v praktické části měl podobu základního výzkumu a experimentu, pracoval s výzkumným vzorkem 180 předškolních dětí. Předmětem základního výzkumu byly vztahy mezi hudebními a řečovými projevy předškolních dětí s atypickým vývojem řeči. Před- mětem experimentu bylo hledání nejúčinnějšího propojení hudební a jazykové výchovy s klad- ným vlivem na hudebnost i řeč. Jednotlivé kapitoly představují vlastní diagnostický materiál, experimentální metodiku a průběh výzkumu. Základní terénní výzkum přinesl podrobné údaje o chování předškolních dětí s atypickým vývojem řeči při hudebních činnostech a o kvalitě slu- chové pozornosti, témbrového a fonematického sluchu....
Stav foneticko-fonologické roviny u dětí v době zápisu do ZŠ
ČÍRTKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se věnuje stavu foneticko-fonologické roviny u dětí v době zápisu do základní školy. Jednotlivé kapitoly práce se zabývají vývojem řeči, jazykovými rovinami, fonematickým sluchem, dyslalií. Další část práce se zabývá šetřením stavu výslovnosti a fonematického sluchu pomocí řízeného rozhovoru u dětí předškolního věku v běžných i logopedických třídách mateřských škol.
Primární logopedická prevence jako součást programu mateřských center
MIKEŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na téma primární logopedické prevence v rámci programu mateřských center. Teoretická část je věnována jednotlivým složkám vývoje řeči, slovní zásobě a v neposlední řadě primární logopedické prevenci a jejím metodám. Prvním cílem bakalářské práce je zjištění programové nabídky primární logopedické prevence mateřských center v Jižních Čechách. Druhým cílem je vytvoření návrhu primární logopedické prevence, který by bylo možno využít v mateřských centrech obecně. V této práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Při jeho realizaci jsou využity následující techniky: analýza odborné literatury, studium internetových stránek jednotlivých MC, polostrukturovaný rozhovor se zástupci jednotlivých mateřských center. Na základě teoretických poznatků je vytvořen návrh primární logopedické prevence. Ten lze využít v realizaci primární logopedické prevence v mateřských centrech. V rámci rozhovorů je pak zjištěna nedostatečná nabídka primární logopedické prevence v mateřských centrech. Výsledky průzkumu programové nabídky mohou sloužit pro konkrétní zpětnou vazbu pro Síť MC o.s.. Rovněž je lze využít pro následné zapojení primární logopedické prevence do programů dalších MC.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.