Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenosti s realizací Univerzity pro batolata - programem Ostrov objevů
KORBELOVÁ, Markéta
Cílem této bakalářské práce je definovat zkušenosti s realizací Univerzity pro batolata - programem Ostrov objevů. Dále je tato práce úvodem do problematiky rozvoje a aktivního učení dvouletých dětí. Teoretická část této bakalářské pojednává o specifikách práce s dětmi ve věku 1-3 roky a zaměřuje se především na rozvoj psychické, sociální a kognitivní stránky jejich osobnosti. Dále jsou v práci zmíněny obecné vlastnosti programu Ostrov objevů a v neposlední řadě také způsoby a metody rozvoje batolete, které jsou v tomto programu využité. V praktické části jsem se zaměřila na silné a slabé stránky programu Ostrov objevů z pohledu rodičů a lektorek tohoto programu.
Dvouleté dítě v mateřské škole - pohled rodičů a učitelek mateřských škol
ŠIMSOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce je dvouleté dítě v mateřské škole - pohled rodičů a učitelek mateřských škol. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část seznamuje s charakteristikou vývojové etapy, do které dvouleté děti spadají. Dále obsahuje jednotlivé vývojové oblasti s důrazem na teorii vazby, teorii separace a individuace, období vzdoru a sebepojetí. Praktická část obsahuje a seznamuje s výsledky výzkumné sondy hloubkových rozhovorů vedených s učitelkami mateřských škol a rodiči dvouletých dětí. Cílem práce je zjištění důvodů vedoucí rodiče k umístění dvouletého dítěte do mateřské školy. Odkrýt problematiku adaptace a přiblížit specifika práce s dvouletými dětmi.
Hry a hračky dvouletých dětí
OZÁBALOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi hrou dětí dvouletých a hrou dětí starších tří let. V teoretické části se věnuji hře a jejímu vývoji od narození do šesti let s akcentem na období od dvou do tří let. Praktická část je zaměřena na zjištění, které druhy her a hraček dvouleté až tříleté děti nejvíce preferují a jak dostatečně vybavené jsou třídy pro děti této věkové skupiny. Pro tento výzkum byla využita metoda výzkumného pozorování v několika třídách mateřských škol pro dvouleté až tříleté děti.
Problematika adaptace dvouletých dětí do mateřské školy
BAMBULOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou adaptace dvouletých dětí do dětských skupin či mateřských škol. V teoretické části je popsán psychosociální vývoj dítěte od narození do předškolního věku, blíže se popis věnuje rozdílům mezi druhým a třetím rokem života. Stěžejní částí je vývojová teorie M. Mahlerové, konkrétněji zaměřená na fázi separace individuace, a J. Bowlbyho, zaměřená na odloučení od pečující osoby. Součástí jsou také průběh vzdělávání dvouletých dětí, metody práce, úpravy prostředí a kompetence učitele. Na závěr teoretické části se zaměřuji na specifické potřeby dvouletých dětí. Praktická část představuje výsledky kvalitativního výzkumu, v němž bylo sledováno pět dětí po dobu čtyř měsíců (září prosinec). Celkově bylo z pozorování patrné, že děti, které byly starší, měly ve všech oblastech méně problémů. Projevy spojené s obtížemi v separaci přetrvaly u dvou dětí (dívek). Do skupiny se byly schopny zapojit všechny děti (některé rychleji, jiné až v průběhu sledování). U všech dětí byly patrné potíže se sebeobsluhou, potíže s jídlem měly z počátku všechny, ale také u všech se toto zlepšilo.
Zařazení dvouletých dětí do mateřské školy a specifika práce s touto věkovou skupinou
JANKOVSKÁ, Petra
Tématem bakalářské práce je zařazení dvouletých dětí do mateřské školy. V teoretické části poukazuje na vývojová specifika dětí v období staršího batolecího věku a dětí mladšího předškolního věku, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností. Dále vymezuje podmínky vzdělávání, které je nutné v případě vzdělávání dětí dvouletých v mateřských školách vytvořit. Praktická část přináší elementární metodiku pro práci s dětmi této věkové skupiny, včetně zaměření na vstup dítěte do mateřské školy. Cílem bakalářské práce je poukázat na specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Tříleté a mladší děti ve školách pracujících v systému Marie Montessori
KUNEŠOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké podmínky a jaké prostředí je optimální pro děti, které v současné době stále častěji nastupují do předškolních zařízení před dovršením třetího roku života, nezřídka i ve dvou letech, a proto je potřeba hledat vhodná řešení pro jejich optimální rozvoj. Dále je práce zaměřena na zmapování přístupu k dětem zmiňované věkové kategorie, sledování podmínek vzdělávání, a na připravenost prostředí v zařízeních typu Montessori. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsána vývojová specifika konce batolecího a počátku předškolního období a podmínky vzdělávání. Závěr teoretické části je zaměřen na vysvětlení základních principů metody Marie Montessori. V praktické části jsou popsány použité metody výzkumu, a to pozorování v zařízeních typu Montessori, rozhovory s učitelkami a anketa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.