Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zklidnění ulic Střední a Dolní Novosadská (silnice II/435) v Olomouci s ohledem na bezpečnost cyklistické a pěší dopravy
Masaříková, Petra ; Holcner, Petr (oponent) ; Smítal, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem zklidnění ulic Střední a Dolní Novosadská v Olomouci s ohledem na bezpečnost cyklistické a pěší dopravy. Návrh obsahuje úpravu stávajících křižovatek, komunikace pro pěší a autobusových zastávek. V diplomové práci je řešený návrh nové komunikace pro cyklistickou dopravu. Na upravovaných křižovatkách byla naměřena intenzita stávající dopravy a vypočítána kapacita daných křižovatek. V zájmovém úseku je zpracován rozbor nehodovosti.
Rekonstrukce ulice Stromořadní a části ulice Břetislavova v Břeclavi
Olej, Otto ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Rekonstrukce úseku je navržena kvůli zlepšení technického stavu komunikací a zlepšení bezpečnosti dopravy silniční i pěší, které se zde protínají u důležitého dopravního uzlu - břeclavského vlakového a vedlejšího autobusového nádraží. Před budovou nádraží je vyřešeno dostatečné množství parkovacích stání s ohledem na velké množství pěších. Projekt také počítá s výhledovým vytvořením tzv. malého městského okruhu a napojením na plánovaný obchvat města, s čímž souvisí velká redistribuce dopravního toku ve městě.
Zaměření a vyhotovení účelové mapy v k. ú. Malhostovice
Rossýová, Lucie ; Machotková, Olga (oponent) ; Vondrák, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo vyhotovení měřičské sítě pro zaměření cyklostezky, potoka Lubě a okolí. Síť byla připojena do závazných referenčních systémů prostřednictvím technologie GNSS. Některé body sítě byly určeny prostřednictvím metody rajonu. Podrobné měření bylo realizováno tachymetrickou metodou. Zaměřená data byla zpracována ve výpočetním programu. Závěrem bylo vyhotovit účelovou mapu v měřítku 1:500. Výstupy práce měly být připraveny pro případné předání k tvorbě DMT.
Návrh soudobé městské čtvrti v prostředí historického města.
Landa, Karel ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo vypracování návrhu nové městské struktury zakomponované do stávající historické části města, která v minulosti prošla značnými změnami kvůli budování průtahu pro možnost dopravy dílů a součástí do jaderné elektrárny Dukovany. Zároveň součástí zadání bylo vypracování návrhu nového autobusového nádraží namísto stávajícího předimenzovaného společně s jeho efektivním začleněním do struktury města. V rámci návrhu jsem vytvářel městské struktury aplikováním principů a zásad udaných historickou a rostlou zástavbou, které se přizpůsobily současným normativním požadavkům při hledání nového genia loci místa, které je vytvořeno znovu odkrytím Stařečského potoka, jenž byl zatrubněn při výstavbě průtahu a autobusového nádraží. Dalším cílem při návrhu bylo zlepšení celkové prostupnosti území vytvářením průchodů a nových stezek zkracující cesty hlavním a nejdůležitějším uživatelům města, jimiž jsou lidé.
Příprava a řízení stavební zakázky z pohledu investora
Ďuriš, Peter ; Stacho, Lukáš (oponent) ; Nováková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce si klade za cíl konkrétně a podrobně zmapovat proces plánování a realizace developerského projektu. Uvedení do problému a definice základních pojmů se nachází v teoretické části diplomové práce. Jedno z hlavních témat je postup při zadávaní veřejně zakázky a její financováni. V praktické části je představen developerský projekt Vážska cyklotrasa, její benefity, způsob financování, zadávaní a výběr dodavatele včetně vypracování dokumentace pro řízení zakázky.
Ekonomické a finanční posouzení investičního projektu
Tomanová, Tereza ; Srba,, Martin (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje ekonomickému a finančnímu posouzení veřejných investičních projektů. V teoretické části je popsána charakteristika veřejného investičního projektu a jeho životní cyklus. Následně se práce věnuje metodám hodnocení veřejných projektů a podrobněji popisuje analýzu nákladů a užitků, která je dále využita v případové studii. Praktická část práce se zaměřuje na zpracování ekonomické a finanční analýzy. Hodnoceným investičním projektem je výstavba nové cyklostezky mezi městem Hodonín a obcí Ratíškovice.
Brněnské nábřeží - rehabilitace brněnských řek a jejich blízkého okolí
Manclová, Miroslava ; Řehák, Filip (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je revitalizace brněnských řek, konkrétně Svitavy. Hlavní myšlenkou je pochopení řeky jako významného městotvorného prvku, jako místa, jehož potenciál by mělo každé město maximálně využít. Lidé rádi tráví svůj volný čas u vody a takový prostor by jejich potřebu měl uspokojit. Řeka plynule protéká městem a i člověk by měl mít možnost se kolem ní volně pohybovat. V ideálním případě by měla být zelenou stezkou napříč městskou zástavbou. Řešené území se nachází v městské čtvrti Brno-Zábrdovice, která nemá ideální pověst. Na její podobě se mimo jiné podepisují průmyslové areály, které jsou často ve zchátralém stavu. Mým úkolem bylo správně rozklíčovat jeden z těchto areálů, který leží v blízkosti Zábrdovického kláštera. Řešené území je v současnosti nepřehledná a nesourodá struktura, která obraz místa moc nepodporuje. Řeka je v tomto místě zcela potlačena a i pohyb kolem ní je velmi omezen. Svým návrhem jsem se snažila vytvořit místo, které by nabízelo množství aktivit po celý den. Funkce, které se na území nachází jsem upravila a svým návrhem podpořila, aby společně tvořily fungující celek. V takovém území se budou potkávat lidé, kteří zde pracují či bydlí, kteří zde využívají služby či přijeli sportovat anebo zde jen tráví svůj volný čas v příjemném prostředí řeky Svitavy.
Sportovně rekreační centrum Vsetín
Veit, Jakub ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomový projekt Sportovně-rekreační centrum Vsetín, Ohrada, se zabývá areálem na jižním konci města Vsetín, kde je nyní situován bývalý spartakiádní stadion. Areál lemuje silnice první třídy 1/57 a řeka Vsetínská Bečva s cyklostezkou. Jižní hranici tvoří areál vodáren. Město Vsetín je výchozí destinací mnohých návštěvníků Valašska. Návrh si proto klade za cíl umožnit sportovní vyžití širokému spektru lidí a zajistit vhodné propojení hlavní silnice s cyklostezkou, vytvořit zázemí volnočasovým aktivitám a zatraktivnit pobyt u řeky Bečvy. Okolní zástavba je nesourodá a silnice 1/57 jasně přetíná a definuje území, které bude mít svoji vlastní strukturu. Při vjezdu do areálu bude návštěvník vystaven tváří v tvář budově sportovní haly. Areál bude odcloněn ze severní strany terénním valem se zakomponovanou mateřskou školou, z jižní bude ohraničen budovou s přechodným ubytováním a tenisovým klubem. Nástupní body na cyklostezku Bečvu budou taktéž situovány u těchto budov. V prostoru mezi budovami budou umístěna sportoviště pro volnočasové aktivity s dětským hřištěm a patřičným zázemím.
Sportovně rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Marková, Dominika ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadáním práce je architektonicko-urbanistická studie sportovního a rekreačního centra. Řešené území se nachází ve městě Vsetíně, v části zvané Ohrada. V současnosti je areál ve špatném a zchátralém stavu. Cílem mojí práce je vytvořit koncept, který reaguje na okolí, nabízí venkovní i vnitřní prostory pro všechny generace. Umožňuje větší spojení s přírodou, variabilní možnost využití, a rozčlenění území podle funkce. Návrh je vymezen řekou Bečvou ze západní strany a rušnou komunikací I. třídy ze strany východní. Důležité bylo oddělit pěší a cyklisty od motorových vozidel. Také reagovat klady a na limity území. Limitem je v první řade již zmiňovaná komunikace. Reakcí na toto omezení je nasměrovaní provozu v areálu na západní stranu, směrem k řece. Tím vzniká val, který návrh opticky odklání klidnějším směrem. Do valu jsou v jedné linii umístěny a v západním směru orientovány budovy. Zároveň je pod valem umístěn kubus, kde se nachází parkování. Tam zůstávají motorová vozidla schovaná, i když je možný průjezd i skrze val, například pro zásobování. Další alternativou, jak se dostat do areálu, je ze severní či jižní strany, ovšem tento vstup je vyhrazen pro pěší nebo cyklisty. Po vytvoření valu rozděluji území do několika segmentů podle funkčnosti. V srdci areálu je zasazena do terénu multifunkční centrální hala, s vnitřní lezeckou stěnou. Před ní je veřejný prostor pro setkávání, sport a rekreaci Tento funkční celek jsou prostory, kde se stále aktivně něco děje. Nejjižnějším objektem je tenisový klub se zázemím pro sportovce a squashem. Před budovou se nachází 9x tenisové hřiště s tribunou. Blíže k řece a cyklostezce se nachází venkovní lezecká stěna. Od nově vytvořeného nábřeží plochy rozděluje cyklostezka okolo řeky. Za mostem je zeleným pásem oddělená plocha území, která je narozdíl od těch předešlých laděna v klidnějším duchu. Nalezneme tu jednopodlažní objekt jógového a meditačního centra.
Návrh stezky pro cyklisty, bruslaře a pěší kolem řeky Svratky v Bystrci
Fischer, Michal ; Wendrinski, Jacek (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se formou studie zabývá návrhem cyklostezky a stezky pro bruslaře a chodce podél toku řeky Svratky. V současnosti se v daném okolí nachází pouze komunikace pro pěší. V této práci je zpracováno nové řešení, které je rozděleno do tří úseků. Návrh prvního a třetího úseku počítá s vybudováním dvou nových cyklostezek a druhý úsek kopíruje stávající komunikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.