|
Návrh ul. Ruská v obci Čelechovice na Hané
Rochovanský, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout varianty pro rekonstrukci ulice Ruská nacházející se v centru obce Čelechovice na Hané. Jedná se o obousměrnou místní komunikaci s označením III/44929. Největší problém shledávám především na křižovatkách ul. Ruské se silnicí III/44930 na jednom konci ulice a silnicí II/449 na konci druhém. Jedná se o křižovatky s rozsáhlou plochou a špatně řešeným nakolmením, které nenutí řidiče při příjezdu na křižovatku zpomalit. V ulici Ruská dále chybí ucelené chodníkové plochy, a tudíž se musí chodci pohybovat po okraji komunikace pro motorová vozidla. Tato bakalářská práce by proto měla přinést možné varianty řešení, pomocí kterých bude možné nejen tyto nedostatky odstranit.
|
|
Variantní řešení křižovatky u obce Přestanov
Nitková, Jana ; Urban, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace okružní křižovatky v rámci studie. Řešená křižovatka se nachází v obci Přestanov, kde se protínají komunikace I/13 a komunikace II/253. Přestavba průsečné křižovatky na křižovatku okružní má zajistit bezpečný a plynulý průjezd vozidel z vedlejší komunikace II/253. Práce dokládá navržení 3 variant. Pro zpracování je vybrána spirálová okružní křižovatka, ta je dále technicky zpracována s doloženou technickou zprávou a výkresovou dokumentací. Práce též obsahuje inženýrský průzkum a kapacitní posouzení jednotlivých variant.
|
| |
| |
|
Přestavba křižovatky „Semilaso“ v Brně Králově Poli
Kopuletá, Jitka ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je přestavba křižovatky "Semilasso" v Brně Králově Poli. Jedná se o světelně řízenou, průsečnou křižovatku ulic Palackého třída, Kosmova a Riegrova, která tvoří významný přestupní uzel mezi linkami MHD. Zastavují zde dvě tramvajové, jedna trolejbusová a devět autobusových linek. Návrh sjednocuje tramvajové zastávky, usměrňuje pohyb chodců a snižuje intenzitu automobilové dopravy směřující do centra města.
|
| |
|
Řešení přestupního uzlu na Konečného nám. v Brně po zprovoznění trasy SJKD
Rosík, Jan ; Veselý, Josef (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Moje diplomová práce se zabývá studií umístění zastávky Severo – Jižního kolejového diametru, která by měla být pod úrovní terénu Konečného náměstí, významného přestupního uzlu. Vzhledem k pozici zastávky navrhnout nejvhodnější umístění výstupů a výtahů z podzemí do ulic Nerudova, Kotlářská a Veveří. Po vybudování podzemní stanice bude přestup chodců mezi linkami bezpečnější a pro lidi dojíždějící do centra Brna nebo za prací se významně zkrátí dojížděcí čas. Tato diplomová práce také řeší rozšíření tramvajových ostrůvků, přemístění trolejbusové zastávky z Kotlářské ulice, pohyb chodců v oblasti a optimalizaci dopravních jízdních pruhů.
|
|
Studie polohy přestupního terminálu v Ivančicích
Chlíbek, David ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Mým úkolem v rámci bakalářské práce je prověření polohy přestupního terminálu IDS v Ivančicích. S tímto úkolem je spojeno navržení nového železničního nástupiště a nového autobusového nádraží v blízkosti železničního přejezdu se silnicí II/152 ve staničení km 5,535 000 nedaleko současné železniční stanice . Předpokládám ukončení osobní vlakové dopravy ve stanici Ivančice na nově vybudovaném terminálu. Trať do Oslavan bude pokračovat pouze jako vlečka. Má práce spočívá ve zpracování 3 různých variant. Je potřeba zajistit dostatečnou kapacitu terminálu pro 7 autobusových linek a jednu linku vlakovou. Je také důležité zajistit dostatečné zázemí a pohodlný přístup pro cestující. Zabývám se tedy také bezbariérovým návrhem chodníků, přechodů pro chodce a bezbariérových ramp. Ve variantě 2 řeším i problém vysoké intenzity osobní a nákladní automobilové dopravy v centru města. V mém návrhu je nastíněn návrh silničního obchvatu, který by vedl v koridoru současné železniční trati.
|
| |
|
Dopravně-urbanistické řešení Černé louky v Ostravě
Slowik, Jiří ; Holcner, Petr (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce si klade za cíl vytvořit dopravně urbanistickou studii, která povede k zatraktivnění celé oblasti, ať už pro stálé či migrující obyvatelstvo, převede dopravu tak, aby co nejméně kolidovala s návštěvníky centra, ale zároveň zachovala jeho dobrou dostupnost a podpoří rozvoj pěších a cyklistických tras v návaznosti na okolní území. Dopravně-urbanistické řešení bude pracovat s územním plánem a studií města Ostravy a zároveň zohlední výsledky architektonicko-urbanistických soutěží a studií na danou lokalitu. Důraz bude kladen na vytvoření ekonomicky rozumného řešení s návazností na budoucí vývoj lokality, etapizaci výstavby a rychlou realizaci.
|