Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vodík a automobil
Břoušek, Lukáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce vznikla za účelem porovnání možností pohonu osobního automobilu za pomoci vodíku. Popíšeme jeho vlastnosti, způsoby výroby, skladování, distribuci i možnosti využití. Blíže vysvětlíme princip dosud známých zařízení na bázi vodíku a porovnáme je. K tomu využijeme komplexní analýzu Well to Wheel (od zdroje ke kolu), která je dnes hojně využívána. V závěru publikace provedeme na základě této analýzy zhodnocení a nastíníme, jakým směrem se budou vodíkové technologie v budoucnosti ubírat.
Spalování vodíku v pístových spalovacích motorech
Forbelský, Antonín ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsem se zaměřil na shrnutí dostupných faktů týkajících vodíkových spalovacích motorů. V práci je uvedena stručná historie vodíkových motorů. Hlavní část práce tvoří popis specifik konverze konvečního spalovacího motoru na vodíkový motor a stručný přehled vozidel poháněných vodíkovým spalovacím motorem. Závěr práce obsahuje zamyšlení nad budoucností této technologie.
Alternativní paliva pro spalovací motory
Káňa, Jiří
Tato bakalářská práce na téma Alternativní paliva pro spalovací motory se stručně zabývá současnými a alternativními palivy používanými ve spalovacích motorech. Úvodem představuje vývoj spalovacího motoru až po současnost. Dále pojednává o výhodách a nevýhodách paliv, jejich výrobě a použití, zaváděním na trh. Na závěr je uvedeno zhodnocení paliva z hlediska budoucího využívání a směřování nové produkce biopaliv.
Spalování tuhých paliv v rotační peci a vliv jejich složení na tvorbu znečišťujících látek
Bojanovský, Jiří ; Jegla, Zdeněk (oponent) ; Puchýř, Radim (oponent) ; Máša, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na studium vlivu složení tuhého paliva na tvorbu znečišťujících látek při spalování v rotační peci. Jedná se o vysoce aktuální téma spojené s potřebou zvyšování podílu alternativních paliv jako náhrady těch fosilních. Autor navazuje na již provedený výzkum v dané oblasti, na základě souhrnu současného stavu poznání definuje základní charakteristiky studovaného problému a formuluje hypotézy. Hlavní hypotézou je („Složení směsi tuhého paliva lze zvolit tak, aby došlo ke snížení tvorby znečišťujících látek.“) Pro ověření této hypotézy autor volí experimentální ověření v rámci spalovacích zkoušek na poloprovozním experimentálním zařízení. Pro spalovací zkoušky bylo navrženo rozšíření tohoto zařízení o aparáty, díky nimž je možné vyhodnocovat míru zanášení teplosměnných ploch a míru tvorby tuhých znečišťujících látek TZL. Toto zařízení bylo úspěšně použito pro spalovací zkoušky 6 vybraných alternativních paliv (tuhá alternativní paliva TAP, čistírenské kaly a lesní odpad). Na základě provedených spalovacích zkoušek s těmito dílčími palivy bylo sestaveno 6 palivových směsí s vysokým potenciálem pro průmyslové použití. I tyto směsi byly spalovány v rotační peci. Na základě dosažených výsledků byla hlavní hypotéza práce potvrzena a jako nejvhodnější alternativa fosilních paliv byla označena palivová směs, která se skládá ze 70 hm. % lesního odpadu, z 20 hm. % TAP a z 10 hm. % čistírenského kalu (v práci označena jako MIX 6). Tato směs nevykazovala žádné provozní problémy a při jejím spalování bylo dosaženo nejlepších výsledků při tvorbě plynných znečišťujících látek i TZL. Výsledky práce jsou zásadním bodem při hledání metodiky specifikace vhodných směsí alternativních paliv za účelem jejich spalování v energetickém i zpracovatelském průmyslu.
Metanol jako alternativní palivo
Balcárek, Ondřej ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních paliv, konkrétně pak metanolem a jeho produkcí. Cílem bylo popsat vlastnosti a možnosti využití metanolu nejen jako paliva, ale i jako suroviny pro chemický průmysl. Informace byly získávány převážně ze zahraničních publikací a článků. V závěru je zhodnoceno využití a potenciál metanolu v období přechodu na obnovitelné zdroje energie.
Alternative fuels as an instrument of CSR in shipping industry: A case study of sustainability and profitability of operating LNG powered vessels
Dittrich, Ivo
Tato diplomová práce formuluje doporučení pro manažerské rozhodování při nákupu nových plavidel. Pomocí kvantitativního výzkumu analyzuje možné úspory nákladů na palivo při provozu lodí na IFO nebo LNG, výhody a nevýhody těchto paliv ve vztahu k environmentálním, ekonomickým a sociologickým aspektům. Následně je vypočítána Doba návratnosti a Vnitřní výnosové procento pro výše zmíněná paliva a dotazníková data jsou sbírána. Hypotézy dotazníkového výzku-mu jsou statisticky testovány a odhalují vztah mezi názorem zákazníku na rejdařské společnosti a jejich ochotou zaplatit vice za stejnou službu s lepší CSR strategií. Kvantitativní výzkum představuje LNG jako nejlepší volbu paliva pro lodní dopravu, nabízejíc výhody ve všech třech pilířích CSR.
Vliv spalování paliva CNG na technicko-ekonomické parametry vozidla
Strnadel, Miroslav
Tato diplomová práce na téma „Vliv spalování paliva CNG na technicko-ekonomické parametry vozidla“ se zabývá použitím alternativního paliva stlačeného zemního plynu pro pohon silničních vozidel. Práce je rozdělena na 4 hlavní části. V první části je zpracován literární přehled, který pojednává o historii využití plynných paliv ve světě a v českých zemích, dále o vlastnostech a konstrukční stránce automobilu upraveného pro provoz na CNG. V druhé části je provedeno experimentální měření výkonových parametrů dvou vozidel Škoda Octavia Combi III se vznětovým a zážehovým motorem s pohonem CNG na válcové zkušebně, která je v této kapitole taktéž popsána. Ve třetí části jsou zpracovány a okomentovány výsledky experimentálního měření a porovnány obě vozidla z technicko–ekonomického hlediska. Jak z výsledků měření vyplývá, u vozidla, které je již od výrobce uzpůsobeno ke spalování CNG nemá toto palivo negativní vliv na výkonové parametry motoru, ale naopak lze pozorovat rovnoměrnější chod motoru a i po ekonomické a ekologické stránce předčí vozidla poháněná klasickými palivy. Poslední část této diplomové práce je věnována diskusi, kde jsou porovnány naměřené výsledky s výsledky v odborném článku, který se zabývá stejným tématem.
Vliv koncentrace etanolu v palivu na parametry zážehového motoru
Švéda, Pavel
Diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou alternativních paliv, a to zejména bioetanolem jako základním alternativním palivem pro zážehové motory. Další část teorie popisuje výfukové emise u spalovacích motorů, blíže pak emise při použití alkoholových paliv. V praktické části byly vyhodnoceny parametry zážehového motoru, který byl provozován na benzín (E0) jako etalonové palivo, a dvě koncentrace lihobenzínové směsi E40 a E70. Na základě výsledků bylo zjištěno, že nárůst točivého momentu a efektivního výkonu motoru u etanolových paliv byl v řádu desetiny procenta. Naopak emise CO, NOx a HC vykazovaly nižší hodnoty. U paliva E70 nedocházelo k optimálnímu spalování směsi, proto měl motor nejmenší efektivní účinnost. U paliva E40 byly využity výhody vyplývající z obsahu etanolu, aniž by se výrazně projevilo nastavení motoru určeného primárně pro benzínovou směs.
Přepracování fermentačních zbytků z bioplynové stanice na alternativní palivo metodou biosušení
Rákosník, Vítězslav ; Innemanová, Petra (vedoucí práce) ; Šváb, Marek (oponent)
Bioplyn představuje jeden z obnovitelných zdrojů energie, jehož podíl ve využívání v posledních dekádách prudce narůstá. Bioplyn vzniká anaerobní digescí organického materiálu v bioplynových stanicích a je nejčastěji využíván k výrobě tepla a elektřiny. Stejně jako u ostatních obnovitelných zdrojů energie však existuje i v jeho případě řada nevyřešených otázek. Jednou z nejaktuálnějších je otázka dalšího využití digestátu - vedlejšího produktu jeho výroby. Zpravidla je digestát přímo aplikován jako organické hnojivo na zemědělskou půdu, objevují se však i snahy o využití jeho pevné složky (tzv. separátu) jako dalšího zdroje energie, případně jako podestýlky pro hospodářská zvířata. S tím jsou však spojeny další problémové aspekty, zejména přeprava a skladování tohoto biologicky nestabilního materiálu s vysokým podílem vody. Řešení těchto problémů by mohla představovat úprava separátu procesem biosušení, při kterém je substrát vysušován teplem vznikajícím při mikrobiálním rozkladu organické hmoty a umělou aerací. Předmětem experimentální části této práce bylo otestovat proces biosušení na neupravených separátech z různých bioplynových stanic zemědělského typu a dále na separátu z vybrané bioplynové stanice po optimalizaci vstupního složení za účelem jejich dalšího využití jako alternativního paliva....
Environmentální aspekty provozu vozů na CNG
Raiskup, Martin ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na téma environmentální aspekty provozu vozů na CNG. Nejprve je představen zemní plyn jako palivo pro spalovací motory. Jsou zhodnoceny jeho výhody a nevýhody. Dále jsou popsány jednotlivé spalovací systémy a komponenty motoru na stlačený zemní plyn. Hlavní část práce je zaměřená na ekologii. Je popsán vliv na životní prostředí u spalování stlačeného zemního plynu v porovnání s konvenčními palivy. Toto porovnání je provedeno také podle objektivnější Well to Wheels analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.