Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Structuralism for the 21st Century
Nohejl, Jakub ; Jakšík, Petr (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
The thesis analyses the ideas of Dutch structuralism in the 1960s and 1970s, and the reasons for its early end. Through an analysis of its historical development, it discovers the background of its origin in the humanities and its later application in the architectural environment. By evaluating the current social situation and showing projects that build on the original ideas of structuralism, the thesis finds arguments supporting the possibilities of its further use. The final proposal reflects the desire to create an open architectural system that can react to the constantly changing needs of users, while supporting the dialogue of individuals in creating one undefined whole. The image of the final architectural work allows more freedom for users and their influence on the final form of the environment. Unlike conventional architecture, there are no attempts at unification or iconicity, but rather the promotion of diversity, including contradictions and conflicts that create a multitude of unique and not pre-defined situations.
Podzemní kultura – adaptace starého pivovaru v Litovli
Drešrová, Silvie ; Bártová, Kristína (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Na pomezí tradice a nového poznání, historie a současnosti. Mezi hradbami a řekou, staršími a mladšími. Zažít s přáteli kulturu jinak a zatancovat si, či sedět u šálku kávy nebo piva a poslouchat živou hudbu. Vyzkoušet si tradiční řemeslo, tvořit a učit se neobvyklou hravou formou o městě a jeho okolí. Vmžiku se ocitnout za hradbami či před nimi a poslouchat šumící řeku, vyhřívat se na slunci a cítit sounáležitost s venkovním prostředím. Posedět pod kolonádou a pozorovat dění na trhu nebo zhlédnout kulturní představení z galerie. Mezi dvěma světy, mezi mladými, mezi centrem a předměstím, na tomtéž místě, utvořit jeden smysluplný celek. Navázat pevnější vztah k městu i přírodě a mít se kde bavit. Včera, dnes i zítra jste - vy mladí, naším bohatstvím. Lokalita se nachází na pomezí starého historického jádra za středověkými hradbami a novým předměstím za řekou Moravou podél ulice Boženy Němcové v Litovli. Práce se zabývá adaptací historických prostor bývalých pivovarských sklepů a novou nástavbou nad nimi, se záměrem navrátit působivé prostory v zajímavém místě veřejnosti, především v oblasti alternativní kultury a vzdělávání pro mladé. Prostory pro setkávání této mezigenerace/mezivrstvy se v Litovli totiž dosud nenachází, což způsobuje odliv mladých z města. Nedílnou součástí je úprava navazujícího okolí s nábřežím a doplněním pěší či cyklistické promenády podél řeky Moravy. Tímto bych ráda pomohla městu dostát svého označení „Hanácké Benátky“ a provázat místo a jeho obyvatele s vodou. Práce řeší také hmotový návrh nového bytového domu.
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie
Vývoj a dynamika palatální a faryngeální dentice u jesetera malého
Novotná, Štěpánka ; Soukup, Vladimír (vedoucí práce) ; Oralová, Veronika (oponent)
Dentice je zásadní inovací obratlovců vykazující jak ohromnou morfologickou diverzitu, tak i rozdílné udržování či nahrazování funkčních zubů. Většina dnešních obratlovců nahrazuje zuby pomocí hluboce invaginovaného epitelu, tj. následné dentální laminy, díky přítomnosti zubních kmenových buněk. Nicméně, u některých časně divergujících linií paprskoploutvých ryb (Actinopterygii) dochází ke vzniku nových zubních zárodků z přilehlého povrchového epitelu bez přítomnosti následné dentální laminy. Zda jsou oba typy vývoje dentic obratlovců srovnatelné a zda se na náhradě zubů podílejí obdobné zubní kmenové buňky, není doposud dostatečně zhodnoceno. Tato diplomová práce si klade za cíl popsat vývoj palatální a faryngeální dentice u zástupce časně divergující linie paprskoploutvých ryb, jesetera malého (Acipenser ruthenus). Dentice jesetera je poměrně dynamická. Zuby jsou nahrazovány bez následné dentální laminy, avšak tato náhrada vykazuje podobné znaky, které byly popsány u obratlovců s následnou dentální laminou. Marker zubních kmenových/progenitorových buněk, Sox2, se nachází ve vnějším zubním epitelu předcházejícího zubu poblíž přilehlých chuťových pohárků, což koreluje s přítomností tzv. "label-retaining cells". Buňky vzdálenější od tohoto místa naopak vykazují proliferační charakter a přítomnost...
Cesta žáka 1. třídy vyučovaného Hejného metodou k pochopení sčítání a odčítání
HAMERLOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá porozuměním operací sčítání a odčítání u žáků v hodinách vedených Hejného metodou. Cíl diplomové práce byl splněn prostřednictvím analýzy žákovských řešení vybraných úloh z učebnic nakladatelství Fraus. Pro zjišťování informací byla vybraná kombinace metod akčního a kvalitativního výzkumu. Výzkum probíhal ve školním roce 2017/2018 na základní škole na Praze-východ.
Přístavba základní školy
Kuchařík, David ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh a vypracování projektové dokumentace přístavby základní školy, která se nachází ve Starém Plzenci. Dokumentace obsahuje náležitosti dle platných předpisů. Návrh vychází z požadavku investora, jež byli zveřejněny v rámci vyhlášení architektonické soutěže. Nová budova o 1 podzemním a 3 nadzemních podlaží tvořící půdorysný tvar písmene Y se nachází na mírně svažitém terénu. V budově se nachází šatny, kuchyň, jídelna, 4 kmenové a 4 odborné učebny a hygienické a technické zázemí. Projekt navrhuje mírnou úpravu stávající budovy v místech napojení přístavby. Tímto návrhem se vyřeší bezbariérová přístupnost obou budov vyjma podkrovní učebny stávající budovy. Projekt dále počítá z druhou stavební fází, výstavbou sportovní haly v areálu školy, kterou se však dále nezabývá. V rámci přístavby je zřízen nový hlavní vstup do budovy z jižní strany. Nosný systém je stěnový. Obvodové stěny jsou tvořeny monolitickým betonem spojeny s betonovými monolitickými vodorovnými nosnými konstrukcemi. Vnitřní nosné stěny jsou z keramických tvárnic. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou s vegetační vrstvou. Zateplení budovy je řešeno zateplovacím systémem s provětrávanou fasádou. Je zajištěna požární bezpečnost, úspora energie a tepelná ochrana.
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie
Studium možností zlepšení mrazuvzdornosti betonů
Šafrata, Pavel ; Ťažký, Tomáš (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Předmětem této práce je shrnutí teoretických i praktických poznatků v oblasti mrazuvzdornosti betonu. Z nich plyne, že na odolnost proti cyklickému působení mrazu má vliv celá řada činitelů. Jedná se o vstupní suroviny, technologii výroby, dobu a způsob ošetřování. Vliv příměsí, provzdušnění a velikosti provzdušnění je zpracován a vyhodnocen experimentálně. Pro hodnocení trvanlivosti je podstatný způsob zkoušení, proto je obsahem práce rešerše používaných metod a také praktické porovnání některých z nich. Práce je přínosná z důvodu zavedení požadavku na mrazuvzdornost betonu v prostředí XF1 a XF3 v normě ČSN EN 206 (2014).
Možnosti využití příměsí pro vodonepropustné betony
Roháček, Lukáš ; Voves, Jiří (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena zejména na příměsi, které mají vliv na vodonepropustnost a další vlastnosti čerstvého a ztvrdlého betonu. Tato problematika je navíc přiblížena krátkou částí týkající se zahraničního výzkumu. Dále se práce zaměřuje na normy a předpisy, které určují, jakých vlastností má beton používající se pro vodonepropustné konstrukce dosahovat a popisuje i problematiku těchto konstrukcí. V praktické části je vyhodnocen vliv popílku, strusky a mikrosiliky na konzistenci, vývin hydratačního tepla, pevnost, vodonepropustnost, mrazuvzdornost a objemové změny betonu.
Optimalizace složení betonů s využitím plniv z recyklovaných betonů
Skriňáková, Eva ; Holák, Michal (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Betón ako stavebný materiál podlieha neustálej inovácii a vďaka pokrokovým technológiám a množstvám výskumov sa jeho vlastnosti stále vylepšujú. Je logické, že čím viac betónu vyrobíme, tým viac odpadu z neho vznikne. Objem tohto odpadu nie je možné donekonečna ukladať na depónie, preto sa v súčasnosti väčšina odpadových hospodárstiev na svete snaží o recykláciu betónovej sute. Samotná recyklácia nie je až takým problémom, táto technológia je už dlhšiu dobu overená, avšak kvalita recyklátu je nesporne jedným z primárnych predpokladov k dosiahnutiu požadovaných vlastností betónu. Proces recyklovania je v podstate „rozbíjanie“ betónu na čiastôčky, so snahou eliminovať cementový tmel na povrchu kameniva. Ideálnym prípadom by bolo vytvoriť povlak dostatočne odolný a pevný na povrchu recyklátu, ktorý by dokonale prilnul k cementovej matrici. Táto diplomová práca je zameraná na vlastnosti betónových recyklátov a spôsoby ich vylepšenia, ako aj optimalizáciu zloženia betónovej zmesi s využitím týchto plnív.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.