Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Predikce odchylek v jízdních řádech založená na AVL datech
Jiráček, Zbyněk ; Martínek, Vladislav (vedoucí práce)
Relevantní plánování tras v hromadné dopravě je limitováno spolehlivostí přepravní sítě. V některých případech se však ukazuje, že můžeme plánovat trasy s přihlédnutím k očekávaným zpožděním a tím spolehlivost nalezených spojení vylepšit. Tato práce se soustředí na předpověď zpoždění v sítích hromadné přepravy s využitím dat ze systémů sledování polohy vozidel -- známých jako AVL data. Ta jsou typicky shromažďována přepravci. Porovnávány jsou různé algoritmy za použití reálných dat ze sledovacího systému tramvají v Praze. Práce též obsahuje diskusi o možném využití informací získaných pomocí použitých metod v informačních systémech pro cestující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Verejná doprava v Prahe počas socializmu
Frajková, Lucia ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Diplomová práca mapuje fungovanie, problémy a úskalia verejnej dopravy v Prahe počas socializmu v rokoch 1948 až 1974. Tieto roky reprezentujú nástup komunistizmu v Československu k moci a rok uvedenia pražského metra do prevádzky. Cieľom práce bolo preskúmanie tohto vymedzeného obdobia z hľadiska verejnej dopravy, jej vplyvu na rozvoj mesta, na to, ako sa rôzne typy mestskej hromadnej dopravy navzájom ovplyvňovali a dopĺňali, aký bol jej dopad na samostných cestujúcich a napríklad aj na to, ako plánovanie metra v tomto období ovplyvnilo prevádzku autobusov, trolejbusov a električiek. Zistili sme, že aj napriek tomu, že metro bolo najskôr len akýmsi nepotrebným plánom, neskôr sa celá sústava pražskej MHD začala sústreďovať a meniť práve kvôli jeho realizácií. Kľúčové slová: MHD, električky, autobusy, metro, rozvoj mesta
Řešení nových zastávek MHD v oblasti ulic Kounicovy a Veveří v Brně
Odstrčilová, Anna ; Holcner, Petr (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vybudování nových zastávek městské hromadné dopravy a přeložení vedení tramvajové trati s navazující novou organizací dopravy v oblasti ulic Veveří, Šumavská, Kounicova a Nerudova v Brně. Hlavním cílem návrhu je zvýšení standardu obslužnosti městskou hromadnou dopravou a zvýšení kvality pěších tras v území. Pozornost je věnována rovněž úpravě vedení individuální automobilové dopravy s cílem zklidnění komunikace na ulici Veveří, zakomponování cyklistické dopravy do návrhu a v neposlední řadě je kladen důraz na celkové zvýšení urbanistické hodnoty území. Součástí návrhu jsou vedle zastávek městské hromadné dopravy a tramvajové trati také realizace parku, vymezení zastavitelné plochy pro veřejnou vybavenost a návrh nové hromadné podzemní garáže v prostoru Akademického náměstí. Současně je brán ohled na zachování stávající zeleně a charakteru alejí a jejich případné rozšíření.
Koncepční návrh zařízení pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy na trolejová vedení
Rohánek, Tomáš ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problémem námrazy na trakčním vedení. V práci jsou zevrubně popsány a zhodnoceny relevantní patenty a existující komerčně dostupné systémy pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy. Na základě toho jsou navrženy dva koncepty nových zařízení určených pro montáž na vozidla městské hromadné dopravy. Oproti existujícím řešením dochází ke zlepšení provozních parametrů a také může dojít k doplnění nabídky na trhu. Oba koncepty jsou následně kriticky zhodnoceny.
Assistance and Information System for Blind People
Hnilica, David ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
This work deals with the problem of implementation of the assistance system to support the orientation of blind people in the means of public transportation. Since it is only one part of larger unit (the RAMPE project), it doesn't cover the whole topic, yet only implements one part of it. It is written from the point of view of a developer and code architect. It improves the software architecture of existing project, suggests new methods and techniques and adds new functions to the application. This is done only at the respective part - the work is neither capable, nor takes any ambition  to design or modify the whole system. That has been done already by other people and parties in the past and this work merely continues those done in the past.
Predikce odchylek v jízdních řádech založená na AVL datech
Jiráček, Zbyněk ; Martínek, Vladislav (vedoucí práce)
Relevantní plánování tras v hromadné dopravě je limitováno spolehlivostí přepravní sítě. V některých případech se však ukazuje, že můžeme plánovat trasy s přihlédnutím k očekávaným zpožděním a tím spolehlivost nalezených spojení vylepšit. Tato práce se soustředí na předpověď zpoždění v sítích hromadné přepravy s využitím dat ze systémů sledování polohy vozidel -- známých jako AVL data. Ta jsou typicky shromažďována přepravci. Porovnávány jsou různé algoritmy za použití reálných dat ze sledovacího systému tramvají v Praze. Práce též obsahuje diskusi o možném využití informací získaných pomocí použitých metod v informačních systémech pro cestující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Parkování P+R v Brně
Janyška, Miroslav ; Novák, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá organizací parkování ve městě Brně se zaměřením na záchytná parkoviště typu Park and Ride. Teoretická část obsahuje informace o brněnské infrastruktuře a o integrované a multimodální dopravě. Praktickou částí je návrh vhodných míst pro budoucí realizaci parkovišť, jejich analýza a hodnocení podle určených kritérií a porovnání s řešením připravovaným městskými úřady. Práce se dále zabývá analýzou parkoviště nedaleko Brna, před vlakovým nádražím v Blansku, které funguje v režimu P+R spontánně.
Územní studie aktuálního rozvojového území města Kroměříže
Sysel, Jakub ; Kopáčik,, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší studii nové zástavby aktuálního rozvojového území města Kroměříže v jeho severovýchodní části za psychiatrickou léčebnou mezi ulicemi Lutopeckou a Havlíčkovou. Toto území propojuje místní část Terezov a Barbořinu. Cílem studie bylo navrhnout nové bydlení pro více jak 1200 obyvatel v aktuálně ještě nezastavěné oblasti v souladu s platným územním plánem. Řešené území je rozděleno do 3 etap výstavby. Severovýchodní část navazuje na stávající bytovou zástavbu bytovými domy se 2-3 podlažími. Ve zbytku území jsou navrženy rodinné domy samostatné i částečně řadové. Vybavenost území je doplněno mateřskou školou, obchody a parkovacím domem. V souladu s územním plánem je zde navržený i park a sportoviště s hřištěm a sportovní halou. Charakter území je velmi ovlivněn některými stávajícími inženýrskými sítěmi a jejich ochrannými pásmy, jejichž přeložení je ekonomicky nevýhodné. Vzhledem k okrajové poloze řešeného území je ve studii navrženo rozšíření obsluhy hromadnou dopravou o další 2 místa. Nové dopravní propojení ulic Lutopecká a Havlíčková by způsobilo velký nárůst provozu přes řešenou oblast, proto se ve studii počítá se klidněným provozem v podobě omezení maximální rychlosti na 30 km/h a systém komunikací se skládá z obousměrných i jednosměrných komunikací. Dopravu v klidu zajišťují garáže patřící k rodinným domkům, doplněných o parkování podél cest. V části s bytovou zástavbou parkování možné jednak na venkovních parkovištích a pro doplnění potřebné kapacity je ve studii navržen i parkovací dům.
Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech
Budinský, Vojtěch ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech Tato diplomová práce se zabývá veřejnou hromadnou dopravou, veřejnou službou poskytovanou v integrovaných dopravních systémech. Práce je členěna na úvod a osm kapitol. V úvodu seznamuje práce se základními termíny. První kapitola se nezabývá veřejnou dopravou, ale obecně veřejnou službou. Zmiňuje důležité druhy veřejné služby v západní kultuře a uvádí některé příklady z České republiky. Druhá kapitola přináší základní termíny práce. První podkapitola je o veřejné dopravě, od prvopočátků až po současnost. Druhá podkapitola se zaměřuje na integrované dopravní systémy (IDS) ve světě a v české republice. Poslední podkapitola se zabývá Prahou. Pražský integrovaný dopravní systém se jmenuje Pražská integrovaná doprava (PID.) V této kapitole je také historický vývoj dopravy v Praze. Kapitola třetí se zabývá zákonem č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících. Tento zákon byl připravován společně s přípravou Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici. V kapitole čtvrté je vysvětleno financování prokazatelné ztráty a v následující je rozebráno postavení stran v rámci IDS. V případové studii, která tvoří šestou kapitolu se zaměřuji na město Roztoky. Studie...
Historical Sociological Aspects of Prague Rapid Transit Projects from the Competition of Elektrické podniky Company in 1931
Hrehora, Matúš ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práca pojednáva o návrhoch rýchlodráh zo súťaže Elektrických podnikov z roku 1931, ktorá bola vyhlásená kvôli stále sa zhoršujúcej doprave v metropole. Je rozdelená na dve časti, pričom prvá slúži ako rámec pre časť druhú - predstavuje históriu Prahy a koľajovej dopravy v nej až po prvú Československú republiku a tým umožňuje ľahšiu orientáciu v kontexte danej problematiky. Samotná druhá časť pozostáva z prehľadu všetkých súťažných návrhov a následne ich analyzuje pomocou výskumných otázok, ktoré vychádzajú z konkrétnych sociálnych aspektov. Každému z nasledujúcich aspektov je v práci venovaná špecifická podkapitola: osídlenie a ekonomicky významné oblasti Prahy, problémy s prepravou obyvateľstva, vybrané funkcie staníc, vlakové súpravy a ich kapacitná dostatočnosť a komfort, plánované zmeny v pražskej zástavbe. Tieto potom slúžia ako nástroje pre komparáciu a záverečné zhodnotenie technických riešení z historicko-sociologického hľadiska. Zdrojom pre výskumnú analýzu v druhej časti práce sú archívne materiály Dopravního podniku hlavního města Prahy doplnené v prvej časti tematicky relevantnou literatúrou. Kľúčové slová: historická sociológia, dejiny dopravy, hromadná doprava, sociálne funkcie dopravy, Československá republika, medzivojnové obdobie, Praha, pražské metro

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.