Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prezentační software pro znázornění základních jevů v trojúhelníku
Kašparová, Šárka ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji prezentačního softwaru pro podporu výuky matematiky - základní geometrické jevy v trojúhelníku. Připomíná základní poznatky o výuce a trojúhelnících. Ve druhé části se potom zabývá návrhem a implementací programu a nástroji použitými při jeho vývoji.
E-learningový systém pro výuku matematiky
Pánik, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
V dnešní době je matematika jeden ze základních studijních oborů. Téměř neexistuje člověk, který by se s ní nesetkal. Studenti ovšem k ní často mají odpor a bojí se jí. Cílem této semestrální práce je návrh a analýza softwaru pro výuku matematiky studentů základních a středních škol. V práci je popsána základní motivace pro vytváření tohoto softwaru a principy fungování. Jedná se o software, který je určen výhradně pro samostudium a snaží se, aby se studenti matematiky nebáli a učení je bavilo.
Alternativní ontologie: topologická imaginace a topologický materialismus
Mrva, Jozef ; Csefalvay,, András (oponent) ; Kořínek,, David (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Disertační práce Alternativní ontologie s podtitulem Topologická imaginace a topologický materialismus se zaměřuje na analýzu prostorových fenoménů a prostoru v intencích matematické disciplíny topologie, která se zajímá o?prostory z hlediska teorie množin. Mým cílem je představit topologii jako nástroj nejen pro současnou filosofii, ale i pro uměleckou tvorbu. Pro potřebu disertační práce formuluji dva pojmy: Topologická imaginace a Topologický materialismus. Topologická imaginace je nástroj a metoda, jak tvořit a myslet s vědomím prostoru jakožto dynamické struktury, jež není vázána pouze pevnými geometrickými zákonitostmi. Tato metoda vznikla jako pojmenování mé dlouhodobé umělecké praxe, která je z velké části opřena o?studium prostoru, topologie, teorie uzlů a hledání způsobů jejich aplikace ve vizuálně-umělecké i teoretické práci. Topologický materialismus navrhuji jako pojem, jež spojuje myšlení sítí a nad-dimenzionálních prostorů s filosofickými proudy materialistické tradice, zejména Nového materialismu. Mojí základní tezí je, že tyto směry nelze vnímat odděleně. Materialismus nelze myslet bez jeho prostorové dimenze a topologie bez ukotvení v?materiální světě se stává pouhou abstrakcí. Druhá část disertační práce je věnována analýzám konkrétních prostorů: námi obývaného prostoru, jež nazývám fenomenologickým, infrastruktury, logistického prostoru, informačního prostoru a prostoru kapitálu. Kromě jednotlivých analýz se též zaměřuji na jejich průsečíky, napojení a společné fungování.
Designing CLIL activities for teaching mathematics at upper secondary school level
Řehák, Česlav ; Moraová, Hana (vedoucí práce) ; Novotná, Gabriela (oponent)
Tato práce si klade za cíl vytvořit, otestovat a shrnout úspěšnost několika aktivit v předmětu matematika ve druhém ročníku střední školy, přičemž cílovým jazykem je angličtina, a to v rozsahu 20 % celkového počtu odučených hodin. Jednotlivé aktivity jsou popsány z hlediska plánovaného i konkrétního pilotovaného průběhu. Následuje reflexe, v čem se aktivita osvědčila a ve kterých aspektech by ji bylo potřeba upravit pro zvýšení jejího vzdělávacího a motivačního dopadu. Nakonec je shrnuto, jakým způsobem byly aktivity přijaty žáky, jaký vliv měla výuka CLIL na žákovskou motivaci, jakým způsobem se žáci do aktivit zapojovali, je reflektováno dodržení časového harmonogramu probírané látky a především jsou hledány společné aspekty těch aktivit, které lze s přihlédnutím k průběhu pilotování považovat za úspěšné. Tato zjištění jsou dána do souvilostí s obecně platnými zásadami výuky metodou CLIL, které jsou popsány v teoretické části. V jedné z kapitol je také ukázáno, z jakého důvodu je důležité, aby učitelé byli schopni vytvářet nové aktivity a vlastní materiály vhodné pro výuku středoškolské matematiky v rámci CLIL.
Román Plochozemě a žákovo uchopení čtvrté dimenze
Bouchalová, Kateřina ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá propojením dvou na první pohled sobě vzdálených disciplín, kterými jsou matematika a literatura. Cílem práce je analyzovat, zda jsou vybraní žáci schopni zlepšit své uchopení čtvrté dimenze pomocí analogie představené v ukázce z ro- mánu Edwina Abbotta Abbotta s názvem Plochozemě. Práce začíná kapitolou zaměřenou na historii čtvrté dimenze a úvah s ní spojených. V další části je představen autor a jeho dílo Plochozemě. Dále je popsán výskyt analogie, literatury a čtvrté dimenze v Rámcově vzdělávacím programu pro gymnázia a dalších zdrojích týkajících se výuky matematiky. Následně je představena teorie generických modelů od Hejného a van Hiele model geomet- rického myšlení. V poslední podkapitole teoretické části je nastíněn problém s představou čtvrté dimenze, který souvisí s tím, že žijeme ve trojrozměrném světě. Teoretická část slouží jako podklad k praktické části práce, kde je představena kvalitativní případová stu- die. Ta spočívala v tom, že žáci pátých ročníků šestiletého gymnázia dostali k vypracování dva pracovní listy, mezi nimiž byl odstup jednoho týdne. Tyto dva pracovní listy byly pak porovnány a vyhodnoceny, podle toho, jak se odpovědi žáku od prvního k druhému pracov- nímu listu změnily, v závislosti na tom, zda mezitím ukázku z románu Plochozemě...
Řešení optimalizačních úloh na 2 a 3. stupni školy
Michal, Jakub
Tato diplomová práce má za cíl shromáždit a popsat řešení optimalizačních úloh napříč jejich historickým vývojem předcházejícím kalkulu. Dále některé identi- fikované metody použité v dějinách hledání maxim a minim zobecňuje a blíže pojednává o těch, které jsou vhodné k řešení problémů tohoto druhu na střední, případně i základní, škole. Práce také popisuje vhodnost následovat historický vý- voj problému při výuce a některé výhody tohoto přístupu. Součástí práce je také vyhodnocení experimentu, který zkoumá žákovské po- rozumění některým jevům v oblasti optimalizace, týkajících se především izoperi- metrických úloh, a jejich reakce na vybrané přístupy k řešení. 1
Games - teaching mathematics through the medium of a foreign language
Řehák, Jiří ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce je o studii, která se zabývá použitelností počítačové hry Minecraft jako plnohodnotný vyučovacího nástroj pro geometrii. Bylo použito Minecraft Educational edition, kde byly vytvořeny dvě speciálně přizpůsobené mapy, první jako opakující směrem k obsahu a obvodu, a druhá směrem k objemu. Zůčastnilo se patnáct žáků páté třídy, z toho devět chlapců a šest dívek. Dětem byl dán test a poté hra Minecraft na tabletu s pracovními listy. Studenti postupovali po mapách individuálním tempem a po dokončení testu byli znovu testováni. Výsledky ukázaly, že studenti mají schopnost intuitivně objevovat jak vypočítat objem. Potencionální využití takových objevů by mohlo pomoci zmírnit současnou pracovní zátěž současné zkušenosti školského systému. KLÍČOVÁ SLOVA Minecraft, geometrie, matematika, video hry, motivace, vnitřní a vnější
Analýza metod násobení a jejich aplikace do didaktických pomůcek
BOUDOVÁ, Anna
Cílem této diplomové práce je prozkoumat různé metody násobení. Do výběru budou zahrnuty metody současné i metody používané v historii. Metody budou zanalyzovány a vzájemně porovnány. Na základě některých metod budou vytvořeny didaktické pomůcky pro podporu výuky matematiky. Při zpracování bude zvolen následující postup: - Studium literatury vztahující se k dané problematice - Analýza metod násobení - Prostudování rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - Analýza rozvoje násobení ve vybraných sadách učebnic - Porovnání metod násobení - Tvorba didaktických pomůcek

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.