|
Návrh řízení laboratorního modelu "Inverzní kyvadlo"
Rýc, Jan ; Grepl, Robert (oponent) ; Šolc, František (vedoucí práce)
V této práci je provedena identifikace systému inverzního kyvadla. K získání matematického modelu jsou použity Lagrangeovy rovnice druhého druhu. V programu Simulink je provedeno vytvoření nelineárního modelu ze získaných rovnic a následná simulace. Poté je provedena linearizace systému okolo pracovního bodu. Je zde popsán způsob, jak kyvadlo přemístit z dolní polohy do horní a v této poloze jej stabilizovat. K tomuto účelu je proveden návrh řízení kvadraticky optimálním regulátorem (LQR), který je získán pomocí programu Matlab a návrh řízení pomocí PD regulátoru. Protože navržený způsob stabilizace inverzního kyvadla je poté aplikován na reálném systému v laboratoři ÚAMT FEKT, práce obsahuje popis a rozbor jednotlivých částí reálného modelu. Je provedena verifikace simulovaného a reálného systému. Část práce se zabývá systémem dvou inverzních kyvadel, umístěných na vozíku.
|
|
Návrh výukového modelu termocykleru
Smělý, Jakub ; Sikora, Michal (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem výukového modelu termocykleru. Měřením a regulací průběhů teplot pomocí měřicí karty MF624 a počítače v reálném čase. Jsou zde popsány termoelektrické jevy související s fungováním Peltierových článků a měření pomocí termočlánků.
|
| |
|
Konstrukce a výroba výukového modelu "Wattův regulátor"
Janoš, Petr ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
V bakalářské práci se zabývám návrhem, výrobou a testováním laboratorního výukového modelu "Wattův regulátor". Tato práce pojednává o různých možnostech řešení konstrukce a především senzoriky v dané úloze. Hodnotím klady a zápory jednotlivých řešení. Dále zde popisuji návrh a realizaci výkonové elektroniky a kabeláže pro komunikaci modelu s PC prostřednictvím řídící karty Humusoft MF624. S využitím programu MATLAB-Simulink a jeho nástavby Real Time Toolbox 4.0 navrhuji řízení PID regulátorem podle Ziegler – Nicholsovy metody.
|